| Forfatter |
|
flechr8 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 163
|
| Sendt: 06 Marts 2004 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej derude!!
Nu er jeg nærmest lykkelig  . Jeg har i længere tid brugt Argento silver som signalkabel, og var meget tilfreds med dette. Jeg havde faktisk tit tænkt på at det nok ikke kan blive bedre. Alt andet jeg har sammenlignet med, har ikke nået Argento silver til sokkeholderne. Men så faldt jeg over Argento VDM, og tænkte at det jo ikke kan skade at prøve det. Og hold af k**t hvor en forskel det gjorde...og jeg ved godt at i allesammen er trætte af gamle klicheer om vellyd - men VDM fjernede nogle rigtig rigtig gamle dyner fra mine højttalerenheder, og mellemtonens opløsning blev ca. fordoblet...Jeg er i dyb chok!!!
Nå men jeg ville egentlig bare sige at, hvis i "falder" over dette kabel og ikke har noget andet at bruge jeres penge på og konen er på ferie (helst langt væk), så prøv det! Jeg tror ikke dette kabel kan overgås...måske matches, men ikke overgås! __________________ Chuck Norris can judge your stereo by its cover
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 07 Marts 2004 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er et udemærket signalkabel, dog noget mørkt og bamset i bassen. Højtalerkablet er mindre godt, meget tørt og tyndt sammenlignet med signalkablet.
Argento Silver og Copper er forfærdelige - kold, detaljeret, livløs lyd.
|
| Til top |
|
| |
flechr8 Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Marts 2004 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej David
Jeg ved ikke hvad du snakker om... mørkt og bamset i bassen   ..tsk! Jeg tror..nej jeg ved at fejlen ligger andetsteds i dit anlæg.
Mvh. Flemming __________________ Chuck Norris can judge your stereo by its cover
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Flemming,
Nu havde jeg VDM i 4 år hvor jeg slæbte det rundt til alt og alle jeg kendte, og konklusionen blev at det er et godt kabel, som har en smule MIT bas. Men som nævnt før så er det udemærket - faktisk er det et af de bedste high-end kabler jeg har hørt - Dog meget lig Nordost Valhalla, blot mere musikalsk, hvilket ingen Nordost kabler kan kaldes.
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
|
|
|
|
En hård dom . Langt fra hvad jeg mener om mine silver. Hvad mener du jeg skal ud og prøve af kabler, for at komme til samme konklusion som dig?
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
|
Hej Flemming,
Nu havde jeg VDM i 4 år hvor jeg slæbte det rundt til alt og alle jeg kendte, og konklusionen blev at det er et godt kabel, som har en smule MIT bas. Men som nævnt før så er det udemærket - faktisk er det et af de bedste high-end kabler jeg har hørt - Dog meget lig Nordost Valhalla, blot mere musikalsk, hvilket ingen Nordost kabler kan kaldes.
|
|
|
Hehe, synes det er meget beskedent at kalde det "udemærket", når det er et af de bedste du har hørt.
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1320
|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv lige at læs dine indlæg igen David! Enten modsiger du dig selv eller så vrøvler du...
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger også VDM som signalkabel Flechr8. Det er et virkelig godt kabel som jeg godt kan forstå, at du er tilfreds med.
|
| Til top |
|
| |
flechr8 Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Marts 2004 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej David
Jeg har ikke hørt Nordost Valhalla, men jeg er glad for at du alligevel har samme holdning til VDM som mig . Hvad angår Argento Silver syntes jeg også dette er et skide godt kabel til prisen. Jeg må endda tilstå at pris/ydelses forholdet er en del bedre for Silver end for VDM . Men sådan er det jo med high end udstyr.
Mvh Flemming __________________ Chuck Norris can judge your stereo by its cover
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 02:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke tilhænger af VDM, men som sagt, så hvis jeg skulle vælge et "fifi-kabel", så blev det nok VDM. Men jeg vil hellere bruge mine penge på noget Chord Anthem eller Signature.
Så jeg modsiger ikke mig selv, jeg formulerede mig bare ikke præcist nok...
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 02:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
David skrev:
|
|
|
|
En hård dom . Langt fra hvad jeg mener om mine silver. Hvad mener du jeg skal ud og prøve af kabler, for at komme til samme konklusion som dig?
|
|
|
Ja, der er kabler som spiller meget mere musik en VDM, og hvis du synes at Silver er et godt kabel, vil jeg råde dig til at prøve at låne en masse med hjem, for det er et forfærdeligt kabel, også til 1299,- som det kostede engang.
Der er masser der spiller bedre...
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 02:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
flechr8 skrev:
|
Hej David
Jeg har ikke hørt Nordost Valhalla, men jeg er glad for at du alligevel har samme holdning til VDM som mig . Hvad angår Argento Silver syntes jeg også dette er et skide godt kabel til prisen. Jeg må endda tilstå at pris/ydelses forholdet er en del bedre for Silver end for VDM . Men sådan er det jo med high end udstyr.
Mvh Flemming
|
|
|
Jeg synes at Valhalla er et af de dårligste signalkabler jeg nogensinde har hørt, især til prisen. Højtalerkablet derimod er ikke helt så dårligt, men stadigvæk for fi-fi fokuseret...
Toppen i Silver er forfærdelig, ligesom det spiller så koldt at man næsten får istapper på nosserne...
Dog skal det nævnes at på tungt fi-fi er VDM noget af det der fungerer bedst, men på musik-anlæg er det ubrugeligt...
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad mig gentage mig selv David: Prøv lige at læse dine ovenstående indlæg igen!!!
Nogle få af dine kommentarer:
"Højtalerkablet er mindre godt, meget tørt og tyndt sammenlignet med signalkablet."
"Dog skal det nævnes at på tungt fi-fi er VDM noget af det der fungerer bedst, men på musik-anlæg er det ubrugeligt..."
"Men som nævnt før så er det udemærket - faktisk er det et af de bedste high-end kabler jeg har hørt"
"Jeg er ikke tilhænger af VDM, men som sagt, så hvis jeg skulle vælge et "fifi-kabel", så blev det nok VDM"
Jeg kan godt lide din kommentar med, at du ikke formulerer dig præcist Jeg vil nærmere påstå, at du svarer i øst og vest - grænsende til det rene vrøvl. At du tilmed mener, at det "almindelige" sølvkabel er direkte forfærdelig, når man tænker på, at der er det samme sølv i dette kabel som i VDM, kan jeg godt få den mistanke, at du ikke har hørt rigtig efter, da du brugte det.
Efter vores diskussion omkring valg af forstærkere kan det ligeledes ikke komme bag på mig, at du elsker engelske "sovse" kabler fra Chord.
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
|
Toppen i Silver er forfærdelig, ligesom det spiller så koldt at man næsten får istapper på nosserne...
|
|
|
Må komme meget an på hvilket grej det parres med. Mine nosser fungerer aldeles perfekt efter flere timers lytning .
Sidste kabel jeg havde inden silver var MIT2 bi-wire. Det spiller mere varmt og "boomy" i bassen. Med skift til silver blev alt mere tydeligt, mere neutarlt, uden at farve som MIT. Hvis silverne var kolde og kedelige burde jeg have hørt det straks i skiftet, men det var kun bedre det hele . I mit tilfælde er det et af de bedste køb jeg har lavet.
Hvad mener du med, at toppen er forfærdelig? Den er klar og detaljeret her, uden at skrige i øregangen.
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Lad mig gætte:
David har NAIM - det er musikanlæg!
"Tung Fi-Fi" er alt det andet - det er High-End teknikanlæg!
Derfor disse lidt sjove indlæg. NAIM virker ikke med alt - specielt med HT-kabler kan det skabe sig. Det er der ikke noget nyt i.
Ville ikke tage det for andet end sjov - i UK er der nærmest religionskrige med NAIM-folk på den ene front, imod alle andre...
Mener tilmed at have læst, David kalde Fletcher200 signalkablet et "piskabel". . Ret mig endeligt, hvis jeg tager fejl.
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Marts 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kibri skrev:
|
Hej...
Lad mig gætte:
David har NAIM - det er musikanlæg!
"Tung Fi-Fi" er alt det andet - det er High-End teknikanlæg!
Derfor disse lidt sjove indlæg. NAIM virker ikke med alt - specielt med HT-kabler kan det skabe sig. Det er der ikke noget nyt i.
Ville ikke tage det for andet end sjov - i UK er der nærmest religionskrige med NAIM-folk på den ene front, imod alle andre...
Mener tilmed at have læst, David kalde Fletcher200 signalkablet et "piskabel". . Ret mig endeligt, hvis jeg tager fejl.
|
|
|
Hej Schelde,
Nej, jeg har ikke længere naim - vil ikke smide så mange penge i grej mere. Naim er vejen til tomme lommer og en sur bankrådgiver - der går sku' opgradering i l**tet!
P.t. har jeg exposure, men som er rimeligt modificeret med bl.a. 3 stk. 500 VA trafoer. Ikke at det er bedre end naim, men det er billigere og nemmere at modificere uden at man smider "sound'en". Naim skal man bare holde pølserne fra - det er trimmet!
Det er rigtig at jeg i de foregående indlæg kan opfattes som værende et ordenligt vrøvlehoved, hvis man er fi-fi mand, derfor er både I og jeg undskyldt. Jeg skrev måske lidt for indforstået og I mangler stadig at opleve et musikanlæg.
Rasmus:
Toppen i Silver er meget kold og jeg vil påstå at i forhold til VDM så skriger det bare derudaf. Men hvad ved jeg p.t. kører jeg på NKT 0,75mm2 mellem for/effekt - og det er ikke fordi jeg ikke har sammenlignet med en masse...
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2004 kl. 01:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
lars37 skrev:
|
Lad mig gentage mig selv David: Prøv lige at læse dine ovenstående indlæg igen!!!
"Højtalerkablet er mindre godt, meget tørt og tyndt sammenlignet med signalkablet, som ikke er tørt og tyndt, men mørkt og bamset/fyldigt.
"Dog skal det nævnes at på tungt fi-fi er VDM noget af det der fungerer bedst, da det er en af de fi-fi kabler, som har en rimelig god klang, men på musik-anlæg er det ubrugeligt..."
"Men som nævnt før så er det udemærket - faktisk er det et af de bedste Fi-fi kabler jeg har hørt - men dermed ikke ment at det er et af de bedste kabler jeg har hørt."
"Jeg er ikke tilhænger af VDM, men som sagt, så hvis jeg skulle vælge et "fifi-kabel", så blev det nok VDM" - men nu skal jeg heldigvis ikke have nogle fi-fi kabler!
Jeg kan godt lide din kommentar med, at du ikke formulerer dig præcist Jeg vil nærmere påstå, at du svarer i øst og vest - grænsende til det rene vrøvl. At du tilmed mener, at det "almindelige" sølvkabel er direkte forfærdelig, når man tænker på, at der er det samme sølv i dette kabel som i VDM, kan jeg godt få den mistanke, at du ikke har hørt rigtig efter, da du brugte det.
Efter vores diskussion omkring valg af forstærkere kan det ligeledes ikke komme bag på mig, at du elsker engelske "sovse" kabler fra Chord.
|
|
|
Nu har jeg rettet lidt i mit vrøvl - hjalp det med forståelsen nu?
Har du nogensinde hørt Chord - hvike?
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 25 Marts 2004 kl. 06:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
lars37 skrev:
|
"Højtalerkablet er mindre godt, meget tørt og tyndt sammenlignet med signalkablet, som ikke er tørt og tyndt, men mørkt og bamset/fyldigt.
"Dog skal det nævnes at på tungt fi-fi er VDM noget af det der fungerer bedst, da det er en af de fi-fi kabler, som har en rimelig god klang, men på musik-anlæg er det ubrugeligt..."
"Men som nævnt før så er det udemærket - faktisk er det et af de bedste Fi-fi kabler jeg har hørt - men dermed ikke ment at det er et af de bedste kabler jeg har hørt."
"Jeg er ikke tilhænger af VDM, men som sagt, så hvis jeg skulle vælge et "fifi-kabel", så blev det nok VDM" - men nu skal jeg heldigvis ikke have nogle fi-fi kabler!
|
|
|
Nu har jeg rettet lidt i mit vrøvl - hjalp det med forståelsen nu?
Har du nogensinde hørt Chord - hvike?
|
|
|
ja sgu .
Og hvorfor dyre cabler når et til 20$ kan spiller op med de store .
|
| Til top |
|
| |
kibri Branchemedlem

info: tidligere Schelde!
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1295
|
| Sendt: 25 Marts 2004 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
|
Hej Schelde,
Nej, jeg har ikke længere naim - vil ikke smide så mange penge i grej mere. Naim er vejen til tomme lommer og en sur bankrådgiver - der går sku' opgradering i l**tet!
P.t. har jeg exposure, men som er rimeligt modificeret med bl.a. 3 stk. 500 VA trafoer. Ikke at det er bedre end naim, men det er billigere og nemmere at modificere uden at man smider "sound'en". Naim skal man bare holde pølserne fra - det er trimmet! - Den udtalelse må stå for egen regning. Ville næppe pille i noget J. Farlowe mente var færdigt...
Det er rigtig at jeg i de foregående indlæg kan opfattes som værende et ordenligt vrøvlehoved, hvis man er fi-fi mand, derfor er både I og jeg undskyldt. Jeg skrev måske lidt for indforstået og I mangler stadig at opleve et musikanlæg. - Jeg bruger både Exposure til fornøjelse og udvikling . Er jeg fi-fi mand ?
Når det er sagt, David - så ved jeg udemærket godt hvad du mener. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
lars37 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2004 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du bliver vist nød til at definere David, hvad du præcis mener med et "fifi-kabel"....!!
|
| Til top |
|
| |