Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 14:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Signal/htkabel. Mest effekt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 26 April 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har en Roksan Kandy forstærker som anmeldt på forsiden og en tilhørende roksan kandy KC-1 cdafspiller, altså udstyr i 14-15k klassen + et par audiovector c2 mk2 højttalere.

Mit spørgsmål går på, hvor man får mest lydforbedring i systemet ved kabelskift. Altså om det er mellem forstærker/cd eller mellem forstærker og højttalere. Jeg har et sæt interconncetions til omkring de 450 (audioquest) og noget flatline højtalerkabel til 50 kroner/m.

Umiddelbart er det en mere tydelig bund, jeg mangler. Detaljer er der masser af.

Til top Vis Svinefar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svinefar

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 April 2004 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Den største forskel får du efter min mening på HT kablet.. om du så kan lide den forskel du får er noget helt andet   Har desværre aldrig hørt roksan.. men hvis du synes det endten er for lyst eller mørkt i lyden er HT kabler en god måde at justere det lidt på
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Svinefar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 April 2004 kl. 00:09 | IP-adresse registreret  

Roksan er en ekstrem 'naturtro' forstærker med masser af kraft til både at styre bas og de helt lyse og fine toner. Jeg er meget glad for det sæt.

Problemet er også, at jeg skal bruge 2 gange 5 meter biwiring til højttalerne, så det bliver en lidt dyr omgang at skifte.

Derfor håbede jeg lidt, at interconnectionkablet var heeelt vildt vigtigt. Men selvfølgelig hænger det hele sammen, og det er nok ht-kablerne, der er i den billige ende.

Er der nogen, der kan anbefale HT-kabler, der smider lidt mere bas igennem end andre?

Til top Vis Svinefar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svinefar

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes