Sendt: 29 Januar 2005 kl. 01:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg har købt mig en brugt Marantz SR4200. Umiddelbart lader det jo til at være en fin maskine, men jeg har dog et ret stort problem;
Jeg kan ikke få den til at spille surround!
Jeg synes jeg har prøvet samtlige lydindstillinger på min dvd, men det har ikke hjulpet overhovedet. Det gør heller ingen forskel om jeg kører med analog eller digital "overførsel".
Som den store idiot jeg nu engang er, sørgede jeg selvfølgelig ikke for at få manualen med til recieveren, så jeg kan simpelthen ikke gennemskue hvad jeg skal gøre for at få den til at spille surround. Jeg har prøvet at rode med "lydformaterne" på recieveren, altså DTS, Prologic osv, men det gjorde ingen forskel. Der ud over synes jeg næsten at jeg har trykket på samtlige knapper på fjernbetjeningen og selve recieveren, men det hjalp heller ikke.
Det eneste jeg umiddelbart kunne tro var et råb om hjælp fra recieveren side er, at Dobbelt-D logoet i displayet lyser rødt. Uden manualen kan jeg dog ikke helt finde ud af om den skal gøre det, eller om det virkelig er en "fejlkode".
Jeg har søgt på nettet efter manualen, men desværre er den ikke til at finde nogen steder (med mine informationssøgningsevner ihvertfald). Derfor håber jeg at der sidder en derude med en manual eller noget "know-how" indenfor marantz-recievere, der kunne tænke sig at hjælpe mig med mit problem.
På forhånd tak, forhåbentligt 
|