Forfatter |
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 04:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg i weekenden får et sæt Dali Evidence 870, skal jeg ud og købe højtalerkabel, men hvilket? De skal tilsluttes en Denon AVR3803. Jeg synes det er svært at låne kabler med hjem, så det vil jeg prøve at undgå. Det må gerne være brugt.
Mit budget ligger omkring 1500,- For de penge vil skal jeg ha´ 2x3meter, helst biwire, da det lyder som om at de "fortjener" det.
Jeg har fået anbefale Kaber fra LC-Audio.....er der nogen der har erfaring med dem? http://www.lcaudio.dk/kable.htm
Tara labs, er også en mulighed.
Håber i kan hjælpe. 
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen der kan hjælpe?
|
Til top |
|
|
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da synd hvis ingen siger noget ;-) så jeg prøver at sige Supra, min H/K og KEF'fer er nemlig meget glade for det....... __________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 19:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
Da jeg i weekenden får et sæt Dali Evidence 870, skal jeg ud og købe højtalerkabel, men hvilket? De skal tilsluttes en Denon AVR3803. Jeg synes det er svært at låne kabler med hjem, så det vil jeg prøve at undgå. Det må gerne være brugt.
Mit budget ligger omkring 1500,- For de penge vil skal jeg ha´ 2x3meter, helst biwire, da det lyder som om at de "fortjener" det.
Jeg har fået anbefale Kaber fra LC-Audio.....er der nogen der har erfaring med dem? http://www.lcaudio.dk/kable.htm
Håber i kan hjælpe.  |
|
|
Hej !
Du kan roligt købe dette kabel ( Golden Gate Wires ) men vis dit anlæg er lys i lyden er det moske ikke godt, jeg bruger det selv og er tilfrs.
|
Til top |
|
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden du køber noget, så kør ned i Hifi-forum - de har PT en rodekasse stående med forskellige kabler - og jeg mener der stod LCAudio på noget af det. Det var vist sat til under en tredjedel af nyprisen.
Elle har jeg noget supra 3.4ply.s som jeg godt kan låne ud en lille uges tid måske, hvis du er rigtig flink. __________________
|
Til top |
|
|
CHTT Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1281
|
Sendt: 31 Marts 2004 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
|
|
|
- Hej DonJensen . Jeg kører med TaraLabs Prism Biwire (250,-/m) på mine 870'ere...jeg har dog ikke sammenlignet med andre kabler, da disse fulgte med Ht'erne - men det virker som et godt match til at forbinde Evidence og Denon.
...har et brugt sæt TaraLabs Nexa (4*2,5m) liggende, som er næsten identisk med Prism Biwire, blot i single wire kabel, hvis det har interesse? __________________ AVI + Squeezebox
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2004 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for tippet gutter.
Jeg snakkede med Sonny fra hififorum. Flint fyr, så ham tager jeg ind til imorgen. Han sagde at han bl.a. havde noget Ortofon kabel 2x3meter nypris 2800,- nu 1000,- som jeg kunne låne med hjem.
|
Til top |
|
|
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
Sendt: 01 April 2004 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
Tak for tippet gutter.
Jeg snakkede med Sonny fra hififorum. Flint fyr, så ham tager jeg ind til imorgen. Han sagde at han bl.a. havde noget Ortofon kabel 2x3meter nypris 2800,- nu 1000,- som jeg kunne låne med hjem.
|
|
|
Det lyder godt DonJensen, jeg tror heller ikke at du ville blive særligt tilfreds med LC-Audio kablet, i vært tilfælde ikke deres Teflar 2 som jeg at hørt på en del forskelligt udstyr med stort set samme resultat, grovkornet og skingert. Held og lykke med Ortofon kablet og så lige en beretning om hvordan det lyder når du har fået det i hus.
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2004 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er lidt, at jeg ingen reference/erfaring har. Jeg har intet at sammenligne med, så det kunne være at jeg skulle låne mere end et sæt med hjem?
|
Til top |
|
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
Sendt: 01 April 2004 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han har masser af forskellige godter, både i rodebunken, og som nye kabler. Han plejer at være flink til at låne ting ud med fuld returret osv...
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 02 April 2004 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt giver jeg ikke meget for eksotiske kabler til et HiFi anlæg.
Gennem de mange år, over 12 år, jeg har rodet med alt muligt HiFi, har jeg haft bedst resultat med tykke OFC kobber-kabler. Hvad de så hedder er mig ligegyldigt, bare stikkene i hver ende er solidt monteret, og kablet er tykt, så giver det ikke nogen forskel.
Prøv at lytte til nogle tykke kobberkabler fra Fona/Elgiganten etc. og nogle eksotiske (= x 1000 kr i pris), og prøv at lave en blindtest. Spørgsmålet er om de minimale kabelforskelle der kan være, ikke først kommer til udtryk, hvis man har et virkeligt high-end anlæg....(?)
Jeg vil hellere spare pengene til nogle flere CD'er, eller en god tur i byen.
|
Til top |
|
|
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
Sendt: 02 April 2004 kl. 03:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay daniels kan ikke høre forskel, fint for ham.
Jeg har 3 stereometer, Tara-Labs Temporal Continuum der snart har kedet sig længe iblandt de mange"kabelpensionister"jeg har liggende i min efterhånden lettere berømte kabelstol. Hvis Don Jensen ikke låner dem, ryger de snart i kælderen i en papkasse.. Herudover udspiller de bla. MIT's Terminator 2 med en god bred margin.. Privat besked?
Det er vist ikke længere en hemmelighed at jeg har Duelund-kabler snart sagt overalt..
Mvh. Jens/Modifix von DCA. __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 02 April 2004 kl. 06:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg Har de samme kabler som CHTT (Tara Labs prism biwire) og de kan klart anbefales. Før havde Dali bluewave biwire, Da jeg jeg prøvede TL oplevede jeg et kæmpe løft i mellemtone og diskantområdet. 
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 03 April 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv MIT eller Nordost.....eller lav dit eget kabel
|
Til top |
|
|
Jens Mortensen Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 483
|
Sendt: 03 April 2004 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror, at den væsentligste parameter til højttalerkabler er et tilstrækkeligt tværsnit - der skal jo løbe en del strøm, så jo mindre den ohmske modstand, jo bedre. Og så skal forbindelserne til forstærker og højttaler være gode. Så jeg er lidt på linie med daniels. Dermed ikke sagt, at man ikke kan høre forskel - det tror jeg på ud fra mine egne erfaringer med udskiftning af signalkabler.
I øvrigt - jeg havde succes med at fordoble ledningen fra netstikket i væggen til fordelerdåsen. Fastere bas var den primære forbedring. Så det kan lade sig gøre.
Med venlig hilsen
Jens Mortensen
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

|
Sendt: 05 April 2004 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg "lånte" et ortofonkabel af den flinke Sonny fra hififorum, og er ret begejstret for det. Jeg har dog ikke sammenlignet det, med noget andet, men jeg tvivler lidt på om jeg kan få noget tilsvarende til den pris: 1000,- for 2x3meter.
Jeg vil henover påske poste et par billeder af kablet.
Tak for hjælpen indtil videre. 
|
Til top |
|
|