Forfatter |
|
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3766
|
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
jeg vil have ceraballs universal under mine højttalere. Men skal det være 3 el. 4 stk under højtaleren ?
Vægten har ingen betydning da de kan tage 40 kg hver. Mine højttalere vejer 57 kg/stk
Nogen som har gjort sig erfaringer ?
Forestiller mig 2 bagved hvor vægten er størst og 1 foran. De skal boltes fast til højtaleren
Formoder at de står sikkert nok __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er prisen 475,- pr. stk ? og har du erfaring med dem ?
Kan de boltes ? dette er vigtigt for mig da de ellers vil glide på den granitbase jeg har på højttaleren. Der er jo selvfølgelig dobbeltklæbende tape, men.. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 965
|
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he, og jeg vil sige: Spar penge og køb disse: id_category=40&product_number=9040013
De har intet mindre end revolutioneret lyden hos mig  Ved ikke lige om det er den gevindstørrelse du skal have, så det
skal man lige være sikker på. Jeg kom til at bestille forkert størrelse i første omgang og måtte have dem byttet
|
Til top |
|
|
James Rabundus Udelukket fra forum

Bruger siden: 15 Oktober 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 338
|
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er dem jeg mener. Det er sk... irriterende at links ikke virker i Chrome. Jeg prøvede at håndindtaste linket, og det
virkede i preview'et - ved ikke hvad der gik galt. Beklager ...
|
Til top |
|
|
JanJ Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Claus For at svare på det du spørger om i stedet for alt muligt andet - så mangler vi bare at nogle foreslår SD Feets for at have været hele vejen rundt  - vil jeg sige tre fødder. Godt nok har Ceraballs/Cerapucs en minimal større effekt med fire, men det er meget nemmere at få højttalere/komponenter til at stå lige med tre. Med fire synes jeg de nemt vipper lidt bare ved den mindste ujævnhed.
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
JanJ skrev:
Hej Claus
For at svare på det du spørger om i stedet for alt muligt andet - så mangler vi bare at nogle foreslår SD Feets for at have været hele vejen rundt - vil jeg sige tre fødder. Godt nok har Ceraballs/Cerapucs en minimal større effekt med fire, men det er meget nemmere at få højttalere/komponenter til at stå lige med tre. Med fire synes jeg de nemt vipper lidt bare ved den mindste ujævnhed.
|
|
|
Hej jan
Var også min tanke med kun 3 stk __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 935
|
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem kan jeg også varmt anbefalde.
Der kan læses meget mere om dem her:
Jeg købte dem i High End udgaven
__________________ Mit
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Encore skrev:
De har intet mindre end revolutioneret lyden hos mig |
|
|
Jeg ved godt at det kan være et svært spørgsmål at besvare, men jeg forsøger alligevel 
Er der mon forskel på sådan en SuperSpike og en ganske almindelig spike når gulvet er beton?
|
Til top |
|
|
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil sige 4. Det er svært at få det til ikke at vippe når der er 4, men det lønner sig, når først man har fået dem på plads.
Desuden, har jeg lagt mærke til, at under forstærker o.l. så virker mine coldrays bedst, når de er placeret så lang ud mod kanten som muligt. Ved ikke om noget tilsvarende gør sig gældende for højttalere, men jeg regner med det. __________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
Til top |
|
|
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 935
|
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
Encore skrev:
|
|
Jeg ved godt at det kan være et svært spørgsmål at besvare, men jeg forsøger alligevel 
Er der mon forskel på sådan en SuperSpike og en ganske almindelig spike når gulvet er beton?
|
|
|
Forskellen på Superspike og almindelig spike er at den lille metal plade man ligger under en alm spike er indbygget i Superspike så det gør det meget nemere at flytte rundt på ens højtallere.
Så hvis det er for at bruge en spike unden pladen så er alm spike bedre, men Superspike er meget skønnere på trægulve da beskyttelspladen er indbygget i den
__________________ Mit
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Claus
Jeg bruger kun 3 stk og det var efter anbefaling af flere herinde fra samt fra Vassago og selve forhandleren.
Så derfor vil jeg da også lige give den samme anbefaling vidre, da den har fungeret FANTASTISk her hjemme 
EDIT: Men en ting er 100% sikkert. De skal skruges fast for at få den fulde virkning. Dobbeltklæbende tape og ligende er FY FY   Der var en ganske tydlig/ hørbar forskel hos mig fra tape til skruget fast. __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Jean M Jarre Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 03 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1148
|
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 20:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Er prisen 475,- pr. stk ? og har du erfaring med dem ?
Kan de boltes ? dette er vigtigt for mig da de ellers vil glide på den granitbase jeg har på højttaleren. Der er jo selvfølgelig dobbeltklæbende
tape, men.. |
|
|
Det er skam for 3 stk.
Jeg har selv prøvet dem på CD, Blue Ray, Pladespiller og forstærker, med gode resultater, jeg har haft Ceraballa og ærligt kunne jeg ikke høre
forskeld.
Men jeg har aldrig prøvet dem under højttalere, men tror det er meget det samme resultat.
De er fine lavet men kan dog ikke skrues fast, men man kan som du selv skriver bruge dobbelt klæbende tape.
Mvh
JMJ __________________ Det første kvinder bliver døve på er øjnene.
Verdens bedste kabel er det der kommer ind i huset med 230 volt, uden dette var der intet grej der spillede, så hermed er kabel diskutionen slut ;-)
|
Til top |
|
|
Encore Forum Bruger

|
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtosse skrev:
Wymax skrev:
Encore skrev:
|
|
|
|
|
Forskellen på Superspike og almindelig spike er at den lille metal plade man ligger under en alm spike er indbygget i
Superspike så det gør det meget nemere at flytte rundt på ens højtallere.
Så hvis det er for at bruge en spike unden pladen så er alm spike bedre, men Superspike er meget skønnere på
trægulve da beskyttelspladen er indbygget i den |
|
|
Ja, mit gulv er gyngende trægulv, så det kan godt være at effekten er mest udtalt der. Faktisk købte jeg dem mest for
nemmere at kunne flytte rundt på højttalerne, men den lydmæssige effekt var overvældende. Så for mit eget vedkommende
skal de i hvert fald også prøves hvis jeg engang får et betongulv.
|
Til top |
|
|
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv haft langt større held med bløde fødder når det gælder afkobling af højttalere på trægulv. VT´s produkter virker faktisk rigtig godt, så det behøver ikke koste en milliard. Det er jo ikke "rocketsceince"...
Eneste ulempe med de blødere alternativer, er at højttalerne nemmere kommer til at stå lidt "vakkelvognt"...
Går iøvrigt selv og venter på de hér: http://www.hificable.dk/produkter/6-diverse-tilbehoer/217-vt -spike-feet-deluxe/
Så dem glæder jeg mig til at få hjem. Er nemlig blevet færdige med mine DIY speakers, og de er for høje og slanke til at det er sikkert og placere dem på de normale bløde feets... __________________ Mvh. friman
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Hej Claus
Jeg bruger kun 3 stk og det var efter anbefaling af flere herinde fra samt fra Vassago og selve forhandleren.
Så derfor vil jeg da også lige give den samme anbefaling vidre, da den har fungeret FANTASTISk her hjemme 
EDIT: Men en ting er 100% sikkert. De skal skruges fast for at få den fulde virkning. Dobbeltklæbende tape og ligende er FY FY   Der var en ganske tydlig/ hørbar forskel hos mig fra tape til skruget fast.
|
|
|
Dejligt med en anbefaling Pierre. Nu er der købt 2 sæt a 3. stk i sølv så må vi prøve dem. De skal påskrues. Hvordan jeg får dem op i granitbasen skal vi lege med. Der er skruehulller i forvejen så mon ikke de kunne udbores lidt og så isætte gevindbøsningen og dernæst bolten. __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Music4life Forum Bruger

|
Sendt: 11 Maj 2010 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har haft dem, men solgt dem igen. Ganske fin afkobling og virkede egentligt fint. Men de skøjtede rundt på min granitbase. Konstruktionen muliggør ikke brug af dobbkl. tape __________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
Sendt: 12 Maj 2010 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Har haft dem, men solgt dem igen. Ganske fin afkobling og virkede egentligt fint. Men de skøjtede rundt på min granitbase. Konstruktionen muliggør ikke brug af dobbkl. tape |
|
|
Ok, tak for dit svar. Smider du et billede i denne tråd, når du har fået monteret dine Ceraballs?
|
Til top |
|
|