| Forfatter |
|
Pedersen Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 252
|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Har fulgt lidt med i kabelhelvedet ofrdi jeg skal have nye HT kabler. HAr pt. Flatline Gold tri-wire til mit Densen og AV M3 sign.
Jeg kan se at Jonas er blevet pjattet med de Naim kabler, han anbefaler dem i hvert fald tit, når folk gerne vil have NO eller Flatline.
Så hvad er der med de Naim kabler - spilelr de MUSIK eller hvad. Jeg mener at jeg så prisen til omkring 138 meteren.
Eller andre bud - hit me. Jeg er ikke int. i at betale volsomme summer som fx. NO koster fra ny osv.
Anybody
På forhånd tak
Mvh Pedersen
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
I forhold til No flatline vil jeg heller benyttet alt andet som højtalerkabel. Naim kablerne spiller ikke musik men de er musikalsk meget mere neutrale end No kablerne og du får derved større musikalske forskelle. No kablerne spiller mere ensrettet og ørefimset noget mange åbenbart godt kan lide og jeg ser det oftes hos folk der ikke lytter musik men detaljer. Men det sjov er at min erfaring siger jo større forskelle jo flere og mere nuancerede detaljer kommer der med som bi produkt, men hvis du ønsker at fremelske detaljer først så ensretter du musikken og ja selv detaljerne.
Hvor i midt jylland bor du ? jeg er altid frisk på at demo musikalske forskelle.
|
| Til top |
|
| |
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kabelmarkedet er blevet forpæstet at producenter som bruger farvning af lyden som salgs-trick.
Det er selvsagt lettere demonstrere en farvning end et kabel, som er helt neutralt.
Det har også betydet, at valg af kabel er blevet gjort mere kompliceret end det behøver.
Du kommer rigtig langt med et kabel til mellem 200-400 pr. meter.
Betaler du mere, så skal du have et rigtig godt anlæg og matche dem med, før du reelt har noget at vinde.
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Pedersen...
Se her:
http://www.dnm.co.uk/cables.html

100.-/m.
Det virker - rigtig fase med masser af fart og sjov. Her er alle de forskelle du måtte ønske.
Det skal fortælles, at det ikke er det mest nuancerede kabel der fåes, men det basale er i orden og det er mere end ca. 90% af markedets kabler kan bryste sig af.
|
| Til top |
|
| |
p_porskjær Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schelde har ret - Heybrooks kabler bryster sig af samme kvaliteter hvis man altså stadig kan få dem. Utroligt gode allround kabler til prisen!
MVH Peter
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
p_porskjær skrev:
|
Schelde har ret - øøhhh, Ja !!... ... Heybrooks kabler bryster sig af samme kvaliteter hvis man altså stadig kan få dem. Utroligt gode allround kabler til prisen!
MVH Peter
|
|
|
Det er rigtigt. Designeren hedder Denis Morecroft 
og lavede ganske rigtigt også det gamle Heywire (i dag Tekni-Fi 100). Lederne er de samme, kun isolationen og den indbyrdes afstand er ændret.
|
| Til top |
|
| |
Skybums Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvad bruger du (Jonas) selv som kabel ? (for den sags skyld også jer andre ).
Jeg har Linn forstærkere (2*LK85) og AudioVector M1 Sig, og er også på markedet efter nye kabler , bruger lige nu Teflar2 fra LC Audio.
Ligesom Pedersen er jeg også i syvsind efter hvad der skal lyttes til, jeg er dog sikker på jeg ikke gider og betale en bondegård .
Allan R. __________________ Rigtige mænd, har rigtige motorcykler.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skybums skrev:
|
Hej
Hvad bruger du (Jonas) selv som kabel ? (for den sags skyld også jer andre ).
Jeg har Linn forstærkere (2*LK85) og AudioVector M1 Sig, og er også på markedet efter nye kabler , bruger lige nu Teflar2 fra LC Audio.
Ligesom Pedersen er jeg også i syvsind efter hvad der skal lyttes til, jeg er dog sikker på jeg ikke gider og betale en bondegård .
Allan R.
|
|
|
AV LC kabler kommer der så overhovdet musik ud ?
du kan se mit anlæg på www.hifisamling.dk og kan afsløre jeg køre et rent linn system men det overrasker jo ikke nogle
|
| Til top |
|
| |
Skybums Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jonas
Jo, det siger godt nok lyde , men om det lyder fedt i dine ører ved jeg ikke. Men jeg tror at der er noget og hente ved nye kabler. Højttaleren er jeg meget tilfreds med .
Kan ikke se noget om dine kabler !! Er det LK600 eller lign. ?
Jeg har selv overvejet LK400, som jo ikke koster en bondegård.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skybums skrev:
|
Hej Jonas
Jo, det siger godt nok lyde , men om det lyder fedt i dine ører ved jeg ikke. Men jeg tror at der er noget og hente ved nye kabler. Højttaleren er jeg meget tilfreds med .
Kan ikke se noget om dine kabler !! Er det LK600 eller lign. ?
Jeg har selv overvejet LK400, som jo ikke koster en bondegård.
Allan R.
|
|
|
Jeg har en kammy som har kørt med lk140 og m3sig med k600 og det er jo et kabel 100% som et k400 blot med 6 ledere i stedet for 4. Det fungere fint men kræver di også tuner dit anlæg. Giver du cola skal jeg nok hjælpe dig hvis du ikke selv gør så meget i det.
Hvad har du mere af anlæg.
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas lukker bavl ud om NO.
Naims det hvide og ret stive kabel er da sjovt at høre på, det spiller ligesom Naims ældre forstærkere, "gang i den", rytmehans, godt med bas og intet mellem højttalerne. Det sorte og lidt blødere de laver, ligner Linns ældgamle LK20 meget, men hvor Linn kablet lyder blegt og tragtet, er der flere farver i Naims.
Kablet er simpelt lavet og lyden er konkret ligeud ad landevejen..
Man køber ikke kabler for at høre forskelle på det ene og det andet. Det er simpelthen noget vrøvl.Man køber det kabel der passer bedst til ens anlæg på det givne tidspunkt.
Eller man kan købe et hundedyrt NO for så har man elimineret usikkerhed omkring kablets egenlyd og kan koncentrere sig om de andre led i kæden.
Sådan synes jeg efter mange års prøven dit og dat.
Mvh
Dige
|
| Til top |
|
| |
Skybums Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har Wakonda, MimikII, 2*LK85. Og så lidt kabler der skal rydes op i .
Jeg har vel heller ikke behov for K600 eftersom mine M1 ikke "kan" Triwires.
Når jeg engang har fået S.U.´en til og række til kabler, så skal jeg gerne give en Cola . Det er jo altid sjovt og høre andres bud på opstilling osv. Har ikke selv gjort så meget i det endnu, da mit rum sætter sine begrænsninger .
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skybums skrev:
|
Hej
Jeg har Wakonda, MimikII, 2*LK85. Og så lidt kabler der skal rydes op i .
Jeg har vel heller ikke behov for K600 eftersom mine M1 ikke "kan" Triwires.
Når jeg engang har fået S.U.´en til og række til kabler, så skal jeg gerne give en Cola . Det er jo altid sjovt og høre andres bud på opstilling osv. Har ikke selv gjort så meget i det endnu, da mit rum sætter sine begrænsninger .
Allan R.
|
|
|
hehe jeg har lige tunet et anlæg i et 12 kvm stort rum med nogle B&W højtalere og det kom til at lyde super og gutten ringer stadig for at takke mig for min gratis service.
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
|
Naims det hvide og ret stive kabel er da sjovt at høre på, det spiller ligesom Naims ældre forstærkere, "gang i den", rytmehans, godt med bas og intet mellem højttalerne. Det sorte og lidt blødere de laver, ligner Linns ældgamle LK20 meget, men hvor Linn kablet lyder blegt og tragtet, er der flere farver i Naims.
Man køber ikke kabler for at høre forskelle på det ene og det andet. Det er simpelthen noget vrøvl.Man køber det kabel der passer bedst til ens anlæg på det givne tidspunkt.
Eller man kan købe et hundedyrt NO for så har man elimineret usikkerhed omkring kablets egenlyd og kan koncentrere sig om de andre led i kæden.
VRØVL NO er det kabel jeg har testet men mest EGENLYD. Det sjove til demos er at når No kommer på sker der en masse og folk siger woww fordi sælgeren siger dette er det rigtige. No folkene er fanget i et gammelt salgstrik nemlig denne at der høres en tydelig forskel og så overbevises man af sælgeren om at dette er det rigtige. Men det kablerne gør sker jo på alle numre. Tynd ligegyldig bas og fnidder på toppen på ALLE plader selv de plader som på anlæg der kan vise forskelle har fyldig rund bas. Ja nogle plader har mindre opløst og rund diskant men denne forskel kan NO ikke vise. Køb blot NO hvis i ikke ønsker at blive overrasket. Værst af alt er at dynamikken bliver fladet ud med No kablerne, altså lave passager og høje i musikken nærmer sig hinanden i niveau og dermed mindre forskelle det er MEGET nemt at DEMO.
Mvh
Dige |
|
|
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
|
Jammen halløj dige.....endelig en mand der kan se lyset.............
Ja og det er ikke nok, det foregår højtråbende og i vulgære mængder....
Jeps, ingen tvivl om Linn-kablers problemer. Lukket og manglende musikformidling..............
Så enkelt er det......................
NO kabler har sine kvaliteter, og dem er der mange af...... ............Men prøv også Siltech.....................
....Jammen erfaring skal man ikke kimse ad, tvært imod........
Mvh. Gl. jas
Mvh
Dige |
|
|
|
| Til top |
|
| |

BIIR
|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
|
....Jammen erfaring skal man ikke kimse ad, tvært imod........
Mvh. Gl. jas
|
|
|
Lol hvis det er erfaring at miste kunsten at lytte musik så håber jeg aldrig jeg får erfaring, i vil jo snydes og kabler der sælges til 25.000kr mteren hvor kostprisen for det dyerste hos den tyske fabrik ligger på 100kr meteren så er i sørme også selv ude om det, og nej NO bliver ikke produceret i USA det gør det skam i tyskerland som så meget andet kabel. Køb blot alt det No kabel i kan få fingerne og i vil aldrig overraskes næste gang i får en ny plade til samlingen. Men en ting er sikkert i får brugt nogle penge.
Lol er i godt nok så nemme ? undre i jer slet ikke over at alle folk der har No kabler alle lige har fået en "demo" model til det halve eller et kabel men en kosmetisk ridse så får de det lige med 40% rabat. Jeg kender ingen der har givet fuldpris. De sælger kablet på rabatten og det er sku da nemt når det kun koster 100kr per meter at lave. det er jo som når møbelkæderne sætter for høje før priser på deres tilbud.
Jeg skriver jo ikke dette fordi jeg har ondt i sinde eller noget jeg hader blot se folk snyde sig selv, jeg vil hellere hjælpe folk til at få mest udaf deres penge, det er jo derfor jeg hjælper med opsætning af anlæg hos folk som gerne vil se hvordan andre gør det.
|
| Til top |
|
| |
helmuth Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pedersen skrev:
|
Hej
Har fulgt lidt med i kabelhelvedet ofrdi jeg skal have nye HT kabler. HAr pt. Flatline Gold tri-wire til mit Densen og AV M3 sign.
Jeg kan se at Jonas er blevet pjattet med de Naim kabler, han anbefaler dem i hvert fald tit, når folk gerne vil have NO eller Flatline.
Så hvad er der med de Naim kabler - spilelr de MUSIK eller hvad. Jeg mener at jeg så prisen til omkring 138 meteren.
Eller andre bud - hit me. Jeg er ikke int. i at betale volsomme summer som fx. NO koster fra ny osv.
Anybody
På forhånd tak
Mvh Pedersen
|
|
|
Hej Pedersen Har lign. setup Densen B200 / 300 / 400Plus Samt AV M3 sign. Og har for nyligt haft købt NO Blue Heaven Rev. II, og det var godt nok ikke det rigtige for mig, Havde havde faktisk haft lånt et sæt i en weekend og var egentlig glad for det, jeg købte faktisk efterflg. Men efter en månded var den gal, jeg blev simpelthen træt af at høre på anlægget hvilket jeg ellers aldrig har været før. Jeg mener ligesom andre i dette forum, at disse kabler simpelthen fremhæver mellemtonen, hvilket egentlig nok var det der snød mig i min låne periode. Denne NO mellemtone virkede på mig i den første tid som om at anlægget blev "Åbnet". Har også prøvet de nævnte DNM men de er efter min opfattelse ikke Åbne / hurtige nok. Ved sku ikke rigtig hvordan man udtrykker det. Lige nu er mine straigt Wire til vistnok 60 kr./m på igen. Men er ligesom dig på udkig, har du tænkt på at prøve Søren Bertrams Kabel ???
|
| Til top |
|
| |
Pedersen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Februar 2004 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA, jeg ved sgu ikke! Der er mange gode bud. DNM har jeg også overvejet.. MEGET pga prisen. 100 bananer lyder tiltaldende.
Bertrams har jeg heller ikek hørt. Men jeg mener da at de er lige så dyre som NO.
Nu har mine AV'er jo mulighed for tri-wiring, som jeg også kører med nu.
Hvad er jeres opfattelse mht. tri-wiring. Jeg ved godt det er mine ører og bla bla der skal afgøre det, men hvad er jeres.
Shelde, hvis jeg nu køre med DNM som jeg ved du er glad for (eller anbefaler tit), er det så nok med single-wiring, når kablet ikke er dyrere????
Mht. signal kable, ja det har jeg noget i den anden grøft end NO - nemlig VdH Thunderline. Det mener jeg nu at jeg er glad for:-)
Mvh
|
| Til top |
|
| |
Pedersen Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2004 kl. 07:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvor kan det købes. Bor i midtjylland.
Kunne også være interessant hvis man kunne låne kablet?!
Mvh
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 12 Februar 2004 kl. 09:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas, du ved ikke en k... om hvad det koster at lave NO kabler. Og dine påstande om hvor meget vi bliver snydt er grebet lige ud af luften.
Det er derimod fuldstændig bombesikkert at alle HIFI mærker tjenes der penge på. Særlig de estimerede mærker. Importøren lægger 30% oveni og forhandlerleddet også 30% 0g så har vi lige momsen.
Og var det ikke lige dig selv som i en anden tråd var fortaler for at købe hos de etablerede, fordi man der kunne forvente højere service, nu de havde tjent (nok) penge til at kunne levere service? Dermed accepterer du jo de seje fortjenester!
Alle i kæden tjener på det de gør. Sådan er det bare. At vi der købe NO kan få gode rabatter her og der er jo bare dejligt for os. Hvad er problemet?
Vi er ikke specielt dumme og føler os ikke snydt. Personligt har jeg mere ud af det end jeg har betalt for.
Mvh
Dige
|
| Til top |
|
| |