Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 12:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: VHS til ..... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gobb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 27 Marts 2005 kl. 23:09 | IP-adresse registreret  

I anledning af vi lever i en sådan digital verden, har jeg besluttet mig at konvertere alle mine VHS bånd til et digitalt divx format, så jeg kan lagre dem på computeren/dvd skiver.

Nu har jeg google'd det adskillige gange, og det eneste jeg kommer frem til, er hjemmesider som sælger software til at gøre dette. Ingen tutorials eller noget. Jeg kan forestille mig at man skal bruge noget bestemt hardware, evt. specifikke kabler fra VHS til grafikkort?

Er der nogen, som ved mere om dette eller ved, hvor jeg kan finde informationer?

Alt ville være til hjælp her.

På forhånd tak,

gobb.

Og forøvrigt.. I tænker nok, "hvorfor dog beholde dine VHS'er? Hvorfor ikke bare downloade eller på andenvis (lovlig eller ulovlig) anskaffe dig disse film i digitalt format?

Tjoe, der er tale om ca. 150 stks. bånd her, hvor ca. 95 % af dem er basketballkampe, som ikke kan fås på anden måde.
Til top Vis gobb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gobb Besøg gobb's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 27 Marts 2005 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

www.itsvar.dk

mener at privat computer (bladet) har bragt artikler om emnet, dog ligger alle mine numre i en flytte kasse , men mon ikke de kan findeartiklen/ nogle der kan hjælpe dig?

mener at programmerne er freeware, og at artiklen beskriver tilslutning/problem løsning ret indgående.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ikke bare koble VHS´en til en dvd-optager og klar opgaven på den måde? Tabet i kvaliteten undgår du ikke alligevel!

Naturligvis bliver det ikke på DIVX, men du kan jo bruge en DVD-RW og slette dem igen når du har smidt dem ind på computeren. Derefter kan du lave hvad du vil med optagelserne! Processen tager godt nok lidt mere tid, men så er du sikker på resultatet!

gobb
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2004
Lokalitet: København
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 05:21 | IP-adresse registreret  

Jo, det er nemlig det - tid! Først at skulle manuelt "optage over" fra VHS til DVD, (endda da jeg står uden en DVD-optager) for så bagefter, at konvertere DVD/vob til avi, det synes jeg lyder som en lidt uoverkommelig opgave.

Har søgt lidt på www.itsvar.dk uden resultat. Men jeg må lige spørge dem lidt ad imorgen så.

Tak for hjælpen indtil videre :D
Til top Vis gobb's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gobb Besøg gobb's Websted

Guldkysten
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter bruges ønske!

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 April 2005 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

kig her http://eksperten.dk/spm/527756

evt. søg på vhs - så finder du en del
http://www.eksperten.dk/list.phtml?Esession=9051a347575ed1 416bdfbeff1f18cdde&method=and&excerpt_on=1&find= vhs&x=0&y=0
Til top Vis Guldkysten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldkysten

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes