Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 22:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Har brug for hjælp, med nyt anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
badeand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 10 Februar 2005 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Ok jeg har intet forstand på anlæg og har aldrig rigtig haft noget.. men har besluttet at nu vil jeg ha noget kvalitet.. jeg har et sted mellem 17 og 20.000 til rådighed.. og jeg har ik den store interesse i surround anlæg da jeg primært ska bruge det til at høre musik på....

Og det ska helst være ny køb..

Høre rock -> metal primært.. og det er et kravt at man ka fyre godt op for det...

det jeg har kigget på er:

NAD C372 forstærker

DALI AXS10K højttaler 2x

TARA LABS OMNI3SC kabel

Og en eller anden CD af spiller,,

Har ingen ide om det er overkill eller noget men kiggede bare lidt rundt og så et sted på hifiklubben at de anbefalede 20% af total prisen sku være kabler eller noget i den stil..

alle råd er velkommende på forhånd tak

EDIT:
NAD C352 forstærker

Så os lige den... men er ik helt klar over hvad forskellen er??? er der kvalitets mæssig forskel?

Fik os lige lavet nogen links til folk ;)
Til top Vis badeand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af badeand

jens jakob
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 Februar 2005 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

badeand skrev:
Ok jeg har intet forstand på anlæg og har aldrig rigtig haft noget.. men har besluttet at nu vil jeg ha noget kvalitet.. jeg har et sted mellem 17 og 20.000 til rådighed.. og jeg har ik den store interesse i surround anlæg da jeg primært ska bruge det til at høre musik på....

Og det ska helst være ny køb..

Høre rock -> metal primært.. og det er et kravt at man ka fyre godt op for det...

det jeg har kigget på er:

NAD C372 forstærker

DALI AXS10K højttaler 2x

TARA LABS OMNI3SC kabel

Og en eller anden CD af spiller,,

Har ingen ide om det er overkill eller noget men kiggede bare lidt rundt og så et sted på hifiklubben at de anbefalede 20% af total prisen sku være kabler eller noget i den stil..

alle råd er velkommende på forhånd tak

EDIT:
NAD C352 forstærker

Så os lige den... men er ik helt klar over hvad forskellen er??? er der kvalitets mæssig forskel?

Fik os lige lavet nogen links til folk ;)

Hej med dig

For en 10-12  år siden købte jeg en dennon 100w forstærker i hifi klubben den har klaret sig godt spiller fint endnu, nu skriver du at det skal spille højt jeg købte nogle cerwin wega højtaler de kan spille højt, højt nok til at holde mit tinitus vedlige    og bliver ved med det, men bestemt ikke særlig godt ved lav musik og det er sjælent jeg sidder og spiser morgen mad ved 100 wats metallica. jeg gjore den fejl en dyr cd afspiller og billige højtaler højtaler, så omvedt række følge gode højtaler og subwoffer (sub woffwer go til metallica's live album)  , go forstærker/reciver, rimelig cd arspiller, hifi klubbens produkter har jeg ikke dårlige erfaringer med, jeg har dennon forstærker, radio,cd afspiller og de har ikke fejlet noget i de 10-12 år jeg har haft det.

håber du kan bruge det til noget hilsen

jens jakob  

Til top Vis jens jakob's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jens jakob

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Februar 2005 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

hejsa, jeg har lige et par ting....

A. vælg en 372 i stedet for 352, den er bedre og kan udvides.

B. jeg ville nok vælge en harman kardon 675 i stedet for nad, den er stærkere og spiller langt bedre (selvom det ikke lige er det man skulle tro ud fra hvad der står i papirerne).

C. de dali'er ville jeg nok ikke vælge, Audiovector c2 eller noget audiopro black/blue Diamond er at foretrække i den sammenhæng. 

badeand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Februar 2005 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

hejsa, jeg har lige et par ting....

A. vælg en 372 i stedet for 352, den er bedre og kan udvides.

B. jeg ville nok vælge en harman kardon 675 i stedet for nad, den er stærkere og spiller langt bedre (selvom det ikke lige er det man skulle tro ud fra hvad der står i papirerne).

C. de dali'er ville jeg nok ikke vælge, Audiovector c2 eller noget audiopro black/blue Diamond er at foretrække i den sammenhæng. 

Ok men hvor ville jeg ku købe de ting??? gidder ik købe brugt :)... og er der nogen speciel grund til at vælge de andre højtalere???

Til top Vis badeand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af badeand

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Februar 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

kt radio eksempelvis, grunden er at jeg mener at det spiller langt bedre...

znefi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 Februar 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

umidelbart vil jeg andbefale dig at ta rundt til lokale hi-fi forretninger og fortælle dem vad du skal bruge og hvad det må koste også se og høre vad de kan tilbyde så for du hørt lidt forskelligt og større change for at du for noget der passer dig godt.

jeg høre selv en del rock og heavy men mit kan ikke spille vandvittigt højt men højt nok til mig og det lyder fantastisk

Til top Vis znefi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af znefi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes