Tilbage til HIFI4ALL.DK 22. juni 2025 | 21:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Toslink forsinkelse? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Faerge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 30 August 2010 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har i tankerne at købe et 20m toslink kabel til at forbinde min PC og forstærker.

Har jeg nogen grund til bekymring over signal forstyrrelse eller forsinkelse pga. længden ?

Og jeg gør vel klogest i at købe så billigt et kabel som muligt, såfremt der ikke er sparet på stikkene?

MVH Mads
Til top Vis Faerge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Faerge

Niels_arl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 August 2010 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Jeg vil ikke mene, at det skulle give anledninge til problemer.

Forsinkelsen pga af kabellængden er langt mindre end, hvis du f.eks. flytter dine ører 0,1 mm længere væk fra højtaleren, da lyden kun bevæger sig med 340 meter i sekundet gennem luft.

Hvis kablet er af ualmindelig ringe kvalitet, kan du risikere at signalet ikke kommer igennem, men så er du godt nok også uheldig...

Til top Vis Niels_arl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Niels_arl

Stemer
Lukket konto
Lukket konto
Lukket - eget ønske!

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 06 September 2010 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Faerge skrev:
Hej

Jeg har i tankerne at købe et 20m toslink kabel til at forbinde min PC og forstærker.

Har jeg nogen grund til bekymring over signal forstyrrelse eller forsinkelse pga. længden ?

Og jeg gør vel klogest i at købe så billigt et kabel som muligt, såfremt der ikke er sparet på stikkene?

MVH Mads

20m er noget over den anbefalede max længde på TOS-link kabler. Jeg mener den er 5m, men det kan godt være jeg husker forkert og det kun er når det er ADAT-signal der skal transporteres. 20m er i hvert fald mere end man normalt ville anbefale. Det vil meget muligt fungere, men signalet kan godt være degraderet så meget, at den modtagende enhed vil have problemer med jitter når der skal sync'es til det indkommende signal.

Tror du på Hifi?
Til top Vis Stemer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stemer

Megaton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2009
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 September 2010 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Faerge skrev:

Du får ingen problemer forsinkelse. Signalet forsinkes langt mindre end 1 mikrosekund på tyve meter.

Dårlige Toslink-kabler kan dog have kraftig dæmpning, som måske kan være målbar på den afstand. Eftersom modtageren synkroniserer sin clock efter signalet, kan det måske give noget jitter?

micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 September 2010 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Toshiba siger at maks længden er 10m. Men kabler er god kvalitet, kan nok strækkes længere... Kabler af knap så god kvalitet, kommer nok slet ikke i nærheden af 10m. ;-) Har set plastik fibre, som knap nok virkede på 30cm.
Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes