Forfatter |
|
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
Sendt: 29 Februar 2004 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifi-Forum var så venlige, at låne mig et sæt Pulsar points (fra Nordost) med hjem.
Det hører lige med til historien, at jeg har et trægulv (fyrretræs planker). Mine højtalere er B&W 604S3. Jeg startede med at køre med spikes (i "sko") og derefter prøvede jeg de "sorte puder" fra hifiklubben. Puderne gav et gevaldigt løft, strammede bassen op og forhindrede, at gulvet spillede med i samme grad som før. Problemet var dog, at puderne med tiden blev trykket flade og mistede noget af deres effekt (i det mindste i mine ører).
Så kom turen altså til pulsar points. Da jeg besøgte Audiforum spurgte jeg oprindeligt efter Coldrays, men sælgeren mente dog, at Pulsar points var bedst til store gulvhøjtalere. Sælgeren var dog så flink også et låne mig et sæt coldrays til apparaterne.
Jeg har i løbet af weekenden testet Pulsar points'ne og jeg er ikke imponeret. Det første indtryk var, at diskant og mellemtone havde fået et (meget) lille "løft" og havde fået en anelse mere "attack". Men så kom bassen.... Føj da ! Det buldrede og bragede og den "renhed" som HK puderne oprindeligt havde givet, var forsvundet som dug for solen.
Jeg har i løbet af ugen døjet med lidt virus-halløj og måske har det påvirket min dømmekraft lidt; who knows? I morgen får pulsar points'ne så en sidste chance, men jeg tvivler....
Det kunne virke som om blød afkobling er vejen frem nu. Jeg har i hvert fald planer om, at besøge Audioart og prøve at låne et sæt SD fødder. Er der forresten nogen der kender deres åbningstider!? (de har jo ingen hjemmeside)
Coldrays'ne (til apparater) har jeg ikke testet endnu, men det kommer i næste uge.
Ellers skal der lyde en stor tak til Hifi-Forum, der uden tøven lånte mig de forskellige metal-dimser med hjem! 
|
Til top |
|
|
Johnny Lukket konto

Konto lukket efter bruges ønske
Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 23
|
Sendt: 29 Februar 2004 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du alligevel skal til Audioart så læg lige vejen forbi Audio Consult på H.C. Ørstedsvej , ca. 200m mellem butikkerne. Prøv evt. broncefødderne der handles med der, se tråden Højtalere/Snell JII ....... Måske er det der skal til. De er også fremragende til apparater.
__________________ Mvh
Johnny
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

|
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaa... så har jeg her til formiddag, kørt en "sidste-chance" test for pulsar points. Og konklusionen forbliver den samme; diskant og mellemtone får en anelse mere "attack", men bassen buldrer og brager og mister en del nuance (specielt dyb-basen).
Så nu går turen ned til audio art, for at få fingre i nogle sd fødder og se hvad de kan! 
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

|
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 14:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audiart havde desværre udsolgt
|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifiklubben har også SD-fødder.
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

|
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 14:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
tror nu kun de har SB fødder (holfi)
|
Til top |
|
|
djophe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg glæder mig til at læse din test vedr. Coldrays'ne (til apparater).
Har selv testet de små af dem (mini) og var meget begejstret. Gav et bredere stereo-perspektiv, 3 stk. placeret under cd'en.
Vi var flere om testen, så jeg mener at have udelukket placebo-lyd... 
Martin
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 01 Marts 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Tjaa... så har jeg her til formiddag, kørt en "sidste-chance" test for pulsar points. Og konklusionen forbliver den samme; diskant og mellemtone får en anelse mere "attack", men bassen buldrer og brager og mister en del nuance (specielt dyb-basen).
Så nu går turen ned til audio art, for at få fingre i nogle sd fødder og se hvad de kan! 
|
|
|
Helløjse jdg1
Ingen tvivl om at pulsarpoints har sine begrænsninger, hvorfor jeg vil anbefale Coldrays. Som tidligere nævnt gør de altså et godt stykke arbejde, så kan kun anbefale en afprøvning................................
__________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

|
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg brugt de sidste par dage på at teste coldrays under min dvd/cd-afspiller.
Jeg har desværre ikke plads i mit rack til at putte dem under min forstærker .
Jeg må blankt erkende, at jeg ikke kan høre forskel! Jeg har også haft et par kammerater over en tur for at lytte og de kunne heller ikke høre noget!
Måske skyldes det, at mit rack allerede er ordentligt "isoleret"? Min dvd/cd er en Denon A11 og i den maskine er det i forvejen gjort rigtigt meget ud af, at dæmpe konstrution (den vejer knap 13 kilo). Måske kan det bare ikke gøres bedre?
Ja, jeg må nok skuffe gutterne nede i Hifi-Forum, men de skal da have en stor hånd for glimrende service! 
|
Til top |
|
|
djophe Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2004
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 02:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmm...
Og moralen må derfor være:
Inden for Hifi-lyd er intet givet - alt kan ske.
Brug dine ører - og ikke din sunde fornuft! 
Martin
|
Til top |
|
|
jdg1 Forum Bruger

|
Sendt: 14 Marts 2004 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu haft SD fødderne (www.sonicdesign.se) i et par dage. Det uden tvivl de bedste fødder/spikes jeg har haft endnu!! Dejlig stram og nuanceret bas! Højtalerne står lidt og "blævrer" på de høje skumfødder, men det går tilsyneladende ikke ud over lyden.....tvært i mod!!
SD-fødderne kan klart anbefales!!
|
Til top |
|
|
Chevy Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
Sendt: 08 Maj 2009 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil bare lige tilføje at jeg har den samme erfaring med div. store højtalere på 2 forskellige trægulve. Jeg har både brugt SD fødder og JJaz fødder, hvor jeg syntes bedst om SD'erne.
Højtalere har været Snell CV, Mirage M1si, Martin Logan Ascent i, Sunfire EQ. __________________ Med venlig hilsen
Chevy
Mit Surround
|
Til top |
|
|
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
Sendt: 08 Maj 2009 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Jeg har nu haft SD fødderne (www.sonicdesign.se) i et par dage. Det uden tvivl de bedste fødder/spikes jeg har haft endnu!! Dejlig stram og nuanceret bas! Højtalerne står lidt og "blævrer" på de høje skumfødder, men det går tilsyneladende ikke ud over lyden.....tvært i mod!!
SD-fødderne kan klart anbefales!! |
|
|
Godt at høre.. At de står og"blævrer" er hele pointen. SD fødderne (og JJAZ og Holfi og andre bløde afkoblinger) flytter netop afkoblingens resonans ned under det hørbare område, sådan at vibrationer fra højttalerne IKKE bliver transmitteret ned i gulvet. Det betyder så også at højttaleren hvis man skubber lidt til den vil stå og duve med denne resonansfrekvens. For at det skal være mest effektivt bør resonansen ligger en faktor 10 under det hørbare område (eller hvor langt ned højttalerne nu spiller). Derfor vil den "blævren" du ser sikkert have en frekvens på ca. 1-5Hz. __________________ JJAZ
|
Til top |
|
|