| Forfatter |
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
| Sendt: 08 November 2010 kl. 01:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som rør-mand har jeg fået opbygget en lille samling af rør og er interesseret i en god måde at opbevare dem på.
Jeg har set nogen have foret kasser til sine rør, men hvor finder man sådanne kasser?
Nogen der har et par gode tip/råd til hvor man kan købe kasser med plads til rør. Det skal ikke være til opbevaring af papæsker, men en kasse hvor man kan se på rørene og dermed se hvad man har?
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 08 November 2010 kl. 01:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
køb et skab med glas loger og læg filt på hyllerne
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2010 kl. 02:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er desværre bare lidt besværligt at flytte rundt på.
Tænker mere på en attache-mappe lignende kasse.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
| Sendt: 08 November 2010 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
reenberg Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 466
|
| Sendt: 08 November 2010 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu ER det jo ikke juveler vi snakker om....
Hvis dine rør er i den original papemballage, er det alt rigeligt ( mine er bare smidt ned i en flyttekasse) Hvis du IKKE har papemballage til dine rør, så pak dem ind i et lille stykke bobleplast, og så bare ned i en papkasse.
Når jeg sender dem derimod så har jeg nogle propbor i den rigtige størrelse, som jeg så bruger til at udhule et stykke PU skum, så overlever de en tur med post Danmark til Kina.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2010 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Strandvaskeren Lige præcis sådan noget lignende.
Flere variationer af den slags er stadig velkomne.
@reenberg Jeg har desærre bare ikke æsker til alle mine rør (selvom de kan købes til), og kan godt lige at kunne se hvad det er for nogle rør med et godt overblik, istedet for at kigge på en masse hvide papæsker med skrift på.
Det er ikke ud fra at de skulle holde bedre eller lignende. Kan bare godt lige at passe på stumperne og at der er orden på tingene. Giver jeg 2-300 kroner for et rør, ofre jeg gerne lidt på at opbevare det lidt pænt.
Ligesom bilen også godt må skinne, selvom det ikke betyder noget for kørslen  __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
slyd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 255
|
| Sendt: 08 November 2010 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej til de rør som ikke er i kasser bruger jeg et stykke flamingo og stikker benene på rørene i det så de kan stå i rækker inddelt i typer eller mærker.
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2010 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
@Strandvaskeren
Lige præcis sådan noget lignende.
Flere variationer af den slags er stadig velkomne. |
|
|
Jamen det er bare at google løs på "flightcase" og se hvad der kommer af muligheder. Hvis det skal være mindre, så kunne det måske også være en pengekasse af metal kombineret med noget skum fra den hjemmeside jeg allerede har linket til. Der er en stribe pengekasser her: http://www.tegneogkontor.dk/shop/pengekasser-54c1.htmlHvis det skal være lidt alternativt så kunne du også lave noget ud af en ammunitionskasse, prøv at google på ammo box og kig på de billeder den finder til dig, de findes i en masse formater og du kan også finde vintage bokse der har været med i felten for ekstra "macho-ness"..
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2010 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ slydDet tænkte jeg også på til at starte med - men det ser ikke så lækkert ud  (Ved godt jeg er lidt kræsen). @ StrandvaskerenJeg så en ret lækker kasse i træ (måske imiteret træ...) som var lidt tynd, så der lige kunne ligge et lag rør i noget velour... Tænkte måske at nogen var faldet over sådan noget på nettet - for ved ikke lige hvor jeg skal starte min google-søgning på det... Det så bare godt ud, var praktisk i størrelsen og vejede stort set kun rørerenes vægt. Pengekasserne og flightcases'ne er nok lige "grove" nok til min forfinede smag   Men hvad pokker skal man søge efter for at finde sådanne kasser? Sikkert nogen der har lavet noget der kan bruges, og som sælges på nettet - vil helst undgå for meget DIY. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 08 November 2010 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
| Jeg så en ret lækker kasse i træ (måske imiteret træ...) som var lidt tynd, så der lige kunne ligge et lag rør i noget velour... |
|
|
Sådan noget i den her stil? http://www.asseenontvguys.com/smart-jewelry-case.aspxJewelry box, jewelry case, skrin, smykkeskrin kan måske give nogle google hits..
|
| Til top |
|
| |
Bevensee Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 334
|
| Sendt: 08 November 2010 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg fik nogen brugte og NOS rør af min svigerfar. ECC83 og ECC82 fra Mullard, Philips, Telefunken og Siemens. Dem havde han haft liggende på loftet i en cigarkasse i mange år. Rørene var pakket enkeltvis ind i almindeligt køkkenrulle. De af dem jeg har testet fungere fint. Nogen af dem har nu fået fast plads i min forforstærker.
__________________ StrictlyStereo
- Bevensee
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2010 kl. 13:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Strandvaskeren Lige præcis! Det ser lidt godt ud, og behøver ikke koste alverden. Jeg søger videre, nu har jeg da fået et par søgeord, der nok skulle vise noget.
@Bevensee Ja rør er ikke så kritiske med opbevaringen. Min forespørgsel er da også kun for mine egne øjnes skyld. Det er rent lir.  __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 08 November 2010 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med at prøve at støve nogle sigar kasser op og forfine dem med filt og jeg skal komme efter dig 
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2010 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ nhj4Ja det kunne give god stemning med et par originale cigarkasser med logo og det hele  Lidt gejl og sjov må der jo gerne være også. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 08 November 2010 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke noget med at du er lidt af en DIY mand? For hvad så med at lave en pæn trækasse som så feks bliver bejdset og så feks komme "ægge bakke skum" i den? Skummet kan købes ved feks aage.dk til lidt billige penge.
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2010 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
@db89 Jo jeg roder da med lidt af hvert... Men det er også det der er problemet... Jeg har så mange projekter at jeg gerne vil skære bare lidt ned på dem 
Men som sædvanlig ender det jo nok med jeg selv laver en kasse specielt til rør. Det giver unægtelig en række fordele, ved at kassen kan laves så den passer helt perfekt... Men... Projektet kommer nok i kø med diverse andre projekter, så det har lige lidt lange udsigter foreløbig.
|
| Til top |
|
| |
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
| Sendt: 09 November 2010 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
daniels Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2010 kl. 00:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er absolut gode bud! 
Har lige bestilt et par kasser hos Egeskov. Så må vi se om de kan bruges... Tror jeg nu nok. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
| Til top |
|
| |