| Sendt: 14 August 2008 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ravenholdt og velkommen til.
Det ser ud til at din reciever og dvd afspiller er nogle ældre sager 
Heldigvis så er jeg endnu ikke stødt på en fladskærm som ikke har tilslutninger der passer til dig udstyr.
Jeg mener du har følgende muligheder for at forbinde det hele.
Fra afspilleren og til dit TV skal du enten have et SCART kabel eller et Component kabel. Hvis du bruger SCART skal du inde i setup menuen på afspilleren finde et sted hvor du kan sætte "EURO AV OUT" til RGB. Personligt vil jeg foretrække RGB via SCART kablet frem for komponent kablet, da du så også får lyd op til TV'et og det kan automatisk skifte over til indgangen når du tænder afspilleren.
Fra afspilleren til recieveren har du egenligt kun brug for ét eneste kabel. Det er til den digitale lyd og skal enten være et Coaxial kabel eller et optisk kabel (TOS-Link). Din reciever har flere optiske indgange, så dét er måske det mest praktiske.
Fra TV til reciever kan du også med fordel trække et signal kabel til alm. stereo lyd (rød/hvid phono-stik i begge ender). Så kan du høre lyde fra dit TV gennem anlægget.
Uanset hvad ud får at vide, så vil der altid være dyere og måske også bedre løsninger  ...men jeg har forsøgt at give dig den simpleste løsning som vil give et brugbart resultat.
Hvor godt det bliver er meget afhængigt af hvor mange penge du vil smide efter kablerne. Men som udgangs punkt skal du bare holde dig fra de aller billigste.
Kig f.eks. på den side her hvor jeg selv har handlet lidt: http://www.av-cables.dk/ Kig de forskellige kategorier igennem med de kabler jeg har nævnt, og spring dem som som står øverst på listen (ligner de billige fra Fona).
Spørg endelig hvis der er mere du vil vide 
/Stefan
|