Forfatter |
|
JitH Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 15:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg forhåbentlig snart skal ud og have nogle bedre kabler, er jeg falder over MIT
http://www.mitcables.com/index.php?option=com_virtuemart& ;Itemid=83
De ser meget interessante ud, og meget anderledes teknik end hvad der ellers findes på markedet...
MEN... er det noget der virker og er det pengene værd.. syns nemlig de er meget dyre 
Er der nogen derude, om bruger MIT kabler. eller som har noget erfaringer med dem?
For man kan jo faktisk få alle typer kabler og ledninger i MIT, med deres specielle "bokse" på __________________ Advanced acoustics max-450
B&W DM309
|
Til top |
|
|
harmonic Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er godt på vej ud i din første dyre fejltagelse.
Er dine kabler af bare nogenlunde rimelig kvalitet vil du få meget mere bedre lyd ved af skife til bedre komponenter.
Nu mindre du har det bedste af det bedste over hele linen kan det ikke btale sig at begynde at rode med kabler og selvom du har det bedset af det bedste er det ikke sikkert du finder noget der lyder væsentligt beddre end et standard cobber kabel.
Stop med at læse kabel fabrikanters forklaring og kabel anmeldelser de er til for at rippe dig for penge og ikke gi dig bedre lyd. 
MVH __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|
bimx Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 329
|
Sendt: 20 Februar 2009 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv dem på dit eget anlæg,du kam låne nogen hos ab audio inden du køber,så kan du se om det er noget for dig
og ps
har ikke selv mit kabler selv
|
Til top |
|
|
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må give Harmonic ret. Jeg er selv lige skiftet fra QED (35kr/m) kabel til Chord i en bi-wireudgave. Jeg prøvede for sjovt at forbinde den ene højtaler med det nye "dyre" kabel til 140kr/m (260kr/m normal pris) og den anden med det gamle kabel. (Begge sat op i bi-amp.) Og kunne selv med største anstrengelse ikke høre forskel. Så jeg ville sætte pegene i banken og lade dem vente til du skifter udstyret ud næste gang.
|
Til top |
|
|
yossi Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 394
|
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har MIT terminator 4 bi-wire og dengang jeg købte det var det som og få helt nye højtalere. de fik en helt anden lyd til den bedre side.. diskanten blev mere ren og lige på.. og basserne stoppede med og blafre de spillede kun det de skulle og der kom kontrol over mine enheder og renere lyd. så for mig har det været det bedste køb nogensinde. og det er 6 år siden og har dem endnu..
|
Til top |
|
|
bimx Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 329
|
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
tingene skal jo også passe sammen,det nytter jo ikke noget at købe dyere kabler til et billigt anlæg,det skal jo ses som en helhed
|
Til top |
|
|
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hyl.dk skrev:
Må give Harmonic ret. Jeg er selv lige skiftet fra QED (35kr/m) kabel til Chord i en bi-wireudgave. Jeg prøvede for sjovt at forbinde den ene højtaler med det nye "dyre" kabel til 140kr/m (260kr/m normal pris) og den anden med det gamle kabel. (Begge sat op i bi-amp.) Og kunne selv med største anstrengelse ikke høre forskel. Så jeg ville sætte pegene i banken og lade dem vente til du skifter udstyret ud næste gang.
|
|
|
Jeg har lige skiftet dæk i højre side af bilen. Forhandleren sagde det var meget bedre til det danske vintervejr. Det giver jeg sgu ikke meget for. Bilen er blevet helt ustabil og trækker til den ene side hele tiden. Nej der er overhovedet ikke noget at vinde ved bedre dæk - det er rent fup! 
Mht. til kabler så kan det jo diskuteres om 140 eller 260 kroner meteren er dyrt. Men det er altså ikke prisen det kommer an på. I min lille "samling" er der kabler fra 100 kroner meteren til ca. 50.000 kroner meteren. Ingen siger dog, at det dyreste nødvendigvis er det bedste. Lyt .. og lade ørene bestemme! Men venligst skift kablerne i såvel højre som venstre side. 
At det anlæg skal have en vis pris, før du skal kigge på kablerne, er noget vrøvl. Jeg har flere gange slæbt kabler med og lyttet forskelle på anlæg i den absolut overkommelige prisklasse (ofte til stor forundring for ejerne). Om gevinsten så er større end en ny CD-afspiller eller en ny forstærker, er jo noget helt andet.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
Til top |
|
|
harmonic Forum Bruger

|
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præcis.
Min egen start var nemlig at jeg havde noget grej jeg ikke var super tilfreds med, hva gør man så ? Så begyndte jeg at google , og snart havde jeg fundet diverse power conditioners , dyre kabler der i følge deres beskrivesle jo var lige hvad jeg manglede.
For at gøre en lang historie kort , det var ikke det jeg manglede lige som det ikke er et skud heroin jeg manglede når det hele ikke lige køre som det skal, men i stedet var det ganske simpelt bare grejet som ikke var godt nok eller lød som jeg ville ha det.
Dyre kabler gjorde inegen ting BEDRE, men nogle gjorde det værre det samme kan siges og powerconditioners i mit tilfælde.
Starte med lydkilden, fine nogle højtalere du kan lide klangen af find en forstærker der kan drive dem ofår dem til at yde sit bedste så skal musikaliteten og tilfredsheden nok kommer.
OGSÅ selvom du ikke hare dyre MIT kabler med store bokse på. __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa, må jeg lige komme med et forslag inden du invistere i dyre kabler. Prøv blue jeans cabel, skift signal kabler til deres BJC LC-1 ( ca. 250 kr for et 1m sæt ) og BJC Ten White __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ups, fik lige remt indryk, nå men BJC Ten White er deres ht kabel til ca. 50 kr. pr. meter, lad dem burn in i ca. 100 timer, tror næppe du finder et kabel, jo mindere du vil spendere et volsom beløb.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
sunaudio Branchemedlem

Sun Audio, Aalborg
Bruger siden: 18 Marts 2008 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 334
|
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at låne nogle MIT hos en forhandler og døm selv.
I dit område af verden kan du kontakte Lydportalen i Lyngby eller AB audio i København - begge sælger MIT. __________________ " Vi tre kunne hejse 10 flag, men vi blev kun født en dag"
|
Til top |
|
|
JitH Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 258
|
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for jeres svar! jeg må sige at jeg er helt med på hvad i mener..
Jeg vil prøve muligheden for at prøve MIT kabler, hvis det er muligt __________________ Advanced acoustics max-450
B&W DM309
|
Til top |
|
|
Kenneth_P Branchemedlem

Anmelder i Fidelity og på nomono.dk
Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
Sendt: 21 Februar 2009 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
At det anlæg skal have en vis pris, før du skal kigge på kablerne, er noget vrøvl. Jeg har flere gange slæbt kabler med og lyttet forskelle på anlæg i den absolut overkommelige prisklasse (ofte til stor forundring for ejerne). Om gevinsten så er større end en ny CD-afspiller eller en ny forstærker, er jo noget helt andet. |
|
|
Der må jeg sandelig give janils ret. Gode kabler er rigtig vigtigt, i alle anlæg i (stort set) alle prisklasser. Selvfølgelig skal tingene passe sammen, og kablerne burde jo ikke være dyrere end elektronikken og højttalerne (eller hvad?).
Mange kabelfirmaer som f.eks. MIT, Transparent og Jorma, anser kabler som værende en "aktiv" del af anlægget, og når man tænker på kablernes store lydmæssige indflydelse, så må man jo give dem delvist ret.
Jeg benytter selv MIT kabler, og er meget glade for dem. Men kabler i den prisklasse, er bestemt noget man bør høre i eget setup, før et evt. køb. Held og lykke! __________________ Mange hilsner,
Kenneth
Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
|
Til top |
|
|
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth_P skrev:
Der må jeg sandelig give janils ret. Gode kabler er rigtig vigtigt, i alle anlæg i (stort set) alle prisklasser. Selvfølgelig skal tingene passe sammen, og kablerne burde jo ikke være dyrere end elektronikken og højttalerne (eller hvad?). |
|
|
Skifte et defekt kabel er vel en simpel sag, så det kan vel næppe ligge som en del af seriøs specifikation for hifi.. jeg har nu en lidt anderledes test i den forbindelse. Opdager jeg, at noget af udstyret er så ukvalificeret opbygget, at en stump kabel ændre lyden/farvningen, så ryger det udstyr ud af huset omgående - ragelse er til salg på ethvert gadehjørne  Har man almindelige gode kabler med ordentlige stik - så skal udstyret spille uden ændring. Der er kendte gamle standarder for hvordan impedancer skal 'ses', opbygges og de er opgivet både for ind - udgange på alt vores udstyr. Laver fabrikanter lusk og har fremstillet elendige koblet ind- og udgange, der efterfølgende af køber skal gættes og 'tilpasses' en meget speciel snor (kobberledning) til en halv/hel herregård - så er fabrikanten useriøs og inkompetent til elektronik __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
FinnC skrev:
...Opdager jeg, at noget af udstyret er så ukvalificeret opbygget, at en stump kabel ændre lyden/farvningen, så ryger det udstyr ud af huset omgående - ragelse er til salg på ethvert gadehjørne 
Har man almindelige gode kabler med ordentlige stik - så skal udstyret spille uden ændring. Der er kendte gamle standarder for hvordan impedancer skal 'ses', opbygges og de er opgivet både for ind - udgange på alt vores udstyr... |
|
|
Du må jo holde garagesalg hver weekend. De gode brugttilbud må du gerne orientere mig om  __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
harmonic Forum Bruger

|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
FinnC skrev:
Kenneth_P skrev:
Der må jeg sandelig give janils ret. Gode kabler er rigtig vigtigt, i alle anlæg i (stort set) alle prisklasser. Selvfølgelig skal tingene passe sammen, og kablerne burde jo ikke være dyrere end elektronikken og højttalerne (eller hvad?).
|
|
|
Skifte et defekt kabel er vel en simpel sag, så det kan vel næppe ligge som en del af seriøs specifikation for hifi.. jeg har nu en lidt anderledes test i den forbindelse. Opdager jeg, at noget af udstyret er så ukvalificeret opbygget, at en stump kabel ændre lyden/farvningen, så ryger det udstyr ud af huset omgående - ragelse er til salg på ethvert gadehjørne 
Har man almindelige gode kabler med ordentlige stik - så skal udstyret spille uden ændring. Der er kendte gamle standarder for hvordan impedancer skal 'ses', opbygges og de er opgivet både for ind - udgange på alt vores udstyr.
Laver fabrikanter lusk og har fremstillet elendige koblet ind- og udgange, der efterfølgende af køber skal gættes og 'tilpasses' en meget speciel snor (kobberledning) til en halv/hel herregård - så er fabrikanten useriøs og inkompetent til elektronik
Præcis,
Du kan ikke få nogle seriøse hifi firmaere til at sige andet en a et korrekt spicificered kobber kabel med et kvalitets stik ikke er alt rigligt.
Det handler ikke om hvor mange bokse eller hvor tykt kablet er med og de eletriske eneskaber passer til det grej man har, prisen er fuldstændig underordnet.
|
|
|
__________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|
Kenneth_P Branchemedlem

Anmelder i Fidelity og på nomono.dk
Bruger siden: 03 Maj 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 324
|
Sendt: 22 Februar 2009 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Præcis,
Du kan ikke få nogle seriøse hifi firmaere til at sige andet en a et korrekt spicificered kobber kabel med et kvalitets stik ikke er alt rigligt.
Det handler ikke om hvor mange bokse eller hvor tykt kablet er med og de eletriske eneskaber passer til det grej man har, prisen er fuldstændig underordnet.
|
|
|
Nu er det ikke fordi, jeg vil ud i en længere sneboldskamp. Men ikke desto mindre, så får et rimelig seriøst firma som f.eks. Spectral Audio, special lavet kabler fra MIT. Se billed herunder...

Også Martin Logan (og flere) har fået special lavet kabler fra MIT.
Nogle af de seriøse hifi-producenter har altså en lidt anden holdning, end du udtrykker. 
Men MIT er jo ikke det eneste kabelfirma, som bliver benyttet af seriøse hifi-producenter. På flæng kan nævnes Transparent, Nordost, AudioQuest, NBS, Jorma, Bertram og mange flere. __________________ Mange hilsner,
Kenneth
Skribent/anmelder i Fidelity og på nomono.dk/.se
|
Til top |
|
|
harmonic Forum Bruger

|
Sendt: 23 Februar 2009 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kenneth_P skrev:
harmonic skrev:
Præcis,
|
|
|
Nu er det ikke fordi, jeg vil ud i en længere sneboldskamp. Men ikke desto mindre, så får et rimelig seriøst firma som f.eks. Spectral Audio, special lavet kabler fra MIT. Se billed herunder...

Nogle af de seriøse hifi-producenter har altså en lidt anden holdning, end du udtrykker. 
Men MIT er jo ikke det eneste kabelfirma, som bliver benyttet af seriøse hifi-producenter. På flæng kan nævnes Transparent, Nordost, AudioQuest, NBS, Jorma, Bertram og mange flere.
|
|
|
Du bør nok spørge dig selv hvorfor egentlig ?
Hvorfor er det at når de ritige tunge drenge der har de store kundekredse som Naim, Krell, Linn Ja og Danske gamut skal designer en kabel serie der passer til deres eget udsyr så ende det alttid op i et kobber kabel i passende kvalitet ?
Det handler jo om salg og synligørelse , og man kan jo se det virker for du referer præcis til det nemlig at fks wilson el AR benytter transperant eller nordost kabler når der er messer el ligende for så tror alle at det er den eneste måde at få det maximale udbytte ved de mærker.
Tænk over effekten af at Fks Martin logan bruger et snandard kobber kabel ? hvis jeg var Mit havde jeg da ringed til dem og tilbudt at designe en kabel seri til dem hvor de får penge, for omvendt hvis potentiale køber ser at det ikke er nødvendig at bruge 40.000 på kabler hvis man købe martin logan går MIT konkurs .
Det handler om penge , og hvis martin logan el spectral kan score lidt xtra penge på at lave reklame for MIT ved at benytte dem og bruge deres navn så gør de det, og fok hopper i med begge ben. __________________ Linn sonus faber og andet godt
|
Til top |
|
|
FinnC Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 372
|
Sendt: 25 Februar 2009 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
FinnC skrev:
...Opdager jeg, at noget af udstyret er så ukvalificeret opbygget, at en stump kabel ændre lyden/farvningen, så ryger det udstyr ud af huset omgående - ragelse er til salg på ethvert gadehjørne 
Har man almindelige gode kabler med ordentlige stik - så skal udstyret spille uden ændring. Der er kendte gamle standarder for hvordan impedancer skal 'ses', opbygges og de er opgivet både for ind - udgange på alt vores udstyr... |
|
|
Du må jo holde garagesalg hver weekend. De gode brugttilbud må du gerne orientere mig om  |
|
|
Garagesalg - nej da.. flere år (mange) imellem jeg sælger en eneste stump Chr. R... fortrinsvis skal jeg kun smide defekt billigt konsum-skrammel i genbrugsbokse på lossepladsen  man kan da ikke være seriøs og så samtidig sælge skrammel til et andet menneske. Jeg kan selv designe og bygge mit eget grej (når trangen kommer over mig), så det opfylder mit behov og er servicefrit i årtier "Nogen drukner sig bestandigt i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem" (Mark Twain 1835-1910) __________________ Nogle drukner sig i problemer, andre tager sig en uddannelse, så de kan svømme imellem dem. [Mark Twain 1835-1910]
|
Til top |
|
|
ABaudio Branchemedlem

AB Audio
Bruger siden: 10 November 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 26 Februar 2009 kl. 01:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
harmonic skrev:
Kenneth_P skrev:
harmonic skrev:
Præcis,
|
|
|

Men MIT er jo ikke det eneste kabelfirma, som bliver benyttet af seriøse hifi-producenter. På flæng kan nævnes Transparent, Nordost, AudioQuest, NBS, Jorma, Bertram og mange flere.
|
|
|
Du bør nok spørge dig selv hvorfor egentlig ?
Hvorfor er det at når de ritige tunge drenge der har de store kundekredse som Naim, Krell, Linn Ja og Danske gamut skal designer en kabel serie der passer til deres eget udsyr så ende det alttid op i et kobber kabel i passende kvalitet ?
Det handler jo om salg og synligørelse , og man kan jo se det virker for du referer præcis til det nemlig at fks wilson el AR benytter transperant eller nordost kabler når der er messer el ligende for så tror alle at det er den eneste måde at få det maximale udbytte ved de mærker.
Tænk over effekten af at Fks Martin logan bruger et snandard kobber kabel ? hvis jeg var Mit havde jeg da ringed til dem og tilbudt at designe en kabel seri til dem hvor de får penge, for omvendt hvis potentiale køber ser at det ikke er nødvendig at bruge 40.000 på kabler hvis man købe martin logan går MIT konkurs .
Det handler om penge , og hvis martin logan el spectral kan score lidt xtra penge på at lave reklame for MIT ved at benytte dem og bruge deres navn så gør de det, og fok hopper i med begge ben.
|
|
|
Det var da helt utroligt så meget du ved........ Et godt råd - prøv at undersøge tingene inden du udtaler dig om det, det er da helt tydelig at du intet aner om hvad du snakker om.
|
Til top |
|
|