Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Nyt anlæg....hjælp! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Jeg er omsider blevet træt af mit anlæg. Ihverttfald træt nok til at ville købe et nyt. Umiddelbart vil jeg udskifte det hele, men måske kan noget beholdes hvis der ikke er penge til det hele lige nu. Jeg håber I vil hjælpe med nogle inputs.

Lige nu har jeg følgende:

Onkyo A-SV620...gammel surround forstærker der nok ikke er optimal til stereo

Marantz CD-67

Dali 606

Mit budget er ikke helt fast, men omkring 10-15.000 passer nok fint (jeg kan så måske få nogle få kroner for det jeg har)

Umiddelbart er jeg lidt forelsket i Holfi, så Holfi Integra 8 kunne være en mulighed, evt med Xara til. Det er pænere med cd og forstærker samme mærke, selvom lyden er vigtigst. Så har jeg også altid været vild med Dali Grand Coupé. Disse præferencer bærer nok lidt præg af, at det var nogle af de fede ting der kom, dengang jeg kiggede meget på Hi-fi.

Jeg håber nogle har kommentarer til mine tanker. Bl.a. om hvad jeg bør betale for de nævnte ting (brugt) og hvad jeg evt. kan få for det jeg har (går ikke ud fra at det er værd at beholde noget). Alternative idéer er også velkomne (kan fx meget godt lide designet på Thule og Rega - men hvad med lyden?).

Håber meget der er nogle der vil hjælpe en ung mand i tvivl!!

Til top Vis gunbox's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gunbox

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Marts 2005 kl. 16:52 | IP-adresse registreret  

En kombination mellem Integra 8 og Coupe plejer at være et fremragende setup. 8'eren skal du max. give 4K for og Couperne ikke meget mere end 5K, og vær opmærksom på at nogle af de første Coupeer vist nok har "fejl" i fineren så de begynder at skille i samlingerne. Du kunne også kigge på modellen større af Holfies; 8AE, den lyder noget bedre, er lidt kraftigere og har fjernbetjening hvilket jeg personligt syntes er rart.

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Tak for det!

Hvad bør en Xara DC koste brugt? Kan man ikke ellers opgradere Integra 8 til AE? Remote er jeg ligeglad med!

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2005 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg ikke husker helt forkert, så er DC den version med batteri. Den skal vel ligge på en ca. 3K vil jeg mene, men kig også en gang på Xaurus, den så jeg ikke for længe siden til 3,5K og til pris er den et klart røverkøb.
Eller evt. en Xandra den er også fremragende.

Og ja, man kan godt opgradere en 8 til AE, eller rettere sagt man kunne, jeg ved faktisk ikke om Holfi stadigt tilbyder det, men mon ikke.

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Ok....Jeg er nemlig blevet tilbudt Integra 8 og Xara DC for 7000 kr. Så det må vel kunne siges at være ok?? Jeg ved jo ikke helt om jeg har tålmodighed til at vente på at en større CD-afspiller kommer til salg. Desuden er det jo også rart at kunne opgradere senere...når man også har pengene til det 

Så kan jeg jo altid lede efter højttalere, selvom det er lidt synd at "belemre" Holfi med et par 606'ere.

Denonfanatiker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

gunbox skrev:

Ok....Jeg er nemlig blevet tilbudt Integra 8 og Xara DC for 7000 kr. Så det må vel kunne siges at være ok?? Jeg ved jo ikke helt om jeg har tålmodighed til at vente på at en større CD-afspiller kommer til salg. Desuden er det jo også rart at kunne opgradere senere...når man også har pengene til det 

Så kan jeg jo altid lede efter højttalere, selvom det er lidt synd at "belemre" Holfi med et par 606'ere.

Integra 8 og Xara DC er et fint valg og 7000 en fair pris, forudsat at de er i ordentlig stand. Men check lige med Holfi inden du køber. Jeg har nemlig for et stykke tid forespurgt på opgradering af en anden udgået model. Jeg fik det indtryk, at det kunne knibe med stumperne, til opgradering af de udgåede modeller. Det ville være lidt surt, først at opdage det bagefter.

Du skal nok også være forberedt på, at batterierne skal udskiftes på cd-afspilleren (selvfølgelig afhængig af alder), men det kan gøres for en rimelig penge.

Grand Coupe er efter min mening en af de smukkeste standerhøjttalere der er lavet og et fint valg til Holfi. Husk blot, at det er en stander højttaler, med hvad det indebærer af bas (eller mangel på samme). Men det selvfølgelig en smagssag.

Husk også, at du SKAL have højttalerkabler med bananer til den højttaler, da den simpelthen ikke har terminaler. De er indbyggede i bagpanelet.

Og så selvfølgelig et par gode standere at sætte dem på.

Men SÅ er du også kørende

God fornøjelse

Til top Vis Denonfanatiker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denonfanatiker

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Helt enig med Denonfanatiker. Mht. udskiftning af batterier koster det ca. 1000kr. til en Pre NB2, og den bruger svjh. flere batterier en Xaraen. De plejer at holde en 6-10 år alt efter hvordan man behandler dem. Og 7K er en helt ok pris for sættet, vær dog lige opmærksom på at Xaraen til tider kan have lidt svært ved at tracke/afspille de sidste numre på en hjemmebrændt cd, tjek det ihvertfald før køb. Et par billige fremragende standere til Couperne ville være et sæt Empire RC.

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Er 7000 en god pris uanset alderen? Så vidt jeg ved kan Holfi holde en menneskealder, men jeg tror måske anlægget er 6-8 år gammelt...mener I det er noget der bør resultere i prisnedslag?

Denonfanatiker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

gunbox skrev:
Er 7000 en god pris uanset alderen? Så vidt jeg ved kan Holfi holde en menneskealder, men jeg tror måske anlægget er 6-8 år gammelt...mener I det er noget der bør resultere i prisnedslag?

Som jeg husker det, var nyprisen omkring 15000 (correct me if I'm wrong, anyone), så jeg ville nok prutte lidt, hvis det er så gammelt.

Men meget billigere bliver det nok ikke. Men prøv.

Til top Vis Denonfanatiker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denonfanatiker

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Jeg retter lige selv

Nyprisen ligger faktisk på 18.500 (8499 for Integra 8 og 9999 for Xara DC) så vidt jeg kan se.

Denonfanatiker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

gunbox skrev:

Jeg retter lige selv

Nyprisen ligger faktisk på 18.500 (8499 for Integra 8 og 9999 for Xara DC) så vidt jeg kan se.

Så bliver det sgu nok ikke meget billigere. Tak for rettelsen . Men prøv da. Det kan aldrig skade. Iøvrigt, hvis de batterier i Xaraen aldrig er skiftet, er det temmelig sikkert ved at være tid jvf. hvad Jesper skrev før.

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Yes...Det må jo med i prisovervejelserne. Jeg har sgu ikke prøvet batteridrevne cd-afspillere før, men en gang skal jo være den første, og det må da uden tvivl give bedre lyd alt andet lige. Men sådan nogle batterier kan vel købes hos Holfi?

Denonfanatiker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

gunbox skrev:
Yes...Det må jo med i prisovervejelserne. Jeg har sgu ikke prøvet batteridrevne cd-afspillere før, men en gang skal jo være den første, og det må da uden tvivl give bedre lyd alt andet lige. Men sådan nogle batterier kan vel købes hos Holfi?

Jeg tror sgu sågar, at Holfi anbefaler, at man får skiftet batterier hos dem.

Jeg ved ikke, om det er specielt besværligt at gøre. Men spørg dem ad, eller måske Jesper ved det?

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Sendt: 29 Marts 2005 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv haft skiftet batterier i min Pre 8. Det var ikke noget større problem. Men i min cd-spiller (en temmelig meget modificeret Xara DC) ser det temmelig indviklet ud, og der vil jeg foretrække at Holfi gør det. Nu ved jeg ikke hvordan en standard Xara DC ser ud indvendigt, men i min er der vist en 8-10 batterier, og det ligner ret meget en fuglerede, så derfor tror jeg at Holfi får lov.

Men som sådan er det ikke det store problem, på min Pre 8 var det bare 2 ledninger der skulle af det gamle batteri, og så lige skifte ud at sætte det nye fast med strips, og lodde sammen igen. Ikke slemt.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2005 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Nej jeg ved deværre ikke lige hvordan det gøres i praksis med de ca. 1000kr var prisen for en udskiftning hos Holfi og ja 7K er umiddelbart en god pris, men det kan nok aldrig skade at prutte lidt om prisen.

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2005 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Så har gunbox sgu købt Holfi anlæg:

Integra 8

Xara DC

Samlet pris: 6700 kr. Det ser sgu godt ud, og det spiller dejligt (ihvertfald da jeg hørte det hos sælger på Dali 850). Det er dog lidt synd at det skal trækkes med mine Dali 606 indtil jeg finder nogle bedre HT'ere.

Denonfanatiker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

gunbox skrev:

Så har gunbox sgu købt Holfi anlæg:

Integra 8

Xara DC

Samlet pris: 6700 kr. Det ser sgu godt ud, og det spiller dejligt (ihvertfald da jeg hørte det hos sælger på Dali 850). Det er dog lidt synd at det skal trækkes med mine Dali 606 indtil jeg finder nogle bedre HT'ere.

Tillykke.

Og held og lykke med den "videre jagt"

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2005 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

Ja for pokker, tillykke med sættet. Husk at smide nogle billeder op når du får tid.

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Sendt: 31 Marts 2005 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Det var sgu da en fin pris for sættet. Tillykke med det, og lad os som Jesper siger se nogen billeder...

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

gunbox
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Jeg skal nok prøve at få taget et par billeder, men det er nu ikke imponerende

Som sagt mangler der nye højttalere, selvom mine 606'ere faktisk spiller ok med noget ordentligs grej for. Desuden må jeg også hellere få et bedre møbel!!

Men jeg skal nok se at få uploadet et par billeder, så kan udviklingen i anlægget jo også følges...forhåbentlig går den ikke for langsomt

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes