| Sendt: 26 December 2007 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har Kimber select mellem cd og forforstærker. Har prøvet rigtigt mange kabler, også rigtigt dyre ( op til ca 40000kr. for en meter). Dette er så absolut det bedste jeg har købt. Det er neutralt og super detaljeret. Men kablet pynter ikke på noget, så det er ikke et kabel du skal bruge hvis du vil stramme bassen op eller have mere eller mindre detaljer i diskanten. Og mellemtonen er bare så lækker. Det er det første High End kabel som har fået mig til at glemme alt om kabel og bare nyde musikken. Ellers har jeg altid følt at kabler havde en eller anden for for egenlyd, og brugt dem til at justere/tune mit anlæg.
Har ikke prøvet det andet kabel du skriver om, så dette vil jeg undlade at kommentere på.
Skal jeg lave en sammenligning så må det blive med taralabs the Zero. Det er også et forrygende kabel men med en tendens til en lille smule varme i lyden( ikke så neutralt). Ok kost prisen er vist 3-4 gange så dyrt. Det er så lidt vi snakker om her. Dette Tara Labs kabel er stadigvæk super, mit andet valg, skulle jeg vælge. Hifi klubben har bare ødelagt mærket lidt, forstået på den måde at det desværre ikke længere forbindes med high end som det jo også er.
Lille broren i Kimber Select serien er Paul Seydon's "Absolute Sound" absolut favorit kabel ( det som er lavet af kobber).
Så dyre kabler som vi snakker om her har det med at tabe i værdi hurtigere en en ny bil, og det er ellers hurtigt efter min mening. Jeg køber mine kabler brugt på ebay og audiomarkt.de. Der kan du finde Kimber select til ca. 7000 kr. Grunden til at jeg søger udenlands er at markedet er betydeligt større for de dyre kabler og det giver naturligvis flere valgmuligheder.
Kablet er superblødt og smidigt at arbejde med. Prisen fra ny er måske høj for mange, men sammenligner man med de andre kabler på markedet er det faktisk næsten billigt.
Venlig hilsen
Thomas
|