Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 18:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Power conditioner (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JBLPro
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Tak og farvel!

Bruger siden: 25 April 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2012 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

Jeg ser ofte folk beskrive, at når de får et slags filter/power conditioner på deres anlæg, så kommer der en "ro" over lyden.
Dette er jeg ved at jagte lidt, og ville i den sammenhæng høre hvor mange herinde som bruger netstøjsfilter/powerconditioners
og hvad deres erfaring er.

Jeg har set meget på Furman's produkter til omkring 4000kr. Er der noget der har direkte erfaring med produkter fra Furman?
Ville være meget interesseret hvis en i Kbh området, havde lyst til at give en A/B demo og snakke lidt nørderi en dag :)

EDIT: Glemte at nævne, at jeg ikke har mulighed for at jorde mine apparater. Ved ikke om det gør en forskel.
Til top Vis JBLPro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JBLPro

D A O
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 Marts 2012 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Jeg er med på en lytter, tror virkelig at man kan hente noget ved at fjerne støj fra EL nettet, hvis man bor omkring
store industrielle virksomheder. (med maskiner der stopper og starter konstant)

Jeg har en mindre boks på anlægget, til at fjerne støj, bare ikke på min TDAI 2200.

en tanke: to omformer,
1 fra 230 volt til 12 volt og så nogle kraftige 12 volts blybatterier og 1 omformer tilbage igen til de 230 volt kunne
virker ? naturligvis ægte ren sinus omformer.

rotelman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2008
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Marts 2012 kl. 12:18 | IP-adresse registreret  

Jeg synes min PS Audio virker meget godt og jeg har også prøvet den hos andre med et godt resultat.
Til top Vis rotelman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rotelman

ZulluZ
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Ballademager!

Bruger siden: 20 Januar 2011
Sendt: 08 Marts 2012 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun sige at et netstøjsfilter i mit setup, gav virkeligt meget.
Klarere og mere silkeblød lyd..
Kan klart anbefales
Til top Vis ZulluZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZulluZ

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 08 Marts 2012 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Jeg benytter et Peter Körner filter. Jeg bor i et lidt støjende kvarter, så mit Acurus sæt fik et helt andet liv. Det lidt bastante og en smule grovkornethed opefter blev til en finere udklingning på alle percussion instrumenter. En mere rolig kontrolleret måde at servere vilde passager på. Og det lød også som om bassen kunne gå en oktav dybere, men det var nok mere fordi mellembassen faldt mere til ro, at man lagde mere mærke til dybbasen. Strømmen i kontakten bliver til den lyd du hører og er den ren så er din lyd det også.  

Skal lige sige, at det øvrige udstyr selvfølgelig også er tilsluttet filteret. Men det er Acurus sættet, der ændrede sig mest.

HOVSA SA......

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Sendt: 08 Marts 2012 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Kan kun tilslutte mig rotelmans oplevelser. Benytter en Pure Power 1050, som fjernede en masse mekanisk støj/brum fra diverse trafoer, men først og fremmest gav en ro og afslappethed over musikken. Den virker ikke dynamikbegrænsende eller mekanisk at lytte til (eller er det snarere ikke at lytte til?).

Pure Power benytter blæserkøling, som er en smule hørbar, hvis man sidder tæt på apparatet og/eller sætter det i ørehøjde. De fleste vil dog placere den tæt på gulvet, da den vejer ca. 25 kg. Jeg har reduceret blæserstøjen ved at dæmpe toppladen indvendigt med selvklæbende bitumenplader (fås hos autotilbehørsforretninger) og afkoble blæsermonteringsflangerne med små mellemlægsringe af silikonegummi.

Og nu vi er ved det negative, så fylder den temmelig meget - især i dybden. Jeg mener den er næsten 60 cm dyb. Det kan derfor være svært at finde plads til den i fx et almindeligt rack, hvilket forstærkeres yderligere af, at der også skal være plads til netkablerne bagtil.

Fortsat god lyttelyst!

Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

BCBC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2010
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 09 Marts 2012 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Bruger den billige løsning med et strømkabel i ordentlig kvadrat og filtervirkning, forbundet direkte mellem kontakt og forstærker. Til øvrigt udstyr (ikke så strømkrævende) bruger jeg en samledåse med lynnedslagsbeskyttelse og HF filter. Det fungere fint hos mig, og bidrager efter mine øre med god ro i lydbilledet (kan være selvfølgelig være ren indbildning)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes