| Forfatter |
|
Mor4thi Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en yamaha rx-v861, og jeg har et problem når jeg skal bruge banan stik, hullerne i højtaler udgangene er for små. Jeg tænkte selvfølgelig at der bare skulle tages noget ud, men næj, det har jeg sku haft noget held med jeg har googlet det, og kan ikke rigtigt finde ud af om det er meningen det skal være sådan.
Der er 2 forskellige billeder her, en som har store nok udgange til banan stik, den anden er med små udgange. Mit camera virker forresten ikke, derfor jeg ikke har taget nogen billeder af min egen. Hvis i har en løsning eller kan fortælle om det er meningen at den skal være sådan vil jeg være meget taknemlig.

Hullerne er meget svage at se desværre, men de er der, bare meget små.

|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mor4thi Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2009 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm det er bare mærkeligt at på den øverste billede kan man godt putte banan stik i alle udgangene, og så i den nederste (min) er der ingen muligheder på nogen af dem, jeg kunne forstå hvis det var 2 forskellige modeller  Ellers må jeg bare acceptere det, jeg overvejer meget kraftigt at sælge mit Audio Quest Indigo II højtaler kabel pga. det  de er et helvede at sætte til.
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mor4thi skrev:
Hmm det er bare mærkeligt at på den øverste billede kan man godt putte banan stik i alle udgangene, og så i den nederste (min) er der ingen muligheder på nogen af dem, jeg kunne forstå hvis det var 2 forskellige modeller |
|
|
Det er det måske også - forstået på den måde at de er beregnet til forskellige markeder. "... in som areas" refererer nok mere til lande end til "områder" bag på receiveren.
|
| Til top |
|
| |
Mor4thi Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 10:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damm det er sux, men sån er det, må bare invistere i nogle kabel spader istedet
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det ikke lige til at se på billederne, men er du sikker på at du kan få spader ind i de terminaler? Det kunne jo være en type der kun har et lille hul åbent til afisolerede kabelender eller pins:
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du skruer en skrue lidt ind i hullet, kan du trække en prop ud og så skulle du ende med dette resultat:
Skal gøres forsigtigt, og er på ejet ansvar !!!

|
| Til top |
|
| |
Mor4thi Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye: Jeg har købt en enkelt spade i Thansen, som jeg lige vil teste når jeg kommer hjem, de monteres vel næsten ligesom alm. højtaler kabel, jeg kan lige post et billede ind af den senere dfms: mister man garanti hvis man vælger at trække propperne ud? de er vel beregnet til det går jeg ud fra.
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mor4thi
Bananstik er til nå ja bananstik og phono er til Phono, og de der phonobøjler er til hvad samme nu er beregnede til.
På et eller andet tidspunkt, ifølge Murphys Love, vil ledninger til højttalere med stik som kan gå ind i 220V også ende samme sted. Farvel til højttalerne. Jeg har faktisk set amerikanske Amatør radiosendere med Phono plugs som Antenneudgange, når man holdt sig under 100Watt i sende effekt. Har oplevet en Braun Kortbølgeradio Braun T1000, hvor antenne og jord var til banastik. 4 ialt AM og FM.
__________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mor4thi skrev:
|
mister man garanti hvis man vælger at trække propperne ud? de er vel beregnet til det går jeg ud fra.
|
|
|
Hvis du fjerne dem uden at ødelægge dem, kan du jo altid sætte dem på plads igen. 
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 29 Maj 2009 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
osprey skrev:
| På et eller andet tidspunkt, ifølge Murphys Love, vil ledninger til højttalere med stik som kan gå ind i 220V også ende samme sted. Farvel til højttalerne. |
|
|
På et eller andet tidspunkt er solen udbrændt, og så ophøre alt liv på jorden, men sådan er der jo så meget. 
|
| Til top |
|
| |
Mor4thi Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms: Har du selv prøvet det med propperne? jeg tror jeg vil give det et forsøg i morgen. man skal bare finde en skrue som sidder nogen lunde fast ik, og den må vel ikke komme helt ind? den skal bare sidde så man kan hive skruen ud med fingerne, håber bare den kan tage fat ved du om der findes en præcis mål for dette? eller har du den lige i hovedet?
og ang. spade, den passer sku ikke helt, det er ligesom den ikke kan tage helt fat, både på forstærkeren og højtalerne. så den eneste løsning må være den med propperne
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, har prøvet det og du skal finde en skrue der kun lige kan få fat i proppen.
|
| Til top |
|
| |
Mor4thi Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kan det godt være at jeg spørger dumt, men er der noget i midten inderst jeg skal have fat i? eller er det bare et hul hvor jeg skal sætte skruen i, og så den tager fat i siderne når jeg trækker?
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det svært at se på billederne, men jeg gætter på at det er som du skriver til sidst: Der er et lille hul i propperne i bananbøsningerne. I det lille hul skruer du en skrue som netop er stor nok til at bide sig fast i indersiden af hullet, så du kan trække proppen ud med skruen.
Det er i øvrigt et godt forslag fra dfms. Jeg villle foreslå det samme, men det var som om du havde prøvet det allerede ifølge dit første indlæg.
|
| Til top |
|
| |
Mor4thi Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Genialt det virker det var sku egentligt meget let, det krævede ikke en orkan for at få dem ud. Tak for hjælpen alle.
Speciel Thanks to u dfms
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velbekommen  .
|
| Til top |
|
| |
Mor4thi Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Maj 2009 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige den sidste ting, inden jeg bestiller vil jeg lige høre om de her kan fås billigere end 16kr?
http://www.av-connection.dk/?PGr=2052&ML=370
En gang for lang tid siden, var der en der sagde at han havde set dem helt ned til 8kr, kender i til nogen af de steder? jeg har ringet til mange elektronik butikker/firmaer men de ligger kun inde med sølv og det skal helst være guld belagt.
|
| Til top |
|
| |