Sendt: 26 Februar 2008 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er faktisk ret svært at svare på når det er HDMI.
Det er en stor nok diskution når det kommer til analoge kabler, men det er endnu sværre når det er digitalt, da analoge kabler er sårbare overfor omkringværende frekvenser der kan blade sig med dem der løber i kablet. Det problem findes ikke med digitalt signal.
Jeg vil mene at der _er_ en forskel, men nok ikke lige så udtalt som ved analoge kabler.
Men forestil dig at du har et billigt kabel med nogle urenheder. Der skal sendes et digitalt signal, lad os sige "101100111", 1 = tænd og 0 = slukket. Forestil dig så at signalet rammer en urenhed i kablet. Så kunne et tænd signal måske forsvinde, og så ville det modtagne signal hedde f.eks "101100011". Så er der blevet introduceret en fejl i kablet.
Det er et _meget_ teoretisk eksempel og det er ikke sikkert det har nogen bund i virkligheden, og jeg kan ikke sige dig hvor meget et kable skal koste for at udelukke det. Det er for øvrigt heller ikke sikkert det har betydning da der idag også sendes korrektionssignaler der skal bekræfte at det var det rigtige der blev sendt igennem kablet i første omgang. Men hvis begge forstyrres...
Ja jeg ved ikke...
|