Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 21:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Marantz SR4200 Problemer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Visti
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Januar 2005 kl. 01:36 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg har købt mig en brugt Marantz SR4200. Umiddelbart lader det jo til at være en fin maskine, men jeg har dog et ret stort problem;

Jeg kan ikke få den til at spille surround!

Jeg synes jeg har prøvet samtlige lydindstillinger på min dvd, men det har ikke hjulpet overhovedet.
Det gør heller ingen forskel om jeg kører med analog eller digital "overførsel".

Som den store idiot jeg nu engang er, sørgede jeg selvfølgelig ikke for at få manualen med til recieveren, så jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvad jeg skal gøre for at få den til at spille surround.
Jeg har prøvet at rode med "lydformaterne" på recieveren, altså DTS, Prologic osv, men det gjorde ingen forskel. Der ud over synes jeg næsten at jeg har trykket på samtlige knapper på fjernbetjeningen og selve recieveren, men det hjalp heller ikke.

Det eneste jeg umiddelbart kunne tro var et råb om hjælp fra recieveren side er, at Dobbelt-D logoet i displayet lyser rødt. Uden manualen kan jeg dog ikke helt finde ud af om den skal gøre det, eller om det virkelig er en "fejlkode".

Jeg har søgt på nettet efter manualen, men desværre er den ikke til at finde nogen steder (med mine informationssøgningsevner ihvertfald). Derfor håber jeg at der sidder en derude med en manual eller noget "know-how" indenfor marantz-recievere, der kunne tænke sig at hjælpe mig med mit problem.

På forhånd tak, forhåbentligt

Til top Vis Visti's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Visti

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 29 Januar 2005 kl. 03:04 | IP-adresse registreret  

At DD logoet lyser burde betyde at den modtager DD signalet fra DVD'en.

Du siger den ikke spiller suround, så jeg går ud fra at der er lyd i fronthøjttalerne?

Har du undersøgt om center og surround højttalere er sat til none?

På fjernbetjenningen trykker du en gang på amp - på menu - bladrer mulighederne igennem og når du er færdig trykker du menu off.

Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes