Forfatter |
|
ifgy Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 134
|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haj,
Står og er tæt på at investere de ca. 1300,- et par HD600 koster, men er lidt i tvivl. Grunden er, at jeg ikke er sikker på, om de kræver en "høretelefon"-forstærker, eller ej. Jeg skal primært bruge dem til min computer, hvor de vil være tilsluttet et Audigy2 lydkort. Derudover, så vil jeg også benytte dem med en Sony MD ..
Hvad har I at sige, jer som har forstand på dette ?
Får jeg ordenligt udbytte af bøfferne, eller vil det være spild ?
Peace.
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Nej det er ikke nødvendigt at benytte HT forstærker til dem, vil jeg tro, jeg har næsten selv lige købt et sæt HD570, som jeg også benytter til min PC og min MP3 afspiller, det lyder fantastisk godt, havde før et billigt Phillips sæt høretelefoner, og lydbilledet er blevet løftet mange mange gange til det bedre, hvor har du iøvrigt set HD600 til den formidable pris??

|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audigy kan nok klare HD600 sådan nogenlunde, men din (bærbare?)
MD får nok middelsvær åndenød af at forsøge at trække dem
De er ikke velegnede til bærbart brugt
Jeg ved ikke hvad du er vandt til, men HD600 er et skridt op i
lydkvalitet for de fleste, næsten uanset hvad man sætter foran.
Alligevel synes jeg det er synd hvis man ikke sætter pengene af til
en separat forstærker, for de hjælper altså i de fleste tilfælde rigtigt
meget. Regn med fra ca. 1000 kr. og opefter. Det behøver ikke at
være samtidig med at du køber hovedtelefonerne, men helt at lade
være svarer altså til at købe en Porsche 911 og kun køre på
villavejen med den
/U.
EDIT: Bjørn, HD570 har en meget lavere impedans end HD600 og er
derfor meget lettere at trække. Forskellen er normalt størst på
bærbart udstyr
|
Til top |
|
|
ifgy Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
GulerodsMand - ja, det er en bærbar MD afspiller. Når du siger "middelsvær åndenød", hvad mener du så helt præcist ? Vil jeg simpelthen ikke kunne høre noget, vil det være forvrænget eller hvad vil problemet inkogniere sig i ?
Bjørn B, jeg fandt dem via én eller anden tysk søgemaskine over forhandlere (nej, www.preissuchmachine.de er nede - så ikke den ) Er du tilfreds med dine 570 ? De minder jo trods alt en del om hinanden (?).
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
ifgy skrev:
GulerodsMand - ja, det er en bærbar MD afspiller. Når du siger
"middelsvær åndenød", hvad mener du så helt præcist ?
|
|
|
Den vil ikke kunne spille særligt højt (stort problem fordi der kommer
meget støj fra omgivelserne med, når de er så åbne som de er) og
lyden bliver også let forvrænget fordi du hele tiden skruer helt op så
forstærkeren i MD'en klipper  .
/U.
|
Til top |
|
|
ifgy Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ej, det var jo lige præcis det du ikke måtte sige !! ;)
GulerodsMand, hvilken anden model ville være bedre til mit brug - dvs. mobil lydkilde og computer. Det er ulovligt at sige 212, eller hvad de nu hedder, de modeller der er "tiltænkt" computerbrug ! ;)
Overvejer nemlig lidt HD580 Precision II, hvis de skulle være bedre i mit tilfælde .. eller som Bjørn B har gjort, vælge et par 570.
Tak for svarene forresten ! 
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
ifgy skrev:
ej, det var jo lige præcis det du ikke måtte sige
!! ;) |
|
|
Undskyld!
HD590 lyder noget mere velegnet til det du skal bruge  (HD570 er
også OK, men du skulle nemt kunne få fingre i HD590 til under 1300 i
tyskland og de er altså bedre! (synes jeg  )).
En sidste mulighed kunne være de nye modeller HD555/595, men
dem har jeg ikke rigtig nogen erfaring med, så dem kan jeg ikke
rigtig hverken anbefale eller det modsatte  Prøv selv hvis du kan
lide designet (  )
/U.
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2004 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
ifgy skrev:
GulerodsMand - ja, det er en bærbar MD afspiller. Når du siger "middelsvær åndenød", hvad mener du så helt præcist ? Vil jeg simpelthen ikke kunne høre noget, vil det være forvrænget eller hvad vil problemet inkogniere sig i ?
Bjørn B, jeg fandt dem via én eller anden tysk søgemaskine over forhandlere (nej, www.preissuchmachine.de er nede - så ikke den ) Er du tilfreds med dine 570 ? De minder jo trods alt en del om hinanden (?).
|
|
|
Hej.
Ja jeg er ovenud tilfredse med min HD570, kan desværre ikke fortælle dig hvordan de spiller i forhold til et sæt HD600, sidst nævnte koster jo mere end det dobbelte herhjemme, i forhold til HD570, men jeg kan ikke nikke genkendende til det CarrotMan nævner, med hensyn til lav volume på min MP3 afspiller og ej heller på PCén, men det kan jo være at det er fordi det er knapt så fin en model som HD600 er, skal jeg ikke kunne sige, eller også har jeg været heldig med at have en "strøm" stærk MP3 afspiller og godt lydkort, af lydkort benytter jeg et AudioTrak Prodigy 192...

|
Til top |
|
|
Pascal Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 861
|
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan ikke sammenligne HD600 og HD 570 på den måde Bjørn. De har forskellig impedans, og det er der den store forskel ligger. Derfor kræves der mere for at trække HD600.
|
Til top |
|
|
ifgy Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Damn, dét blev jeg ikke meget klogere på.
Tror jeg vil skrive et indlæg på www.head-fi.org - det kan være de ved lidt mere .. det forum er trods alt internationalt.
GulerodsMand, tror du har ret i, at HD600 vil være det forkerte valg, i mit tilfælde .. tak for indskudet ! 
|
Til top |
|
|
pentaz Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 71
|
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hd 600 er suveræne på min ipod.. og alt muligt andet, de lyder godt på alt fra en transistorradio til 200,- og alt imellem til en hovedtelefonforstærker. På min computer kører de også formidabelt, dog skal alle kanalerne virkeligt dæmpes medmindre man vila have ørerne blæst ud.
|
Til top |
|
|
ifgy Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
pentaz skrev:
Hd 600 er suveræne på min ipod.. og alt muligt andet, de lyder godt på alt fra en transistorradio til 200,- og alt imellem til en hovedtelefonforstærker. På min computer kører de også formidabelt, dog skal alle kanalerne virkeligt dæmpes medmindre man vila have ørerne blæst ud. |
|
|
Skal kanalerne dæmpes ? Hvad mener du med det ? Har du et surround-lydkort (hvem har snart ikke det?), siden du siger det. Og i så fald, hvilke kanaler ville du dæmpe ?
Mit Audigy-kort indstilles bare efter om det er hovedtelefoner eller surround, og indstiller selv kanalerne .. eller hvad ? :)
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et sæt HD600 er af en helt anden serie end HD500-570-590 og ligeledes den nye serie HD515-555-595. HD580-600-650 er en større ohm´sk belastning og på for små hovedtelefonforstærkere, de indbyggede, vil bassen lide under det. Du får altså mindre potent bas for dine investerede penge. HD590 og de nye 595 er langt nemmere at trække. Jeg vil foreslå HD590, de må snart komme i udsalg, grundet den nye serie!!!
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pascal skrev:
Du kan ikke sammenligne HD600 og HD 570 på den måde Bjørn. De har forskellig impedans, og det er der den store forskel ligger. Derfor kræves der mere for at trække HD600. |
|
|
Hvis du nu læste mit indlæg, så kunne du også se at jeg netop ikke samlignede de 2 høretelefoner, da jeg intet samlignings grundlag har, med hensyn til Impandensen var jeg ikke klar over der var en forskel..

|
Til top |
|
|
ifgy Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for dit glimrende input, F.Christians.
Jeg hælder også mest til et par HD595 lige nu, da man kan få dem til ca. 1400,- inkl. forsendelse fra Dysklandet. Skriver med nogle intellektuelle inde på head-fi.org, og satser på, at de har noget klogt at sige .. 
|
Til top |
|
|
CarrotMan Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt så! Vi ses
der
/U.
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun bekræfte at HD-600 kan være svære at trække for transportabelt udstyr. Min Sony discman går næsten i spåner: Bassen virker ulden, og det heller forvrænger så snart der er den mindste dynamik i lyden. Det kan selvfølgelig variere fra produkt til produkt, så hvis du virkelig vil have 600'erne er du næsten nødt til at høre dem sammen med din MD.
Hvad din MD angår er jeg i tvivl om du mener en transportabel eller stationær. Hvis det er til lyd udenfor, så vær også opmærksom på at åbne hovedtelefoner som f.eks. 600 og 595 både lukker støj ind og lyd ud, så både du og dine omgivelser kan blive irriteret. Jeg har selv fornyligt skiftet til HD-280 ifm. brug af min discman i bus, og det er meget bedre.
|
Til top |
|
|
ifgy Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Petersen, jeg tvivler på, at jeg gider investere i et par HD280, da de faktisk er 3 € dyrere end et par 555, hvilket jeg måske ikke passer helt sammen (?).
Er HD280 måske bedre end hvad mine fordomme byder dem ?
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ifgy skrev:
Kim Petersen, jeg tvivler på, at jeg gider investere i et par HD280, da de faktisk er 3 € dyrere end et par 555, hvilket jeg måske ikke passer helt sammen (?). |
|
|
Jamen så må du jo lade være med at gide! Hvad passer ikke sammen? Det er to helt forskellige modeller, 280 er komplet lukkede og dermed velegnede til nydelse af musik i støjende omgivelser (f.eks. bus), mens 555 er åbne, hvilket ikke går særligt godt i støjende omgivelser. Som jeg skriver har det noget at gøre med hvad du anvender dem til: Indenfor dine egne 4 vægge bør du anvende åbne, i støjende omgivelser er det fordelagtigt at anvende lukkede. Jeg skal da bestemt ikke diktere hvad du skal købe, jeg forsøgte bare at henlede din opmærksomhed på andre vigtige ting ifm. anvendelsen af hovedtelefoner, så du undgår en fejlinvestering.
ifgy skrev:
Er HD280 måske bedre end hvad mine fordomme byder dem ? |
|
|
Jeg aner ikke hvad dine fordomme baserer sig på, men hvis du tænker åben vs. lukket konstruktion, så er jeg da helt og holdent af den holdning at en åben hovedtelefon har et bedre grundlag for at lyde bedre end en lukket - det er anvendelsen der har afgørende indflydelse på hvad man køber. Mine HD-280 spiller ganske udmærket, med stort set lige så stor bredde og detaljerighed som mine HD-600, men sidstnævnte er 600 mere luftige og frigjorte i lyden. Det får man dog ikke noget ud af i bussen når to knægte er på vej hjem fra byen en lørdag formiddag hvor de praler med hvad de har lavet og scoret og alt det der.
HD-280 kender jeg så småt, og jeg er ganske tilfreds med lyden, også sammenlignet med HD-600, men jeg kender ikke HD-555, så en sammenligning kan jeg ikke byde på. Men prøv da at besøge www.headphone.com, her er der anmeldelser af mange hovedtelefoner, og selv om de selv sælger dem lægger de ikke fingre imellem når de skal bedømme om et par hovedtelefoner er hit eller sh*t.
|
Til top |
|
|
ifgy Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, undskyld, hvis jeg har formuleret mig forkert. Det var ikke meningen at lyde kritisk.
Men, tusind tak for din respons.
Tror jeg vælger at købe et par HD555, så kan jeg jo gi' dig en lille sang om disse .. uden misforståelserne 
Peace.
|
Til top |
|
|