Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 22:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Nyt anlæg til ca. 5k (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tube87
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2005
Status: Offline
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 16:14 | IP-adresse registreret  

Hey...

Jeg skal ud og have et nyt anlæg til omkring 5000 - gerne billigere...

Jeg skal bruge 2 højttalere og en sub, eller hvad der er bedst. Jeg ser ikke så meget film, så jeg ved ikke hvor vigtigt sorround er.

Kravene er at de skal have en kanon bas, da jeg næsten kun hører hip hop/ RnB

Havde tænkt på noget cerwin vega? Eller hvad med de der  Dali 2002 LE har jeg hørt skulle være gode, men har ikke set noget sted man kan købe dem?

På forhånd tak.

Til top Vis tube87's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube87

MichaelJDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 16 Juli 2005 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Edit: Glemte det helt: Velkommen til forummet!

Hvad højtalere angår så er både JBL og Cerwin Vega et sted at gå hen imod, men du kan jo prøve at kigge her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=26409&P N=1

ZanioN
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 16 Juli 2005 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

har selv cerwin-vega... og de spiller godt syntes jeg... men skal desvære skille mig af med dem

men hvis det er bas du leder efter så er du ikk gået helt galt i byen med cerwin-vega...

tube87
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2005 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Jamen det er en god, dyb bas jeg leder efter. Har i nogle links til nogle højttalere der evt. kunne være interresante?

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Juli 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Oki... her får du mit bud, på et allround anlæg til ca. 5k.

Højtalere: DALI450 til ca. 1700,- brugt

Forstærker: NAD317 til ca. 1500,- brugt

CD-afspiller: SONY 202ES til ca. 1000,- brugt.

Så er du totalt på ca. 4200,-, og der er lidt tilbage gode kabler.

Dette er en kombination jeg kan stå inde for. Du får faktisk ganske fremragende lyd, som du får svært ved at overgå til prisen. Mit bedste bud er, at du min skal ofre 20.000,- på noget nyt der nærmer sig dette.

Og af erfaring svarer jeg lige på de spørgsmål som næsten ALLE andre stiller:

Nej, du får ikke Brian-bas. Der er den bas der skal være, og måske endda lidt til. Til gengæld får du et anlæg der kan spille musik, og ikke bare stå og brumme noget udefinerbart dybbas.

Nej, du får ikke noget der kan hamre afsted med 140dB... det bliver man i øvrigt også døv af. Men DALI450 med en kraftig forstærker som NAD317 kan spille forbløffende højt. Og stadig lyde så man kan holde ud at høre på det. Den egenskab mangler 99% af alle de Brian-anlæg jeg har hørt. Hvad er det fede i at kunne spille højt, hvis det skærer så meget i ørerne, at man får lyst til at skrue ned??

Inden du beslutter dig, så tag lige at spørg os til råds her på siden.. Og lyt nu til de råd du får. Ellers ender du som en af de utallige, der vender tilbage om 2 måneder og spørger hvorfor dine kæmpe store ELTAX-højtalere du lige har købt på tilbud i Bilka, hverken lyder godt eller kan spille højt... det er ikke første gang det er sket!

Glem i øvrigt ALT om watt og andre smarte "salgstrick". Bedste data du kan bruge på en forstærker er dens vægt. På højtalerne kan du prøve at banke på kabinettet med knoerne... lyder det tyndt og hult, skal du nok ikke regne med den store kvalitet. Det skal gerne give et solidt klonk... en fornemmelse af at der er noget tyngde i kabinettet.

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

tube87
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

Okay.. men jeg har heller ikke sagt noget om at det skal kunne spille mega højt.. det skal selvf. kunne spille rimelig højt, men jeg går mere op i ren lyd og god bas. lige nu har jeg 2 jamo højttalere og en jamo sub.. det spiller også godt, men jeg synes bare der mangler noget...

tube87
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2005 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Det er disse højttalere jeg har (dem der hedder jamo classic 6)

http://www.easyinfo.co.za/htm/custom/jamo/classic.htm

og en jamo compact sub på 110 watt... kan ikke lige finde noget om den...

og så en gammel nikko forstærker :)

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Juli 2005 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Du går op i ren lyd og god bas.... Skal det forstås således, at du ikke går op i ordentlig diskant og mellemtone-gengivelse??? Det er et mærkeligt fænomen... folk tænker KUN på på bas....
Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

tube87
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Nej selvfølgelig går jeg også op i det andet... bas er jo langt fra alt... Vil jeg kunne komme til at høre meget forskel fra mit nuværende anlæg og hvis jeg køber det andet?

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 14:24 | IP-adresse registreret  

Selvom du vil have noget med meget bas, synes jeg ikke du skal vælge Cerwin Vega. I hvert fald ikke de nye modeller (det er de eneste jeg har hørt). Den ene jeg hørte, havde vældig meget bas. Også når man skruede højt op. Det lød bare ikke som det skulle, synes jeg. Der var vældig meget bas, vær ikke i tvivl om det! Det lød bare dårligt, sammenlignet med et par Dali eller den slags. Jeg har selv dali 6006, og tro mig - de kan godt sparke igennem. Også til techno og den slags. Der er meget mere end rigeligt bas-potentiale, i forhold til mit forbrug! Det sjove er så bare, at når man hører musik hvor bassen ikke er i højsædet, så forbliver lyden som den skal være. I modsætning til Cerwin Vega, der gerne lige pakker Vivaldi ind i bas. 

Så ja jeg tror du skal kigge efter noget Dali, som der er foreslået. Jeg tror der kommer til at være en god forskel. Dali 450 har ry for at være mega god!
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

tube87
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juli 2005 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Okay, jeg håber da også at forskellen kommer til at kunne blive mærket... hvor meget tror i jeg vil kunne få for mit gamle anlæg? Jeg har ingen oplysninger om Nikko forstærkeren, men den er på 4*30 watt, og spiller faktisk godt... gammel kvali

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Juli 2005 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Du kan jo også overveje at beholde dine Classic 6 som jo trods alt ikke er dårlige højttalere og så evt bruge pengene på en bedre forstærker og evt en bedre sub.

Har du prøbet at lytte til dine Classic 6 uden sub'en? Evt sat til en lidt bedre forstærker? Det er slet ikke umuligt at Classic laver bedre bass end din sub.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

tube87
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2005 kl. 11:32 | IP-adresse registreret  

Ja det kunne da godt være, jeg har ikke prøvet med en anden forstærker... Men det kunne være man skulle prøve...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes