| Forfatter |
|
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej alle
er der nogen i forummet der kan hjælpe med en måling/tuning af mit lytterum da jeg ikke er tilfreds med akkustikken i det. forh. må også gerne byde ind evt i pb. lytterummet er 7,30x4 m. væggene er af filset mursten. loftet er profilbrædder. gulvet er med tæppe. der er ca 2,45 i lofthøjde.mit problem består af mudret bass. og fornemmelsen af at lyden stopper midt i rummet. mistanken er gulvtæppet.anlægget består af manley steelhead + snapper. nottingham analog spacedeck og bösendorfer vc2.
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
bsl2 skrev:
|
hej alle
er der nogen i forummet der kan hjælpe med en måling/tuning af mit lytterum da jeg ikke er tilfreds med akkustikken i det. forh. må også gerne byde ind evt i pb. lytterummet er 7,30x4 m. væggene er af filset mursten. loftet er profilbrædder. gulvet er med tæppe. der er ca 2,45 i lofthøjde.mit problem består af mudret bass. og fornemmelsen af at lyden stopper midt i rummet. mistanken er gulvtæppet.anlægget består af manley steelhead + snapper. nottingham analog spacedeck og bösendorfer vc2.
mvh bsl2
|
|
|
Der skal nok lidt flere oplysninger til så som højttalertype, placering, møblering m.v. Jeg spiller i et rum der er 8,65 x 3,75 cm uden problemer (fuldmuret, træloft og krybekælderdæk af træ)
|
| Til top |
|
| |
bsl2 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 16 Oktober 2007 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej alle
jeg omformulere lige spørgsmålet.jeg har brug for at få foretaget en måling af mit lytterum for at finde ud af hvor jeg skal sætte ind med evt dæmpeplader ell. andre tiltag.så hvis der er nogen der kan lave en sådan måling vil jeg selvfølgelig betale for den.evt forhandlere må også henvende sig evt. i pb
mvh bsl2
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal vel have fat i et rådgivende ingeniør firma.
Det var hvad skribenten til High Fidelity gjorde endgang. Der kom en artikel ud af anstrengelserne, men jeg kan ikke lige huske årgang og nummer på artiklen 
Der kom en akustik ingeniør ud med en bærbar pc og målte rummet ud for ham. Derefter kom der dæmpning på udvalgte steder.
Der er vist også forhandlere der udfører denne service - jeg er bare ikke opdateret med HVEM der kan....
Hvis du har mod på selv at gøre det, så er der mange muligheder - søg lidt her på forummet eller kig evt på denne tråd: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=10016&K W=Meier&PN=0&TPN=1
Hvis du først får målingerne i hus, er det da muligt, at du kan få hjælp her på forummet til hvad du så kan gøre...
Hilsen
Thomas
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Artiklen er fra iår. Slå op på www.hifi.dk og kig i ÅRSINDEX, der ser du alle artikler, bestil bladet per mail og du er igang.
Skriv evt en mail til artikelforfatteren.
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
| Sendt: 17 Oktober 2007 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Artiklen er fra iår. Slå op på www.hifi.dk og kig i ÅRSINDEX, der ser du alle artikler, bestil bladet per mail og du er igang.
|
|
|
I disse analoglystne tider er det sørgeligt at index'et ikke går længere tilbage ed 1998, hovedparten af de spændende artikler er fra 74-80
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
|
|
|
Nu er det jo i sagens natur svært for dig, at vide hvad jeg tænkte på 
Men jeg må lige påpege, at jeg altså godt kan huske, om jeg har læst noget inden for det sidste år 
Den artikel jeg refererer til er en del år ældre...
Derfor er det nu en god ide, at bruge index - og bestemt også en god ide, at kontakte forfatteren. Jeg er bare ikke sikker på, at det er samme forfatter vi taler om....
(..Og det er også ligegyldigt, bare vi kan hjælpe Bsl2 med hans problem...)
Hilsen
Thomas
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2007 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|