Sendt: 04 December 2007 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er ved at erhverve mig et setup bestående af Thule IA150B (som jeg lige har fået fingre i idag) og et sæt dali evidence 870.
Uheldigvis skal musikken køres fra computeren, hvor jeg dog bruger et X-meridian lydkort.
Jeg står derfor og skal bruge kabler mellem computer og forstærker (5m) og forstærker og højtaler (2x 3-5m). Mit budget er i forvejen rimelig presset, men jeg står pt. i et dilemma om jeg skal bruge dyre kabler mellem PC og forstærker, eller bruge pengene på forbindelse mellem forstærker og højtaler. I Hifiklubben var rådet umiddelbart at bruge penge på minijack-phono stikket, mens andre forretninger har rådgivet mig at bruge pengene på højtalerkablet.
Umiddelbart ser det bare ud til at der ikke findes ret dyre minijack-phono stik på markedet - pt. er det bedste bud et Supra biline eller clicktronic kabel fra AV-connection til ikke ret mange penge.
Det giver i stedet lidt penge til højtalerkablet. Som jeg har forstået vil det spille bedst med en banan, eventuelt spadeterminering. Første alternativ er Supra Ply 3,4S der vil koste mig godt 1500kr fra nyt. Af andre kabler har jeg overvejet det billigere 2mm3 kabel der ikke er skærmet (skærmningen er for mig at se spild af penge, spørgsmålet er om det kan betale sig at betale for 3,4mm3 i stedet for 2mm3) som jeg kan få ret billigt med terminering af en bekendt (for 500kr versus de 1500kr).
Endelig har jeg også overvejet Nordost flatline gold kabel eller Naim Naca 5.
Ville derfor høre jeres tanker på alternativer til minijack-phono stikket, og så eventuelle præferencer hvad angår NAIM vs supra 3,4mm3/2mm3 vs flatline gold.
Sortiarius
|