Forfatter |
|
larsen® Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 200
|
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har set på kable til mine Dali mentor 8. Der er godt nok mange kabler at vælge imellem.
Dali silver Wave 2 eller 4 er rigtig gode, da de giver lidt mere lyse toner, har jeg hørt, andre siger at man skal købe Tara labs Helix 8, da de giver lidt mere mørke toner. Men der er jo noget forskel i prisen.
Kan man høre forskel ?
|
Til top |
|
|
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silver wave vil bestemt være et skidt valg - gå efter QED Silver anniversary XT bi-wire.... Det bruger jeg selv til mine Mentor 6, og det holder max -
prøv at læse nogle anmeldelser af det!
__________________ /Abel
|
Til top |
|
|
chubbz Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Taralabs Helix er efter min mening et fantastisk kabel! Om DU kan hoere forskel ved jeg ikke, men det er da bare at komme afsted til den foerste hifiklubben og laane sagerne med hjem. Det kan ikke svare sig at koebe helix 8. Helix 6 er efter min mening ligesaa fin. Ellers saa proev en bedre ledning. Til Mentor tror jeg en Silverwave er for lys i lyden. Her vil en Helix vaere bedre. Men skal det vaere forsoelvede ledninger, saa kig paa QED SilverXT (hvis det skal vaere fra HFK) den er milevidt bedre end Silverwave....
__________________ Pass Labs
Dali Epicon
Rega
Cambridge Audio
Musical Surroundings
Kharma
Van den Hul
Mogami
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
larsen® skrev:
Jeg har set på kable til mine Dali mentor 8. Der er godt nok mange kabler at vælge imellem.
Dali silver Wave 2 eller 4 er rigtig gode, da de giver lidt mere lyse toner, har jeg hørt, andre siger at man skal købe Tara labs Helix 8, da de giver lidt mere mørke toner. Men der er jo noget forskel i prisen.
Kan man høre forskel ?
|
|
|
Dette emne har været debatteret mange gange efterhånden.
Jeg kan især anbefale denne tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=57331&K W __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
larsen® Forum Bruger

|
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja QED Silver Anniversary XT koster heller ikke ret meget 79 kr meter. Der står da lidt om det på hifiklubben hjemmeside.
Det forpligter at vinde titlen som ”Product of the year 2005” i det anerkendte britiske hi-fi tidsskrift ”What Hi-Fi?”, men QED Silver Anniversary XT indfrier alle forventninger. Aldrig før har et kabel i dette prisleje leveret en så neutral og detaljeret gengivelse. Og det er ikke bare lyden, der er overvældende. Kablet har tilmed en unik finish, hvor hver enkelt leder er synlig gennem den gennemsigtige polyetylene-isolering.
Så jeg skal bruge 6 meter, det vil jeg da lige prøve at købe. Ved jo ikke om de låner ud i hifiklubben.
Har lagt et nyt foto ind her af min anlæg. http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15999&P N=0&TPN=4
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
QED laver gode kabler og Silver Anniversary er bestemt et af dem. Desværre er det sådan at what hifi smider omkring sig med roser og topkarakterer så selv producenterne ikke kunne reklamere bedre for sine produkter.
Jeg ville aldrig købe noget baseret på en annon... ehh anmeldelse fra dem... 
Det kabel jeg selv bruger og som jeg mener er suverænt ift. både QED, men alle andre kabler jeg har hørt op til 2500,- for 2x3 meter koster kun 400 for samme længde. Det hedder Teflar 2 og sælges af LC Audio. Det får min anbefaling for der er bare hul igennem. 
|
Til top |
|
|
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Hvad med at kigge på AudioQuest ?  __________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
Til top |
|
|
larsen® Forum Bruger

|
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Giver QED Silver Anniversary XT ikke mere lys lyd en Tara labs Helix 8
|
Til top |
|
|
2ben.dk Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo det gør det.
__________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
Til top |
|
|
larsen® Forum Bruger

|
Sendt: 10 Marts 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg havde noget Dali silver Wave kabel til den ene højtaler, så jeg fik lige noget til den anden højtaler. De spiller noget bedre en med Tara labs Helix 8.
|
Til top |
|
|