Forfatter |
|
mploug Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 114
|
Sendt: 18 Februar 2010 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har et antennekabel og et højtalerkabel, som jeg gerne vil have gjort fast til et dørtrin af træ.
Jeg har prøvet at fastgøre højtalerkablet med kabelsøm, men det har ikke holdt så godt, da kablet er faldet ud af sømmene. Jeg har så overvejet at prøve at fastgøre kablerne med Gaffa tape, men tror ikke umiddelbart, at det er så holdbart.
Men jeg tænker på, om man kan købe en form for selvklæbende rør eller lign., som man kan klæbe på dørtrinnet?
Den flade, som jeg regner med, at det skal klæbes på, er ca. 3-4 cm. bred.
På forhånd tak.
Venlig hilsen Martin
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
Sendt: 18 Februar 2010 kl. 23:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hva med, at afmontere, dørtrinet, og fræse, en rille, så kan du gemme kablet, under dørtrinet.
Nu, ved jeg ikke hvordan dit dørtrin er.
Hva med at købe et længere, kabel og trækker, det op over døren? __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
mploug Forum Bruger

|
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
> Hva med, at afmontere, dørtrinet, og fræse, en rille, så kan du gemme kablet, under dørtrinet.
Egentligt et meget godt bud, men vi bor til leje, så jeg har ikke mod på at ændre på for meget i den retning.
> Hva med at købe et længere, kabel og trækker, det op over døren?
Det var måske også en idé, men jeg vil gerne lige se, om der kommer nogen bud på det med en selvklæbende kabelbakke.
|
Til top |
|
|
JackD Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2034
|
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Håber, du finder, ud af det, man kan jo dobbeltklæbende, tape, det holder, bare ikke så godt. __________________ Livet er for kort til kedeligt HIFI
M.v.h Jack
Min hjemmebio
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 07:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft samme problem. Min alternative løsning kan du se i mit indlæg her. Jeg ved ikke om du kan bruge den løsning. Vi er for kort tid siden flyttet i en ny lejlighed og der har jeg brugt samme løsning til antennekabel + netværkskabel.
|
Til top |
|
|
mploug Forum Bruger

|
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej degofedal
Mange tak for henvisningen til din løsning. Jeg havde ikke lige tænkt på, at kabelbakken kan likke på gulvet i stedet for på dørtrinnet. Og din kabelbakke er så sat klæbet fast til gulvet med elefantsnot eller hvordan? Holdet det godt nok?
|
Til top |
|
|
RiverKing Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 342
|
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 13:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan også bruge et par dråber super lim bag på ledningen/kablet, det har jeg gjort ved flere lejligheder, når et stykke ledning/label skulle holdes fast til gulvet/væggen. God kamp
__________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

|
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
mploug skrev:
Og din kabelbakke er så sat klæbet fast til gulvet
med elefantsnot eller hvordan? Holdet det godt nok? |
|
|
Der er 3-4 klatter elefantsnot nedenunder og det holder fint. Kanalbakken skal bare holdes på plads så den ikke flytter sig vandret så der skal ikke så meget til. Elefantsnot bruger man jo normalt til at hænge plakater mm. op på en lodret flade hvilket kræver noget mere klisterhed eller hvad man skal kalde det  .
|
Til top |
|
|
degofedal Forum Bruger

|
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her kan du i øvrigt se et mislykket forsøg med en almindelig selvklæbende kabelbakke til 1 ledning helt inde mod dørtrinnet. Klisteret er så godt som umuligt at få af igen og det holder alligevel ikke ordentlig på kabelbakken.
|
Til top |
|
|
mploug Forum Bruger

|
Sendt: 19 Februar 2010 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Mange tak for jeres indlæg. Jeg har nu været i Stark, og har der købt en kanalbakke / kabelbakke i plastik og en rulle kraftigt dobbeltklæbende tape (Stokvis Tapes).
Umiddelbart ser det fint nok ud, og jeg mp se, hvor længe det holder. Ellers må jeg prøve med elefantsnot.
Venlig hilsen Martin
|
Til top |
|
|
mploug Forum Bruger

|
Sendt: 28 Februar 2010 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har lige suppleret med noget pakketape for at holde skinnens "låg" på plads i sporet. Bortset fra det ser det ud til at holde ok.
Venlig hilsen Martin
|
Til top |
|
|