Forfatter |
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 24 August 2007 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til min kommende Kefcinema har jeg følgende problem som jeg håber i kan hjælpe med.
Jeg er af vores rådgiver i vores efterhånden omfattende byggeri fået af vide at jeg skal bruge BioRid (http://www.kefainternational.dk/) på vores ydervæg i kælderen og problemet er at det kun er i farven hvid . Dertil er det et materiale der er ultra modtagelig for fedt fingre og dem kan man ikke bare tørre af med en fugtig klud. Og med to børn er jeg ret sikker på dette bliver et problem.
Er der nogen i dette forum der har erfaring med andre materialer der godt kan tåle at blive malet? __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 24 August 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2007 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt forslag men ingen info på hjemmesiden om mit problem __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
JanM Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 777
|
Sendt: 24 August 2007 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
BioRid er det ikke bare en form for damp/kondens-spærre?  __________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2007 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
JanM skrev:
BioRid er det ikke bare en form for damp/kondens-spærre? |
|
|
Det er en af de bedste, og måske bedst til brug på kældervægger for at undgå skimmelsvampe (som der typisk opstår i en lukket konstruktion på kældervægge)
Jeg har fundet følgende på nettet omkring biorid:
BioRid er en billig forebyggelse mod skimmelskader |
|
Systemet består af:
- BioWash
Et høj effektivt middel til at sanere skimmel- og bakterieangrebne overflader og til sanering af flader hvortil der stilles høje sanitære krav.
- BioSeal
En grunder til stærkt porøse underlag.
- BioRid
En pudslignende maling, som sprøjtemales eller påføres med rulle eller pensel direkte på underlaget. Standardfarven er hvid, men BioRid kan tones med alle vandispergerende farver. BioRid giver en sikker langtidsbeskyttelse mod skimmel.
1 m2 malet flade (800g/m2) danner en samlet mikroporøs absorberende overflade >18000m2 | Jeg er ikke klar over hvad vandispergerende farver er for noget, men søgningen går videre.__________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
JanM Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanddispergerende= vandopløselige, dvs den kan tones som alt andet maling.  __________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
Til top |
|
|
JanM Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2007 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du køber bare noget af det sortetste af det sorteste vandbaseret maling du kan finde og blander i. (hvis det skal være mørkegråt, selvfølgeligt)
__________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har vist noget jeg skal tale med min maler om når han er hjemme i morgen fra ferie
Hvis dette er rigtig så er jeg sku rigtig glad. Er ikke meget for at bruge sorte gardiner eller andet bøvl for at få min bagvæg sort, eller så tæt på som muligt. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
JanM Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2007 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dispergerent, betyder ''bindemiddel'' dvs det er det i malingen, der får det til at klistre/binde, dvs at du kan blande alt vandbaseret maling i for at tone, eller tynde det op med vand.
Det vil nok være svært at lave malingen helt begsort, da andelen af toner i malingen ikke må overstige mere end nogle få %, for så ødelægges den bakterie/skimmel-hæmmende effekt.
Men tag en snak med din maler, helt sikkert han kan tone det i en moderigtig farve, som ikke lige er HVID.

__________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2007 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Jan
Jeg tager en snak med ham og resultatet kommer jeg med her __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
JanM Forum Bruger

|
Sendt: 24 August 2007 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var såmændsen så lidt... __________________ - Musik speak louder than words... Mr Andersen is BACK!!
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 25 August 2007 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Til min kommende Kefcinema har jeg følgende problem som jeg håber i kan hjælpe med.
Jeg er af vores rådgiver i vores efterhånden omfattende byggeri fået af vide at jeg skal bruge BioRid (http://www.kefainternational.dk/) på vores ydervæg i kælderen og problemet er at det kun er i farven hvid . Dertil er det et materiale der er ultra modtagelig for fedt fingre og dem kan man ikke bare tørre af med en fugtig klud. Og med to børn er jeg ret sikker på dette bliver et problem.
Er der nogen i dette forum der har erfaring med andre materialer der godt kan tåle at blive malet?
|
|
|
Hvis du har problemer med indtrængende fugt i kælderen så er der kun et sted fugten kan stoppes og det er udvendigt. Skimmelsvamp m.v. bekæmpes med en fornuftig temperatur / luftfugtighed hvilket kræver opvarmning og ventilation. En indvendig spærre medfører blot en ophobning i fundamentet der i værste fald gør at fugten trækker op i muren over spærren. Der er ingen nemme vidundermidler der løser problemet uden udvendig opgravning.
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 25 August 2007 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som skrevet lidt tidligere så er brugen af BioRit rent forbyggende og ikke fordi der er et problem.
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 25 August 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Som skrevet lidt tidligere så er brugen af BioRit rent forbyggende og ikke fordi der er et problem. |
|
|
Det har du så fået
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 19 September 2007 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fulgt tråden, og er nysgerrig - Blev der så malet? Håber du har fået forebygget både skimmelsvamp og sneblindhed i din hjemmebio - HVIIID på væggen er jo ikke så super bio-venligt!  Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 19 September 2007 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Har fulgt tråden, og er nysgerrig - Blev der så malet?
Håber du har fået forebygget både skimmelsvamp og sneblindhed i din hjemmebio - HVIIID på væggen er jo ikke så super bio-venligt!
Mvh. Offcourse
|
|
|
Der er ikke malet endnu, men det ser lovende ud. Du kan følge projektet ved at trykke på www knappen. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 19 September 2007 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kiggede lige i den anden tråd - cool nok med lidt bygge-billeder. Hold da fest for en omgang, med både tømrer og VVSér (  ) og jeg ved ikke hvad. For cool med det oplæg. Hvilken god regel forresten-- min kælder.. dit hus over jorden.. jeg mangler bare en kælder så ville jeg gå efter samme model  Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|