Forfatter |
|
Kammersgaard Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2008 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, Jeg ville høre, da jeg ikke er den vilde teknikker, og ikke lige har helt styr på det med at forbinde ledninger osv, samt inden jeg bestilte ledninger, om det er muligt at gøre som jeg forestiller mig: På min reciever - en Sony STR-DE335 er der på bagsiden flere højttalerindgange:  Under speakers/front A har jeg tilsluttet min Jamo SW300II subwoofer, og så fra subwooferen trukket højttalerkabler ud til mine to fronthøjttalere. Jeg havde så tænkt at tilslutte 2x Jamo SAT300II-højttalere til speakers/front B og trække et kabel ud til køkkenet. På fronten af min reciever kan man trykke på to knapper: A og B, som så henholdsvis tænder og slukker for A/B-højttalerne. Det er jo ret smart, at højttalerne i køkkenet ikke spiller når jeg sidder i stuen. Nå, men jeg havde kigget på dette højttalerkabel til de to sattelithøjttalere: http://www.av-connection.dk/?PGr=978&ML=360 - Eller skal det være 4 mm tykt, og jeg så vælger: http://www.av-connection.dk/?PGr=2104&ML=359 ? Ville helst foretrække et hvidt kabel, da det ikke er lige så nemt at se på en hvid væg. EDIT: - Kom lige i tanke om endnu en ting. Er der nogen der lige ved hvor man kan få billige kabelskjulere? Skal bruge 2x 18 mm på 1,5 meter, og 1x 50 mm på 0,75 m. Har tjekket diverse webshops, men er det billigste virkelig omkring 200 kr pr stk? Det behøver ikke være af aluminium, hvis det gør nogen forskel - plastic er fint nok.
|
Til top |
|
|
Allan A. Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok gøre det omvendt.
Jeg ville tilslutte subwooferen til udgang B og sammensætte den med satelitterne, og så ville jeg simpelthen bruge dette system i køkkenet og skjule subwooferen derude et sted.
For dine Sat300, har ikke dybde nok i lyden uden at subwooferen er tilsluttet.
Og så ville jeg tilslutte dine almindelige fronthøjttalere til udgang A og benytte dem i stuen.
Med hensyn til kabel, er det klart at jo dyere kabel man køber, jo bedre er det. Til netop disse satelitter, kan du sagtens bruge noget i den lidt billigere ende, da det ikke er high end enheder der er monteret i dem. __________________ Allan. A
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm.. Så jeg skal simpelthen fjerne bassen fra stuen - men vil det ikke være en forringelse af lyden til mit stereo? Jeg har 2x SMC-højttalere, som jeg ikke kender model på eller noget, som jeg bruger til fronthøjttalere (kan smide nogle billeder op), men de kan måske godt generere en ordentlig bas-lyd?
Ved ikke om du kan bruge det til noget, men jeg hører også en del musik på min opsætning, og ville da være ked af at skulle undvære bassen.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 24 Februar 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville nok også vælge din egen løsning og få bedst mulig lyd i stuen og leve med mindre bas i køkkenet. Det kommer selvfølgelig an på hvordan dine SMC-højttalere lyder uden subwooferen, men det kan du jo bare prøve.
Der er dog en risiko ved det. Dine satelitter koblet direkte til receiveren, kan nok ikke tåle så høj effekt som systemet i stuen. Det betyder at du altid skal huske at slå sæt B fra hvis du vil spille højt i stuen.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 Februar 2009 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en ting mere til dette - hvilke kabler skal jeg trække fra min subwoofer til min reciever? Syntes godt nok ikke der er meget lyd i min bas... Jeg har indtil nu brugt OFC Transparent Højttalerkabel 2x 4,00 mm² (http://www.av-connection.dk/?PGr=2104&ML=359).
Og til mine sattelitter - ville det samme kabel være godt, eller skal jeg lede efter noget andet?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 09 Marts 2009 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kammersgaard skrev:
Lige en ting mere til dette - hvilke kabler skal jeg trække fra min subwoofer til min reciever? Syntes godt nok ikke der er meget lyd i min bas... Jeg har indtil nu brugt OFC Transparent Højttalerkabel 2x 4,00 mm² (http://www.av-connection.dk/?PGr=2104&ML=359).
Og til mine sattelitter - ville det samme kabel være godt, eller skal jeg lede efter noget andet?
|
|
|
Er der nogen der kan besvare disse hurtige spørgsmål? :)
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 09 Marts 2009 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kammersgaard skrev:
Kammersgaard skrev:
|
|
|
Er der nogen der kan besvare disse hurtige spørgsmål? :)
|
|
|
Der er glimrende kabel. Et andet kabel vil kun give en meget lille ændring af lyden. Det samme kabel er helt fint til satelitterne.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 12 Marts 2009 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, og til det med mit kabel fra recieveren til subwooferen - som sagt syntes jeg ikke har jeg den bedste lyd. Jeg bruger OFC Transparent Højttalerkabel 2x 4,00 mm² (http://www.av-connection.dk/?PGr=2104&ML=359) - men jeg kan se på siden at de også forhandler subwoofer-kabler. Skal jeg anskaffe mig sådan et kabel i stedet, eller er det jeg har fint nok, og det nok bare er nogle indstilliner på recieveren/subben som der skal ændres ved?
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 12 Marts 2009 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror det er det be4dste set-up. Hvis du trækker signalkabel fra sub-out og vælger small speakers i receiver, og trækker kabler til satteliterne direkte herfra, så få du et beskåret signal til køkkenhøjttalerne også, og det tror jeg ikke er optimalt.
Mht. lyden fra sub, så er det oftest placeringsproblemer der gør, at der ikke er nok bas. Prøv at stille den midt på gulvet i stuen og kravl rund på alle fire. Der hvor lyden er bedst er i princippet der hvor den skal stå. I praksis kan det være den næstbedst eller trediebedst mulighed er de eneste der kan bruges.
|
Til top |
|
|