Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2025 | 08:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: 4m Bi-amp kabel max 500kr? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hyl.dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 16 Februar 2009 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Halløj

Jeg har leget lidt med de højtalerkabler jeg har lige PT som kommer fra mit gamle anlæg. Jeg har fundet frem til jeg kan opnå en lidt bedre bas ved at gå bi-amp. Jeg skal derfor bruge 2*2m bi-wire kabel. Men jeg finder det utroligt besværligt at finde ud af om det overhovedet kan betale sig at smide penge efter et nyt (dyrt) bi-wire, eller jeg bare skal købe 2*2m mere af det gamle jeg allerede har.

Nogle siger det er rent "sniksnak" når folk taler om at dyre kabler levere bedre lyd. Andre ville ALDRIG bruge kabler for under 10% af deres samlede setup, endnu andre siger bare et "fornuftigt" kabel gør det bedst.

Jeg har kigget rundt og det kabel der får klart bedst omtale af de "professionelle"  for tiden er Cord Carnival Silverscreen

Supra bliver også tit anbefalet fx SUPRA Rondo

For at gøre det hele meget nemmere anbefaler HFK deres QED Silver Anniversry XT Bi-Wire kabel "Best buy"

Jeg kan godt se fornuften i at en ledning er en ledning, men har bare svært ved at forestille mig så mange internetsider, HiFi-blade og "lydkendere" kan påstå de kan høre forskel, selv i tilfælde hvor de ikke har økonomisk interesse i at kunne udpege det bedste kabel.

What to do?
Til top Vis Hyl.dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hyl.dk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes