Emne: Bertram kabel ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
naim Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gutter, har lige fået mit Bertram signalkabel med posten. Det blivet sat til senere i aften og så skal det bare spille konstant den næste uges tid. Til den tid vil jeg begynde at skifte mellem mit nuværende og Bertram, for at finde ud af, om der er en hørbar forskel.
hilsen naim __________________ I wanted the best, I got the best.. KISS
|
| Til top |
|
| |
Buddy Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Købte et Bertram signal kabel for nogle måneder siden. Du kan godt begynde at glæde dig.
|
| Til top |
|
| |
naim Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Marts 2004 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buddy skrev:
Købte et Bertram signal kabel for nogle måneder siden. Du kan godt begynde at glæde dig. |
|
|
Dejligt at høre, at et Bertram kabel har vakt glæde. Det er desværre kun et ud af flere, men håber det giver en forbedring. Gør det det, vil jeg da overveje at skifte et par stykker mere. Skal så først finde et godt XLR-stik. DIN-stik ved jeg hvor jeg skal købe.
|
| Til top |
|
| |
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
| Sendt: 06 Marts 2004 kl. 06:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej i to. Hifi er dyrt. Skide for meget. Jeg har lige fået/købt et lille højttalerkabel, af Hr. Bertram. Jeg fik det i torsdags og er slet ikke brændt ind endnu, men kors en forskel på før (CableTalk) og nu. Det lyder så meget anderledes, at jeg dårlig kan følge med Man sætter den ene plade på efter den anden. Det er lige før man tror man er blevet skitzofren, for man kan høre stemmer og lyde, man ikke før har hørt over sit anlæg. Nu er skiftet mellem Kabelsnak og Bertram også temelig stort, og det kan høres. Jeg fatter ikke helt hvad i mit anlæg der ind imellem, lyder af "sølv lyd" Nu er det jo fristende at sige det er SB kablet, eller mit special fremstillet TB sølv/kobber kable fra Hifi4you, men nej. Jeg har som sagt, skiftet meget mellem den ene og den anden plade og der viser sig store forskelle. Jeg sad og hørte en af mine gamle heavy plader (paradise lost ICON) og kunne ikke kende lyden. Meget tynd og skinger i topper. Det var lige godt satans, tænkte jeg, nu biler jeg nødt til at provokere, disse forskellige sølv kabler, der er i mit set-up. RHCP sex blood sugar magic og Metallica black album. Specielt Metallica´s sorte album, er en plade der er meget grim i lyden og kommer nemt til at drukne i sindsyg mellemtone og overstyrret diskant. Er der kolde, hårde, eller er ens anlæg meget analytisk, kan denne plade være en grufuld (selvom man synes M er fede) oplevelse. RHCP´s pladen kan også bruges i er-der-for-meget-oprationstue over lyden? Men begge plader klarede testen, uden slinger i valsen.
Noget som som virkelig skinder igennem mit nye Bertram HT kabel ved navn Model 2, er en super detaljeret bas gengivelse. Alt det andet er også klart i en meget høj klasse, men hold kæft hvor jeg har rocket med til Flea (Red Hot Chili Peppers) over hans særdeles fede basspil.
Nu bliver det spændende at følge en eventuel udvikling fra mine nye SB kabler, for her er sgu noget der lugter lidt af fisk mine herre..
To be continued...
|
| Til top |
|
| |
naim Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Marts 2004 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gav mig selv tid til en lyttesession i går aftes, da jeg havde fri fra arbejde. Mit første indtryk, vel og mærke på helt NYE kabler, er, at lyden er mere åben, stemmerne tydligere, specielt på et nummer med Sade. Bassen er også mere præcis. Om det så er ønsketænkning, må de næste 14 dage vise.
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 07 Marts 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
|
Specielt Metallica´s sorte album, er en plade der er meget grim i lyden og kommer nemt til at drukne i sindsyg mellemtone og overstyrret diskant. Er der kolde, hårde, eller er ens anlæg meget analytisk, kan denne plade være en grufuld (selvom man synes M er fede) oplevelse.
|
|
|
Ja, lyden på Metallica's sorte album(LP) er så overstyret at man kan høre det på selv et 2x6mm2 halogenkabel mellem forstærker og højtaler.
mvh Gorm
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|