Forfatter |
|
Jesper78 Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Under en flytning har jeg mistet mit ene højttalerkabel. Er der nogen herinde, der ved fx.: - Hvad kablet "hedder"? Så kan jeg måske søge efter det på nettet. - Om det stadig produceres, dvs. om det kan købes i en butik. Det ser sådan her ud og hører til en B&O-højttaler af vist nok ældre dato. På forhånd tak.
|
Til top |
|
|
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er jeg virkelig den første
De gamle DIN stik til højttalere, dette er vel bare støbt på et forlængerkabel.
Hvad det lige hedder korrekt? Det flade og det runde så må stikket vel sidde i højttaleren fordi det vel er "Fatningen som sidder på Dit kabel". Og det med ældre dato passer vældig godt, mere at det kun ( ) var B og O som anvendte dette princip. Jeg kunne formulere det lidt sjovere, men dette gør jeg ikke af hensyn til Peter Pan herinde i Forum'et. __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du står med et 'hun' DIN stik og jeg er meget i tvivl om det stadig kan fåes...'han' stikkene kan. Det kaldes vist 'prik-streg'.
Edit; Det runde 'hun' stik kan fåes, men jeg ved ikke om det går i højtaleren...det må du kunne se.

mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Online Indlæg: 2794
|
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan du få i næsten alle hifi butiker men prøv en B&O forhandler.Det hedder et"hun din.stik" og hvis det skal i en B&O radio skal du nok også have et "han din.stik" men du kan få det færdigt med stik og ledning.
carsten
|
Til top |
|
|
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
tube mania
Og snabel A @ hedder da . _ _ . _ . Som AC slået sammen, stregen burde have været foroven.
prik-streg-streg-prik-streg-prik Første tegn de seneste 60 år. __________________ Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
|
Til top |
|
|
Vadsholt Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Jesper78 Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for svarene! Så er der snart hul igennem igen.
|
Til top |
|
|
tube mania Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2380
|
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
osprey skrev:
tube mania
Og snabel A @ hedder da . _ _ . _ . Som AC slået sammen, stregen burde have været foroven.
prik-streg-streg-prik-streg-prik Første tegn de seneste 60 år.
|
|
|
UNDSKYLD
mvh __________________ Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
osprey skrev:
Er jeg virkelig den første
De gamle DIN stik til højttalere, dette er vel bare støbt på et forlængerkabel.
Hvad det lige hedder korrekt? Det flade og det runde så må stikket vel sidde i højttaleren fordi det vel er "Fatningen som sidder på Dit kabel". Og det med ældre dato passer vældig godt, mere at det kun ( ) var B og O som anvendte dette princip. Jeg kunne formulere det lidt sjovere, men dette gør jeg ikke af hensyn til Peter Pan herinde i Forum'et.
|
|
|
Tænker du på Brum og Overlyd ? gammel joke :)
Der var nu flere der brugte de stik - men B&o var nok de eneste der lavede stuntet med at bruge løse kabler - så der i højttaleren sad et han-stik i en lille rund brønd, der også tillod brugen af de runde stik - de var pænt anvendt i 60'erne og 70'erne
man har vist aldrig kaldt dem andet end DIN højttalerstik __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
osprey skrev:
Og det med ældre dato passer vældig godt, mere at det kun ( ) var B og O som anvendte dette princip. |
|
|
Det blev brugt af næsten alle europæiske firmaer i 60'erne og 70'erne. En del producenter brugte dem også i 80'erne, og jeg har nogle Schneider print fra 90'erne liggende der også bruger dem... Venlig hilsen Mikkel C. Simonsen
|
Til top |
|
|
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|