Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 03:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: hvilket ht kabel til audiolab (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 20 December 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

hej

jeg mangler nogle ht kabler til mit audiolab setup.generelt er lyden ,specielt mellemtonen for mørk.

jeg har prøvet med supra ply 3,4 hvilket gjorde tendensen værer.så satsede jeg og købte noget van den hul 122 hybrid.det åbnede lidt for toppen og gjorde lyden mere lækker.men mellemtonen er stadig for mørk/ulden.taleforståelsen fra center ht er ved mandestemmer lidt utydeligt.

jeg har overvejet QED da klangen er meget lys.højtalerne er M&K som generelt er meget neutralt

nogle forslag?

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 December 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

jeg ved ikke om anlægget er ved at "bløde"lidt op men nu virker det som om at lyden generelt er meget rent,men med en lille tendens til at være kølig.så en smule liv iform af et kabel som tilføre lidt varme uden at gå på kompromi med detaljer i toppen.det kunne måske være et signalkabel mellem for og effektforstærker

kom nu med et bud

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 December 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

brug det VDH cs 122 du har i forvejen og så køb VDH signal kabel, d102 eller the intergration hybrid ville være mit valg, har dog ikke hørt de nyeste signal kabler i pris klassen 1000-1500 kr pr. sæt fra den hollandske professor.

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

brug det VDH cs 122 du har i forvejen og så køb VDH signal kabel, d102 eller the intergration hybrid ville være mit valg, har dog ikke hørt de nyeste signal kabler i pris klassen 1000-1500 kr pr. sæt fra den hollandske professor.

det intryk jeg har af VDH er at det er meget neutralt.jeg mangler bestemt ikke hul igennem,men måske lidt mere liv

Morten A
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2008
Lokalitet: København
Sendt: 27 December 2008 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

syntes hellere du skulle gå dit set up igennem for at få en bedre mellemtone, tror ikke du skal regne med at et kabel kan klare det. Har haft en del kabler ind over mit anlæg, og spiller nu med Supra ply 3,4 de er gode til prisen og min erfaring med dem er de spiller det der kommer ud af udgangen på forstærkeren.

Tror måske du ligger for meget i det med kabler.

Til top Vis Morten A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten A

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2008 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:
dan a. skrev:

det intryk jeg har af VDH er at det er meget neutralt.jeg mangler bestemt ikke hul igennem,men måske lidt mere liv
Hmm, grunden til jeg forslog VDH var at du syntes det var lidt koldt, det kan forståes sådan at det er en klinisk lyd (stemmer mangler krop og nærvær )og i de tilfælde kan VDH være en god løsning. For at gå i en anden retning så prøv at finde en Norstost forhandler og låne et sæt Blue Heaven ht og signal kabel, det kan måske være løsningen, husker i de dage da audiolab var på engelske hænder, hvor man ofte så audiolab forbundet med Nordost kabler.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

Kom lige i tanke om en ting mere. www.Hificable.dk udlåner kabler (sendes med post danmark), de har et fabrikat der heder HGA, det er måske vær at låne, giver et mere pågående lyd, lidt ligesom Kimber, bare til en lavere pris, selv om priserne på kimber er faldet ganske pænt.

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 27 December 2008 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Ja HGA er et rigtig godt bud, ellers syntes jeg et lige så godt bud kunne være Wyrewizard dreamcaster som også er lavet af nordost.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes