Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 01:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Hvilke phonostik (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
DIYLars
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2011
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 12 Januar 2012 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Jeg har bestilt noget ptfe-isoleret, forsølvet kobberkabel til 4 nye signalkabler. Neutriks Profi-serie til knap DKK 150,-/2 stk. er
vel ikke urimeligt dyre - jeg plejer at sværge til Neutrik. Men når det nu er 4 kabler, så er vi oppe i DKK 1200,- i alt. Jeg har til
sammenligning kun givet DKK 150,- (+ evt. told) for selve kablerne. Derfor melder spørgsmålet sig, om der er nogen her i
forum, der kan anbefale fornuftige alternativer? Hvad bruger i andre?

Med venlig hilsen

Lars
Til top Vis DIYLars's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DIYLars

klitgt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 12 Januar 2012 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Eichmann Bullet Plugs, fx fra den danske forhandler

http://www.audiocompagniet.dk/Eichmann/Eichmann.htm

4 stk for 300 kr er halv pris i forhold til Neutrik. Lyden fra Bullet Plugs er bare neutral, efter min mening. Monteringen er ikke helt enkel, idet de skal sidde i en RCA ind- eller udgang mens man lodder for at undgå, at kroppen evt. deformerer, for så er de lige til at smide ud.

Til top Vis klitgt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klitgt

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Januar 2012 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

klitgt skrev:

4 stk for 300 kr er halv pris i forhold til Neutrik. Lyden fra Bullet Plugs er bare neutral, efter min mening. Monteringen er ikke helt enkel, idet de skal sidde i en RCA ind- eller udgang mens man lodder for at undgå, at kroppen evt. deformerer, for så er de lige til at smide ud.

enig, der super gode og i og med at det er forsølvet cu så vil jeg også anbefale dig kopper udgaven, havde det været solide sølv ledere du ville lave kabel af så havde jeg anbefalet dig sølv udgaven.

Bullet plug CU har en anden fordel i forhold til mange andre rca stik, begge kontaktflader i stikket er lavet af tellurium copper som har en meget god leder evne, ofte ser man at center pinden er lavet i et højt ledene matriale men huset (cold) er laves i messing eller noget der minder der om hvilket ikke har en særlig god leder evne, resten giver vist sig selv. Der findes andre som laver rigtige gode rca stik men så er prisen en anden.

DIYLars
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Januar 2012 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Nå nå, troede egentlig at de var dyrere! Men det er nu ca. samme pris som Netrik: 2 for 150 ~ 4 for 300 Men hvor Neutrik
måske står for at være en velrenomeret mærkevare, står Eichmann måske for at være mest audiofil for pengene. Jeg er i
øvrigt enig i, at hvis en af delene skal lede bedre end den anden, så lad det være "cold" jfr. HIGH fidelity's test af NLE's
digitalkabel, hvor de også anvender det som alm. analog signalkabel. Der er også andre seriøse kabelproducenter, der lader
"cold" have det største tværsnit/mindste modstand. Hvis jeg havde råd, ville jeg i øvrigt have købt mig NLE signalkabler. Men da
jeg skal bruge et sæt på 5 m, er det ligesom HELT out of the question!

Selv om jeg egentlig drømmer om noget til ca. 50 % af prisen, vil jeg overveje Eichmann'erne seriøst. Troede som sagt de var
dyrere.

Hvis andre skal til at lave lækre kabler selv, så se lige her: www.techflex.dk Man kan købe ned til en meter til helt realistiske
priser!!!

DIYLars
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2012 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har foreløbig bestilt nogle "Nakamichi" på eBay. Så får vi se hvor meget Nakamichi der er over dem, når de kommer. Ca.
DKK 200,- for 16 stk. incl. porto - så er vi på 12,50/stk.

Det teflon/forsølvet kobber-kabel jeg havde bestilt, kostede DKK 150,- for 2x25 fod (1 fod=12 tommer~12x25,4mm=304,8
mm) altså 2 x 7,6 m. Men jeg fik 2x50 fod, altså 2x15,2 m! Så nu kan jeg lave ret meget signalkabel til en rimelig penge...
Jeg fortsætter fortællingen, når jeg har modtaget de sidste ingredienser. Jeg har ikke modtaget en ordrebekræftelse fra
TECHFLEX på bestillingen af kabelstrømpe og krympeflex, så der er måske noget der, der er løbet af sporet...

aprox
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Denon4life - Mulig svindler i KSB

Bruger siden: 12 April 2011
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 25 Januar 2012 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

jeg vil også helt klart anbefale eichmann silver bullets, den har jeg gode erfaringer med
ellers har jeg hørt godt om lok stik de fåes hos hificable.dk
Til top Vis aprox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aprox

The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Januar 2012 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

jeg har haft de dyre lok stik i sølv. De lyde fint men de har ikke særlig god kontakt så man skal skubbe til dem hele tide for at får signal i gennem og jeg har kammerat hvor det var det samme problem, han har også prøvet de billige dem var han heller ikke glad for.
Køb nogen WBT stik jeg ved godt at de er lidt dyre men de virker og der er ikke nogen problemer med dem
Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz

strecker
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Permanent

Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: København
Sendt: 25 Januar 2012 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

kan oplyse dig om at Nakamichi slet ikke fremstiller stik

når det er sagt så er både bananstik og de RCA stik du har købt fra "Nakamichi " faktisk af udemærket kvalitet..

Til top Vis strecker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strecker

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 Januar 2012 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

klitgt skrev:

Yes! Eichmann Bullet Plugs er bare noget af det bedste.
Jeg kan dog slet ikke genkende, at de skulle være så vanskelige at have med at gøre.
Og det er vel ikke noget problem at have han-stikket siddende i et hun-stik mens der loddes?

Nu véd jeg ikke hvilken type loddekolbe du har brugt, men jeg har aldrig formået at ødelægge et Eichmann - også selvom jeg, pga. af fummelfingeri, har varmet temmelig meget op.

Jeg véd simpelthen ikke hvordan dette rygte om skrøbelighed er opstået. Måske har noget prøvet at lodde med en voldsom gasbrænder?

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

MGTF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2010
Sendt: 25 Januar 2012 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Bullet plugs...der laver grin med de dyreste.
Til top Vis MGTF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGTF

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes