Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Valg af optisk kabel? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

VALG AF OPTISK KABEL TIL MIN DAC-3?

Som tidligere beskrevet, i en anden tråd, har jeg lige anskaffet mig en DAC-3. Jeg har nu brug for et godt optisk kabel, da min cd-afspiller ikke har en BNC-udgang. Jeg har lige anskaffet mig et optisk kabel fra Profi Gold. Det er et billigt kabel, men ville ikke smide penge i r.... på et optisk kabel jeg intet kender til.

Jeg håber der er en fra hifi-broderskabet, der har gode erfaringer med optiske kabler, som kan give et lille fif om valg af optisk kabel. Jeg regner med at bruge ca. 1.000 Kr. på et kabel, men findes der billigere og acceptable varianter på markedet, så er jeg bestemt lydhør.

Jeg har ikke tidligere beskæftiget mig med de optiske kabler, så jeg har ingen referenceramme. Jeg kan fortælle, at jeg har udstyret mit anlæg med kabler fra Nordost - Blue Heaven Rev. II og Super Flatline MK.II., hvis det  altså har noget at sige, når jeg skal vælge et optisk kabel.

Jeg håber, der er en, der kan hjælpe mig i denne jungle af "slangeskind", der findes i hifi-branchen.

mvh FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

hey FLEX.

Hm kan anbefale det jeg selv har, et Tech+Link 3 meter til ca 280,-. Har også hørt godt om BOSS, det er lidt dyrere. Men 1000 spir, det anser jeg for spild af gode kroner, ja, hvis du spør mig.

Pas på slangerne derude!

Til top Vis JanM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JanM

FLEX
Branchemedlem
Branchemedlem
Ansat v. Nordost

Bruger siden: 19 Juli 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 Januar 2004 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

JanM skrev:

hey FLEX.

Hm kan anbefale det jeg selv har, et Tech+Link 3 meter til ca 280,-. Har også hørt godt om BOSS, det er lidt dyrere. Men 1000 spir, det anser jeg for spild af gode kroner, ja, hvis du spør mig.

Pas på slangerne derude!

Halløj Jan M.

Ja, 1.000 spir er mange penge, og jeg vil da gerne nøjes med mindre. Jeg har bare ingen referenceramme i køb af optiske kabler samt deres egenskaber (rent lydmæssigt), så jeg havde bare valgt, at sætte et loft for de økonomiske udgifter. Har du købt dit kabel hos AV-Connection.dk? Hvem forhandler BOSS-kabler og hvad er prisniveauet?

mvh FLEX

Til top Vis FLEX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FLEX

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2004 kl. 00:23 | IP-adresse registreret  

Nemlig, AV-Connection.

Mht Boss, så har jeg set det i flere forretninger, tror faktisk også av connection fører dem, det var ca en hund dyrere. 

Der er mange og temmelig delte meninger om optiske kabler, signaltab osv.

Det bedste er jo nok bare selv at lege lidt med sagerne, altså kablet, ja, altså kablet.

T.R.J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Januar 2004 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv overvejet at købe dette kabel fra av-supply, stikket er forgyldt, hvad skal man egenlig bruge det til på et optisk kabel?

http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&partid=4& show=81&menuid=1&PHPSESSID=6bb51af297c6f7bc824c242e6 8e33b38

Hifiworld har også et Ixos optisk kabel til 379,- Kr.

http://www.hifiworld.dk/product.asp?product=24879&page=1

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvor meget/lidt forskel der er på optiske kabler.

/TRJ

Til top Vis T.R.J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af T.R.J

JanM
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2004 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Forgyldt stik på et optisk kabel, er efter min mening, det rene spild af guld, men ikke altid til at komme udenom.

Forskelle? Ikke det store, men det kommer selvfølgelig an på ens ører og øjne.. OG penge pungen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes