Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 05:07   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Bertram kabler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nevermore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Marts 2004 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Efter endnu en rosende anmeldelse af disse kabler i det nye HighFidelity, er jeg blevet meger interesseret i disse kabler og ville høre om Naim & co. er blevet klogere siden begydelsen af måneden?

Er der evt. nogen, der ligger inde med en vejledende prisliste? (Evt. mail den privat til mig) - tak.

Til top Vis Nevermore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nevermore Besøg Nevermore's Websted

naim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Marts 2004 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Nevermore skrev:

Efter endnu en rosende anmeldelse af disse kabler i det nye HighFidelity, er jeg blevet meger interesseret i disse kabler og ville høre om Naim & co. er blevet klogere siden begydelsen af måneden?

Er der evt. nogen, der ligger inde med en vejledende prisliste? (Evt. mail den privat til mig) - tak.

Naim er blevet klogere den sidste måneds tid. Er meget tilfreds med mit Bertram signalkabel. Den bedste forbedring i lyden er bassen, som er blevet  dybere og mere defineret. Et minussssssssssssssssssss er ssssssssssss på nogle stemmer, men svært at få et perfekt kabel. Mit kabel er 0,5m og kostede 750kr, uden stik, som jeg selv leverede.

hilsen naim

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

naim skrev:
Nevermore skrev:

Naim er blevet klogere den sidste måneds tid. Er meget tilfreds med mit Bertram signalkabel. Den bedste forbedring i lyden er bassen, som er blevet  dybere og mere defineret. Et minussssssssssssssssssss er ssssssssssss på nogle stemmer, men svært at få et perfekt kabel. Mit kabel er 0,5m og kostede 750kr, uden stik, som jeg selv leverede.

hilsen naim

Hvad siger du Mr. Naim. Har du problemer med SSSSSSS lyde? Det har ikke noget at gøre med Bertram kablet, det er jeg ret sikker på. Har du kun eet kabel fra Bertram? Hvad bruger du som HT kabel? Det er her dine S lyder højst sansynligt ligger gemt. Hvad er det for et SB kabel du har?

Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

helmuth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Nevermore skrev:

Du kan se lidt her http://www.speakerscorner.dk/dk/
Højtaler kabler mangler men jag kontaktede dem og de gav en pris på Ca. kr.9500 for 2x3m af typen nr.4.
I øvrigt en hæftig pris-stigning efter at Hr. Bertram har fået forhandlere på. Prøv at kontakte ham selv, han er en flink mand !!!!

Til top Vis helmuth's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af helmuth

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Hvis det kun er på nogle stemmer ( plader) og ik på alle der er ssssssss lyde...  hvordan ved du så om det så måske ik skulle lyde sån på de stemmer / plader hvor det sker???... 

Jeg kender mange plader hvor stemmerne giver SSSSSSSSSSSS lyde og SKAL! gøre det..

Man skal passe på hvad man bedømmer ud fra og at man ikke fintuner og justere neuancer, forskelle og den reelle gengivelse som den bør være helt væk..

Bare lige en tanke  ...

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

Mr. High Fy
Lukket konto
Lukket konto

Ønsker konto på standby

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 26 Maj 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Naim, er du på linjen?
Til top Vis Mr. High Fy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr. High Fy

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 August 2005 kl. 00:02 | IP-adresse registreret  

hej jeg sidder faktisk og tester bertrams nye kobber kabler han sendte mig hans helt nye proto typer og det er også inklusivt kobber xlr signal kabel til mine monoblokke, og der er ikke nogen ssss lyde men dejlig varme men dog skal de have 200 300 timer og så skulle de være på toppen.....

mvh Novisad

Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

happy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Marts 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Novisad skrev:

hej jeg sidder faktisk og tester bertrams nye kobber kabler han sendte mig hans helt nye proto typer og det er også inklusivt kobber xlr signal kabel til mine monoblokke, og der er ikke nogen ssss lyde men dejlig varme men dog skal de have 200 300 timer og så skulle de være på toppen.....

mvh Novisad

Er der noget nyt om de der kobberkabler fra Bertram ?

Happy

Til top Vis happy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af happy

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes