| Forfatter |
|
-jones- Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 27 April 2004 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg i gang med at forhandle noget højtaler kabel...
har kigget på noget flatline 2 flat ...
Hvad har i at sige om dette kabel ?
jeg har fået en pris på 64 kr/m (normalt 80)
skal bruge ca. 33 mtr.. så meget dyrere end dette må det ikke blive, hvis i har lyst til at komme med alternativer...
Er det også forsvarligt nok i forhold til forstærkeren (H/K avr 7500 og højttalere for dali blue serien?)
|
| Til top |
|
| |
-jones- Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
slet ikke noget som har prøvet dette kabel... ??? 
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 29 April 2004 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du valgt et tyndt kabel, således at du kan lægge bagkanalkablet under dit gulvtæppe for den korteste signalvej??? Du burde gå op i 4-flat til hovedhøjttalerne evt. også centeren. Køber du hele 33meter af et 80kr´s kabel skal du have mere rabat end de 20%=16kr, avancen på kabler i uhyrlig, så pres dem eller gå videre til nogle andre!!!
|
| Til top |
|
| |
-jones- Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2004 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er valgt pga. at jeg har hørt at nordost laver nogle rigtig gode kabler.
men så skal man måske op i en højere prisklasse ?
Har kikket lidt på 4-flat, men nu er det sådan at som det står nu står højtaleren under højre bagkanal, så det bliver en rimlig dyr løsning (iht. mit budget) hvis jeg skal havde 3-4 kabler på mellem 7-11 mtr i 4-flat.
mht. hvordan det lyder har jeg hørt en kommentar fra "witzel" om at kablet gør lyden diskanten meget frembrusende. nogen som ved noget om det..
hvad mener du jeg skal give for kablet ?
jeg får 2 mtr hjem af det i dag sammen med den nyindkøbte forstærker (glæder mig ) så skal jeg lige lytte lidt på det inden jeg køber.
Kan du anbefale mig noget andet evt. TARA LABS Nexa kabel fra hifiklubben ?
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9422
|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt synes jeg det er tåbeligt at spendere 64 kr. pr meter for et højttalerkabel til Dali 2002. Det er en fin højttaler, men jeg tror ikke du vil høre den store forskel på et kabel til 30 kr. og et til 64 kr.
Du skal også tænke på hvordan du lytter, hvorden dine højttalere er sat op mv. Hvis ikke du har en optimal lytteposition og en optimal højttalerplacering (stander, minimum en halv meter fri til bagvæg og sidevæg), får du ikke meget ud af et bedre kabel.
Hvad har du af signalkabler? Det kan sagtens være at det er bedre at bruge 500 kr. på et signal kabel, og så bruge lidt færre penge på højttalerkabel.
Og sidst men ikke mindst, hvad har du af CD-afspiller?
|
| Til top |
|
| |
-jones- Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
kjeldsen >> Ved hvad du mener, og det blir nok også et af de lidt billigere kabler.
Men må sige at jeg har prøvet kablet (fik 1 mtr i går) med mine gamle infinty (skod reolhøjtallere) og hvis jeg spillede med 1 2-flat og et af de gamle var det som om der kom meget mere lyd ud af den med 2-flat kablet, måske er det indbildning, men det lød nu okay.
af signal kabler har jeg dette. http://www.avconnection.dk/Functions/ProductDetails.asp?Prod uctNo=08-012&VersionNo=0 det er vel bare et nogenlunde kabel uden de store armbevægelser. 
mht. til cd afspiller, bruger jeg skiftevis en H/K dvd 31 og en HTPC med mine cd lagt ind uden komprimering. 
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad var de gamle kabler? Jeg har før snakket med folk der går fra 220 volt netkabel til dyrt højttalerkabel, og så skal der naturligvis være stor forskel.
Men tager du et godt 30 kroners kabel og et godt 60 kroners kabel så er forskellen ikke så markant (selvom den er der). Det du først og fremmest skal sørge for, at kablet et tykt nok, ellers mister du for meget kontrol i bassen.
Prøv også Tara labs Omni til 44 kroner pr. meter. Det lyder godt og koster ikke en bondegård. Det består af få massive ledere, og en god tæt isolering så det ikke irrer.
Regas flade kabel til 50 kr. pr. meter er også værd at overveje.
|
| Til top |
|
| |
-jones- Forum Bruger

|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gamle var et af bauhaus kabler købt i 97 eller noget.
Tror ikke det har været det bedste. har kigget på hifiklubbens tara labs omni. ved du om det er velegnet til bi-wiring ? Da det jo ser lidt sådan ud på billedet.

ellers tror jeg det bliver det, mon ikke man kan smide nogle bananstik på istedet ?
|
| Til top |
|
| |
carisma6216 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 30 April 2004 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jones
Flatline laver virkeligt fede kabler til hi-end grej, men deres billige kabler kører altså ikke ret godt, og slet ikke hvis du har tænkt dig at bruge det på medium udstyr.
Find et kabel mærke som laver kabler til den type grej istedet, som f.eks. Supra eller Ixos eller lign. Tara fra klubben ... der er mange at vælge imellem, men hold dig fra Flat line i ende.
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 01 Maj 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til H/K og Dali ville jeg ikke vælge Tara-labs; H/K´erens mørke klang og Tara-labs til under en 100kr meteren er ikke lige mig, men du bør da prøve til hovedhøjttalerne og være parat til at sælge dem igen med et lille tab, desværre!!! 2 og 4 Flat er ikke state of the art, men de giver dog en letflydende lyd og 4 Flat til hovedhøjttalerne er et must, da der trækkes mere strøm til bassektionen!!! Ixos og såmænd også Cable-talk laver udmærkede kabler i den billigere ende, måske du kunne låne et par længder i en eller andet Hifi-shop. Supra ser jeg dog som et mellemtone/tysker-kabel, smag og behag!!! 
For rundt 50kr/meteren fåes udmærkede "entry-level" kabler og forvent ikke at det bliver dobbelt så godt til en 100kr, næ bare 5-10% bedre, igen desværre!!!
Regn heller ikke med at komme helt i mål på første forsøg, så er det rent svineheld, næ køb, sælg, køb, sælg og så til sidst ..... , og endnu engang desværre!!!
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2004 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glem alt om biwire til en to-vejs. Det kan være en fordel ved lav delefrekvens mellem bas og mellemtone, men ikke ved høj delefrekvens. Området omkring 2-3000 Hz er for følsomt i mine ører til at bi-wiring er anbefalelsesværdigt.
|
| Til top |
|
| |