Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 20:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: PowerLink (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
pns63
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2013
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 31 Marts 2013 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Hej - jeg har et ældre Beocenter 9500 med 2 stk powerlink stik, hvortil jeg gennem langtid har haft tilkoblet 2 stk BeoLab 4500 aktive højtaler. Et Beolab højttaler til hver powerlink stik. Nu vil jeg så have tilkoblet mine 2 stk Beolab 8000 aktive højttaler også. Havde regnet med at tilkoble Beolab 4500 til Power link 1 og herfra videre til den anden Beolab 4500. Så lang så godt. Det samme vil jeg gøre ved BeoLab 8000 indtil jeg opdager at det ikke er muligt at videre koble powerlink signal.

Så er spørgsmålet ? Jeg har istedet tilsluttet fra Beocenter 9500 PowerLink stik 1 til Beolab 4500 stik 1 og videre fra stik 2 på Beloab 4500 og til Beolab 8000 "serie forbundet"- tilsvarende for den anden kanal - er det en Ok tilslutning ? umiddelbart lyder det som det skal.

Jeg har også en remote link øje tilsluttet med 2 passive højttaler tilsluttet. Dette sidder i et andet rum. Her er det som om at jeg kun kan aktivere dette hvis jeg retter fjernbetjening direkte imod link øje. Det er lige som om at signal fra fjernbetjening er blevet svagere / eller at der skal stærker signat til at påvirke link øje efter ovenstående "serie" kobling af højttaler. Kan det passe ?? -  har prøvet at skifte batterier i fjernbetjening og prøvet men en anden fjernbetjening med med samme resultat

Hilsen pns63

Til top Vis pns63's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pns63

Dr. G
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2011
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Marts 2013 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Hej

Så er spørgsmålet ? Jeg har istedet tilsluttet fra Beocenter 9500 PowerLink stik 1 til Beolab 4500 stik 1 og videre fra stik 2 på Beloab 4500 og til Beolab 8000 "serie forbundet"- tilsvarende for den anden kanal - er det en Ok tilslutning ? umiddelbart lyder det som det skal.

Der er helt OK.

Jeg har også en remote link øje tilsluttet med 2 passive højttaler tilsluttet. Dette sidder i et andet rum. Her er det som om at jeg kun kan aktivere dette hvis jeg retter fjernbetjening direkte imod link øje. Det er lige som om at signal fra fjernbetjening er blevet svagere / eller at der skal stærker signat til at påvirke link øje efter ovenstående "serie" kobling af højttaler. Kan det passe ?? - har prøvet at skifte batterier i fjernbetjening og prøvet men en anden fjernbetjening med med samme resultat

Burde ikke have noget med powerlink tilslutningerne at gøre.

/Dr. G

Til top Vis Dr. G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. G

pns63
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2013
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Marts 2013 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Hej

Tak for svar - nogle forslag til hvad årsagen kan være til at fjernbetjenins signal er blevet "svag" og skal rette direkte mod link øje ?

Hilsen pns63

Til top Vis pns63's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pns63

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes