| Forfatter |
|
dolese1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 342
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Jeg har lige modtaget min H/K AVR4550 og DVD25, og skal have købt et coax kabel(er det ik bedre end optisk?) Hvilket vil i anbefale? Det skal max. koste 1000kr! På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
coax er bedre end optisk... jeg kunne selv godt tænke mig at vide, hvad et eventuelt bedre digitalt kabel har af betydning... har nu selv et billigere et til kun 3-400 kr fra min DVD30 til H/K 8500...!
Nogen der har erfaring..??
|
| Til top |
|
| |
MartinLynge Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 598
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er jo trods alt "kun" digitalt signal, som der efter min bedste overbevisning ikke kan være den store forskel på?? om et 1-tal bliver sendt godt eller skidt må jo være HIP?? eller hvad??
|
| Til top |
|
| |
kyhn Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3396
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
der findes flere tråde om dette.
Søg lidt så er der læsestof til et stykke tid.
Men generelt kan man sige at digital coax kabler er nok de kabler der er mindst forskel på.
men SØG
|
| Til top |
|
| |
HansC. Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 709
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv jer dog frem. Jeg er ikke selv i tvivl om at der ER forskel, omend den er noget svær at forklare.
Jeg har prøvet med et par stykker, og endte med et video kabel (Nordost Optix Video) 
Eneste krav for at få det til at fungere er at i bruger en 75 ohm kabel.
/HC
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
God morgen dolese 1.
Jeg synes, at du skal prøve dig lidt frem, inden du tager en beslutning om, hvilket kabel du vil anvende, men det er klart, at du bør anvende et coax-kabel frem for et optiskkabel.
Et godt bud på et coax-kabel kan være følgende:
Supra EFF signalkabel testvinder i Hi Fi Choice marts 1999
Det er et 75 Ohms-kabel til en megetoverkommelig pris og det et "value for money kabel" du her vil købe. Lån evt. et kabel hos din lokale hifipusher, indenm et evt. køb. KT-Radio fører disse kabler i deres sortiment det samme gør http://www.audiosale.dk/
Et andet kabel kunne være Techlink "Sky", der forhandles hos http://www.avconnection.dk/ til den nette sum af 349 Kr./meter.
Leg lidt med de forskellige kabler, men lad være med at bruge en for mange penge på et coax-kabel, eller et optiskkabel, da forskellene er er små.
Håber du finder den rette løsning i denne skov af kabler.
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
dolese1 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX skrev:
|
God morgen dolese 1.
Jeg synes, at du skal prøve dig lidt frem, inden du tager en beslutning om, hvilket kabel du vil anvende, men det er klart, at du bør anvende et coax-kabel frem for et optiskkabel.
Et godt bud på et coax-kabel kan være følgende:
Supra EFF signalkabel testvinder i Hi Fi Choice marts 1999
Det er et 75 Ohms-kabel til en megetoverkommelig pris og det et "value for money kabel" du her vil købe. Lån evt. et kabel hos din lokale hifipusher, indenm et evt. køb. KT-Radio fører disse kabler i deres sortiment det samme gør http://www.audiosale.dk/
Et andet kabel kunne være Techlink "Sky", der forhandles hos http://www.avconnection.dk/ til den nette sum af 349 Kr./meter.
Leg lidt med de forskellige kabler, men lad være med at bruge en for mange penge på et coax-kabel, eller et optiskkabel, da forskellene er er små.
Håber du finder den rette løsning i denne skov af kabler.
Mvh. FLEX
|
|
|
Jeg siger mange tak for hjælpen! Jeg vil prøve at købe nogle kabler med hjem fra tapeconnection og hifiklubben. De 2 bud du kom med, lyder også rigtig gode. God weekend
|
| Til top |
|
| |
dolese1 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj!
Det er da værd at prøve. Jeg har kun hørt godt om disse kabler, men lån nogle forskellige kabler, inden du beslutter dig. Jeg kan se, at Audioconcept også forhandler Supra. Snak med disse venlige folk om du ikke kan prøve lidt forskelligt...de kan jo kun være interesseret i positiv omtale og en evt. glad kunde.
Mvh FLEX
|
| Til top |
|
| |
dolese1 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay det prøver jeg
|
| Til top |
|
| |
Sprocket Forum Bruger

Bruger siden: 03 September 2003
Status: Offline Indlæg: 61
|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter min mening er der ikke det store at hente ved at bruge en formue på et digitalt coax kabel, køb hellere et profigold oxypure kabel. Der får du med garanti valuta for pengene. Men som de andre siger, så brug ørelapperne inden du køber noget, og ikke lade sig forblinde af hvad det er for mærke som sidder på kablet.
Jeg har selv købt et Rennaicense Silver digital coaxkabel som normalt koster 2000kr men fik det til 700kr og hvis jeg skal være helt ærlig, så er forskellen mellem min gamle lakrids og RA kablet ikke nævneværdigt stort, nyprisen taget i betragtning. Jeg købte det også kun fordi at jeg fik kablet til den pris, ellers havde jeg uden tvivl købt kablet fra profigold. Der skal jo også være sammenhæng me dhvad man ofre på kabler og resten af ens grej, selv om det nogle gange er svært at styre sig __________________ Vilje er styrke
|
| Til top |
|
| |
dolese1 Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Marts 2004 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal du have fuldstændig ret i! Der blev også forslået dette kabel:
....som også ser ganske fornuftigt ud. Har også lige kigget ved tapeconnection, hvor det her også ser spændende ud(jeg bor meget tæt påtapeconnection, så jeg kan hurtigt hente nogle kabler):
| Black Rhodium Rondo 1,0 |
RCA-RCA Digital kabel 1,0 Mete |
|
|
|
799,- | http://www.blackrhodium.co.uk/pdetail.asp?code=366012
|
| Til top |
|
| |