| Sendt: 28 Februar 2009 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Peter og andre;
Jeg gav for et års tid siden nyt liv til mit gamle Beosystem 2300. Via AUX indgangen tilsluttede jeg en Benchmark DAC1, der blev forsynet fra en Squeezebox Duet. Med et trylleslag kunne den gamle bedagede B&O spille MP3/FLAC samt Internet radio (herunder DAB). Og det endda i rigtig god kvalitet.
Jeg har dog på seneste haft periodiske problemer, idet en af de to BeoLab Penta 3 højtalere falder ud en gang imellem. Og det sker kun når spilles via AUX indgangen. Jeg har "sporet" problemet til enten at være tilslutningskablet mellem DAC1 og BeoSystem 2300 AUX indgang eller selve AUX indgangen.
I første omgang håber jeg, det er kablet, da ny AUX indgang næppe er helt billigt
Når jeg nu alligevel skal anskaffe nyt kabel, vil jeg godt finde et rigtig godt kabel. Jeg har tidligere læst om high-end B&O tilslutningskabler, men kan ikke finde sådan et. Jeg er også lidt i tvivl om, hvorvidt der skal være specielle specifikationer eller om kablet kan købes standard.
På DAC1 er det ubalancerede analoge output beskrevet som "standard RCA style jacks" (left output channel er hvid connector- rigth channel er rød). Output impedance er 30 Ohm for RCA jacks.
Jeg håber, du kan hjælpe med at finde det rigtige kabel til dette set-up samt at det vil løse mit udfaldsproblem, da jeg er blevet rigtig glad for løsningen. Selv min kone roser mig for at have fundet denne nye verden Tak for input på forhånd.
Mvh. Jesper
|