Forfatter |
|
degofedal Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mangler nogle gode forslag til hvordan jeg får mit højtaler kabel til at ligge ordentligt langs et dørtrin. Jeg bor til leje så det er begrænset hvor mange gulvbrædder der kan pilles op. Nogle kreative forslag? 
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad jeg kan se på billede, så har du en skrå fejeliste langs dørpanelet. det burde du kunne tage af uden det gir nogle problemer.Husk dog at gemme det til når du flytter
Så burde du kunne hæfte dit kabel fast til dørpanelet (hvor listen sad). Så sidder kablet fast, du snubler ikke over det og når du flytter er det bare at sætte fejelisten på igen. den vil så skjule de små huller du har lavet i dørpanelet.
En anden ting er at lime kablet fast til gulvet med en limpistol (varm lim). Det vil ikke ødelægge dinekabler og er nemt at fjerne igen, både fra kabel og gulv.
det var et par forslag, ved ikke om du kan bruge dem  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
KimHRasmussen Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 756
|
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv anvendt en limpistol til nøjagtig samme situation. Mit eget kabel har teflon-isolering og limen skader ikke hverken kabel eller gulv.
__________________ Mit Surround: SA & Primare.
|
Til top |
|
|
EyeOfBeauty Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener endda at du kan få en skråliste med en udfræsning på bagsiden i dit byggemarked - så ligger kablet godt beskyttet inde under listen!!! Hilsen EyeOfBeauty
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

|
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de fine foreslag. Jeg tror jeg prøver EyeOfBeauty's ide med skrålisten først hvis jeg kan finde en som passer. Jeg skifter højtalerkabel ind i mellem som det vil være det mest praktiske.
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 09 Februar 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
degofedal skrev:
Tak for de fine foreslag. Jeg tror jeg prøver EyeOfBeauty's ide med skrålisten først hvis jeg kan finde en som passer. Jeg skifter højtalerkabel ind i mellem som det vil være det mest praktiske. |
|
|
eller du limer en lille 4kantliste til en 3kantet og monterer det samlede resultat i stedet for den nuværende liste, så har du en fiks lille kanal til kablet
Byggemarkedet kalder
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

|
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er første prototype klar  Jeg har fået nyt højtalerkabel (og højtalere) som ikke er specielt medgørlig, men har fundet en løsning som ser ud til at virke: 1 stk aflagt kabelbakke fra arbejdet 4 klatter elefantsnot + lidt arbejde Jeg har også noget folie-bøg som kommer på i weekenden hvis kabelbakken fungerer tilfredsstillende. Den er ikke specielt køn uden og folien ligner gulvet rimeligt godt... i hvert fald bedre end grå plastik.
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der gav du mig lige en god ide! TAK! Det kommer sikkert til at se nydelig ud med "finer" på, husk at tage billeder.
Kan se at det er et andet kabel der ligger i bakken, kunne det gamle ikke være der?
Mvh. Henrik __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

|
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg smider nok folie på i weekenden og skal nok tage et billede af det. 45x200cm folie er købt i Bauhaus for 50kr, men løsningen skal lige prøves af først. Jeg tror ikke folien er speciel slidstærk. Som udgangspunkt skal det jo heller ikke trædes på, men bare være svære at falde over. Grunden til at jeg har valgt den her løsning er at det er nemt at skifte kablet ud hvis de lyster kommer, men det nye er et Supra Sword som næppe bliver skiftet ud foreløbigt  . Det "gamle" Inakustik LS-1102 vil nemt kunne være der. Kabelbakken hedder i øvrigt Tehalit SL 18075 (Google finder hurtigt en forhandler).
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

|
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Eyesonly Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 17 Februar 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Det ser da ganske godt ud må man sige:) Det er du sluppet godt og hæderligt fra.
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

|
Sendt: 18 Februar 2009 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det. Der må være nogle af de 10 tommelfingere som sidder rigtigt
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Her var lige et billede fra en anden vinkel også.
|
Til top |
|
|
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Cool Burger, jeg har lavet næsten samme trick. bare uden det smarte træ tape. kunne man få det tapei mørkere nuancer?  __________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har købt mit i Bauhaus og jeg mener de havde ca 15 forskellige typer så det burde ikke være noget problem. Det kan sikkert også købes i Silvan mm.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtigt godt ud dit resultat 
Jeg skal faktisk til at finde en løsning på samme problem. Jeg har dog bare 2 x højtalerkabel langs dørtrin 
Den kabel skinne du bruger (fra dit arbejde) findes der flere Kan kun finde alm. kantede i det lokale silvan  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
HenrikW Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1177
|
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud! Hvor ubehagelig er den at komme til at træde på? __________________ Focal - Denon - Onkyo - Uhn Tiss Uhn Tiss Uhn Tiss!
Mit Setup - Opdateret 22/1-2009
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Det ser rigtigt godt ud dit resultat 
Jeg skal faktisk til at finde en løsning på samme problem. Jeg har dog bare 2 x højtalerkabel langs dørtrin 
Den kabel skinne du bruger (fra dit arbejde) findes der flere Kan kun finde alm. kantede i det lokale silvan  |
|
|
Tak for det. Det var desværre den eneste skinne af den her type. Vi har droppet den fordi den er svær at få flere tynde kabler til at ligge i samtidig. Den hedder "Tehalit SL 18075" og Google finder hurtig et par forhandlere. Så vidt jeg kan se sælges den kun i 2meter "stykker". Jeg har fjernet den ene lodrette "væg" med en tang og et stemmejern for at få plads til mit kabel. Her er lige et par modelfotos af den:  
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2009 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
HenrikW skrev:
Det ser godt ud! Hvor ubehagelig er den at komme til at træde på? |
|
|
Takker. Min størrelse 47 syntes ikke den er ubehagelig. Den er rimelig bred så det er en meget blød bue. Det eneste som er lidt underligt er at der er 2 "dørtrin" lige pludselig, men i forhold til et løst kabel er det en klar forbedring.
|
Til top |
|
|
RiverKing Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 342
|
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super løsning  __________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
Til top |
|
|