Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 06:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: MIT kabler?? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 04 Januar 2011 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Hej.

Har lige erhvervet mig lidt McIntosh grej som efter mine ører spiller forrygende. Kunne godt tænke mig at lege med lidt signalkabel fra MIT ml effekt og pre/cd. McIntosh og MIT skulle efter sigende spille godt sammen, og ville derfor lige høre på forrumet om der var nogle erfaringer med kabler fra MIT; gode/ dårlige og evt forslag på model???

Ser frem til at høre fra jer, mvh Søren.

PS. Ved godt det er roden til alt ondt; altså debatten om kabler

Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup

Enthusiast
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2010
Lokalitet: København
Sendt: 06 Februar 2011 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Hej sborup,

Har ingen erfaringer med MIT interconnects, men jeg spiller pt. med et sæt ældre MIT Terminator 4 bi-wire kabel mellem min Holfi Integra 8 og mine B&W CDM 7-SE.

Havde tidligere et sæt Tara Labs Phase III/TFA (langt billigere kabel). Forskellen mellem de to kabler var da til stede - men om den den kunne godtgøre prisforskellen mellem kablerne (Den færdige meterpris for MIT kablet er vel 5-6 gange så højt som Tara Labs kablet) kan diskutteres.

Jeg oplevede en lidt dybere bas samt en mere opløst og blødere diskant.
MIT kablet har bestemt en vel-afstemt klang - på ingen måde skinger. Mange er imod MIT pga. deres pole-teknologi. Hvorfor skulle man også proppe ekstra komponenter ind imellem forstærker og højttaler? Det må da påvirke lyden. Det gør det sikkert også, men jeg synes nu det fungerer meget godt.
Jeg kan selvfølgelig kun udtale mig om mit eget set-up - på dit McIntosh udstyr kan resultatet jo blive helt anderledes.
Til top Vis Enthusiast's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Enthusiast

sborup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 06 Februar 2011 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Enthusiast skrev:
Hej sborup,

Har ingen erfaringer med MIT interconnects, men jeg spiller pt. med et sæt ældre MIT Terminator 4 bi-wire kabel mellem min Holfi Integra 8 og mine B&W CDM 7-SE.

Havde tidligere et sæt Tara Labs Phase III/TFA (langt billigere kabel). Forskellen mellem de to kabler var da til stede - men om den den kunne godtgøre prisforskellen mellem kablerne (Den færdige meterpris for MIT kablet er vel 5-6 gange så højt som Tara Labs kablet) kan diskutteres.

Jeg oplevede en lidt dybere bas samt en mere opløst og blødere diskant.
MIT kablet har bestemt en vel-afstemt klang - på ingen måde skinger. Mange er imod MIT pga. deres pole-teknologi. Hvorfor skulle man også proppe ekstra komponenter ind imellem forstærker og højttaler? Det må da påvirke lyden. Det gør det sikkert også, men jeg synes nu det fungerer meget godt.
Jeg kan selvfølgelig kun udtale mig om mit eget set-up - på dit McIntosh udstyr kan resultatet jo blive helt anderledes.
Hej E.

Tak for feedback.

Har fået mig et rca fra mit mellem pre og effekt. Kan godt nikke genkendende til den beskrivelse du giver af dit MIT ht kabel. Tror helt sikkert også at elektronikken i kablet påvirker lyden; men hva pokker, hvis man kan lide det der kommer ud i den anden ende er det vel ok. Jeg er ihvertfald meget tilfreds og går faktisk og lurer lidt på deres ht kabler også mvh S

Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes