Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 03:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Forvirring omkring dali kabel. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Jeg har dali suite højtalere og dali silver wave 2 kabel hele vejen rundt.

Jeg var lige i HFK idag efter mere kabel da jeg vil køre b-wire.

Den flinke sælger oplyste mig om at til dali suite højtalere skulle jeg absolut ikke købe dali silver wae 2 kabel da mine suiter i forvéjen er meget lyse i lyden, som alle dalier er.

Han mente bestemt jeg skulle købe dali red wave istedet. Dette kaber ville passe meget bedre med mine suiter.

Jeg har altid synes og også fået at vide at mine dali højtalere er mørke i lyden, derfor passer silver wave godt til dem.

Nu bliver jeg dog i tvivl og bliver nød til at lytte til red wave for at høre om dette er et bedre kabel.

Hvad synes I om de nævnte kabler til mine højtalere? Synes I at alle dali højtalere er lyse i lyden? trode det var B&W der var det.

Til top Vis Furious jt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Furious jt

pigolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

den sælger har da været helt galt på den!

jeg har selv dali suite 2.8 og de er sku mørke og varme i lyden..

vis jeg var dig så købte du bare dali silver wave2

MVH pigolo
Til top Vis pigolo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pigolo

Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Oktober 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

pigolo skrev:
den sælger har da været helt galt på den!

jeg har selv dali suite 2.8 og de er sku mørke og varme i lyden..

vis jeg var dig så købte du bare dali silver wave2

MVH pigolo

Det sagde jeg også til ham. Jeg købte også de ekstra meter silver wave jeg havde brug for. Jeg synes sq da heller ikke det kunne passe at jeg var den eneste der synes suiterne er varme/mørke i lyden

Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Andre med erfaring og evt en mening omkring dette?

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Sendt: 04 Oktober 2007 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Du må ikke definitivt tage en sælgers ord for gode vare. Han er der for at vejlede og give dig hjælp i dit valg, ikke for at tage din beslutning.

Mht. klangen på dine Suite, så er udgangspunktet forskelligt for den enkelte sælger. Nogle har eèn preference, andre en anden. Selv intern i klubben er der delte meninger om hvad der lyst og hvad der er mørkt i klangen. Det beror på den enkeltes smag og er mine øjne en god ting. En butik hvor alle mener det samme, betyder i mine øjne, at det er dikteret fra oven. Du skal gå efter hvad du synes giver dig selv mest.

Personligt synes jeg ikke, at alle Dali'er er lyse i lyden. Det svinger fra model til model. Min egen erfaring med Silver wave er, at det er et meget neutralt kabel, så det kan bruges til alle former for setup. Her spiller resten af dit setup selvfølgelig også ind. En red wave er dog som allerede nævnt til den mørke side (efter min smag).

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Furious jt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2007 kl. 07:24 | IP-adresse registreret  

Rysz skrev:

Du må ikke definitivt tage en sælgers ord for gode vare. Han er der for at vejlede og give dig hjælp i dit valg, ikke for at tage din beslutning.

Mht. klangen på dine Suite, så er udgangspunktet forskelligt for den enkelte sælger. Nogle har eèn preference, andre en anden. Selv intern i klubben er der delte meninger om hvad der lyst og hvad der er mørkt i klangen. Det beror på den enkeltes smag og er mine øjne en god ting. En butik hvor alle mener det samme, betyder i mine øjne, at det er dikteret fra oven. Du skal gå efter hvad du synes giver dig selv mest.

Personligt synes jeg ikke, at alle Dali'er er lyse i lyden. Det svinger fra model til model. Min egen erfaring med Silver wave er, at det er et meget neutralt kabel, så det kan bruges til alle former for setup. Her spiller resten af dit setup selvfølgelig også ind. En red wave er dog som allerede nævnt til den mørke side (efter min smag).

Tak for dit svar.

Ved godt man ikke altid skal lytte til sælgeren, men jeg har ikke den store forstand på hifi så jeg er nød til, til en vis grænse at tro på hvad sælger siger.

Han inisterede på at mit silver wave 2 var et dårligt kabel selv ift red wave. Det skulle give en aaalt for skinger og træls lyd sammen med mine dali'er sagde han. Jeg forklarede ham at det synes jeg ikke, og det syntes han åbenbart var mærkeligt for ALLE vidste da at silver wave 2 er et dårligt kabel sammen med mine suiter som ALLE ved er lyse i lyden. Det var hans ord 

Men jeg er glad for jeg holdte på min mening, for silver wave 2 sammen med suiterne giver en rigtig god lyd, synes jeg. Og det er jo det vigtigste.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes