Holm26 skrev:
|
Jeg har sådan et af de helt billige og det vil jeg absolut ikke anbefale.. Det er mildest talt elendigt og så er det sagt pænt Det er faktsik så dårligt at jeg har helt opgivet at bruge det og vælger at brænde de numre jeg vil høre ned påen cd i stedet for selvom det tager lidt længere tid end at sætte kablet til computeren..
|
|
|
Er det selvom det er 128 kbit MP3 eller lignende? Jeg har meget svært ved at tro at et kabel (selvom det er møgbilligt) kan forringe kvaliteten af en allerede dårlig MP3.
En eller anden dag burde jeg tage og måle diverse high-end/low-end kabler igennem på den gain/phase analyzer jeg har mulighed for at bruge, bare for at se hvad den elektriske forskel er på et kabel til 1000kr+ og et til 19 kr. Har svært ved at tro at der kan være SÅ stor forskel. Det er jo, når alt kommer til alt, bare kobber hvor der løber næsten ingen strøm igennem.
Men må indrømme at jeg ikke har lavet de store eksperimenter med kabler endnu. Men min teoretiske indsigt i hvad der egentlig sker siger mig at det ikke kan betale sig at ofre det store summer på kabler og lignende. Men hvis der er nogen der kan modbevise mig er jeg mere end åben over for det.
Fandt forresten et stykke værktøj her den anden dag der kunne være genialt til at teste kabler og andet "voodoo". Har dog ikke prøvet det endnu. Nogen der kender det/har prøvet det?
http://libinst.com/Audio%20DiffMaker.htm
|