Der har tidligere her på forummet været en nogle tråde om CD-lommer/-sleeves mv., hvor forskellige løsninger for at "komme af" med jewel-case'ene og dermed skaffe mere plads til samlingen har været diskuteret. Det har herunder dels været diskuteret, hvor man kunne få en løsning, som har været omtalt i High Fidelity, og at man ikke kan købe "DiscSox" i Europa. Andre løsninger og produkter har også været omtalt i diskussionerne, som jeg i øvrigt henviser til.
Jeg har nu også være på dén og har været nogle forskellige løsninger igennem. Jeg skal ikke her have en mening om, hvad der er den bedste løsning, hverken af de to ovennævnte eller af de andre. Derimod vil jeg kort fortælle, hvad jeg har fundet ud af vedrørende de to rejste spørgsmål.
Vedrørende CD-lommerne, som var omtalt i high Fidelity, sælges de af et svensk firma, der hedder Classic Design Sweden AB, 36222 Tingsryd, Sverige. De vil helst kontaktes telefonisk på +46 477 31270, man skal vist tale med en Kent Nilsson. Han har over for mig oplyst følgende:
"ART: 3025 CD-FICKA 140x155 rymmer CD skiva, booklet samt baksida……pris 1.25sek styck/ligger i förp om 250styck. Kallas numera för High Fidelity fickan.
ART 3085 CD-FICKA FODRAD FÖR 1CD rymmer CD-skiva, booklet samt baksida….pris 6.00sek styck/kan köpas styckvis
ART 3080 Samma ficka som 3085 men utan foder…pris 3.50sek styck/kan köpas styckvis."
Der er en del flere produkter i deres sortiment, for eksempel lommer til dobbelt- og tripple-CD'er.
(Nogle af) Produkterne kan også købes på www.svalander.se, hvor man kan se mere.
Vedrørende DiscSox forhandles de, som jeg kan se det, nu fra Europa. Se www.discsox.eu. Forhandleren ligger i Roskilde og har over for mig oplyst, at man kan få et tilbud i DKK. Forhandleren kan kontaktes på SandersenSmith@discsox.eu.
For en god ordens skyld: Jeg har ingen mening om, hvad der er den bedste løsning til opbevaring af CD'er, og jeg har ingen forbindelse til nogle af de ovennævnte firmaer. Der er udelukkende tale om en afklaring af nogle rejste problemstillinger her på forummet, som jeg tilfældigvis er faldet over nogle mulige svar på. Se derudover de tidligere tråde om emnet.
REDIGERET 10/03-09 med enkelte nye oplysninger.