| Forfatter |
|
scubaglenn Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2005
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 01 August 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg er ved at investere i en mp3 afspiller for første gang.
Jeg vil bruge max 1500 kr.
Lyden skal være iorden. Min. 1 gigabyte.
Jeg har kig på en iriver ifp 799 eller 899. Er der nogen af jer der har erfaring med dem? Er kvaliten ok eller skal man bare overgive sig og købe en ipod mini...
http://www.mp3players.co.uk/site/uk/ifp700.html
Jeg har også kig på en ny iriver som vist nok lige er kommet frem T30 en gigabyte
http://www.mp3players.co.uk/site/uk/iriver_t30.html
Ang. hovedtelefoner overvejer jeg sennheriser px200. Er der nogen der kender dem? eller alternativer i samme prisleje?
Håber i har et par kommentarer
|
| Til top |
|
| |
Klaus Kokholm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 297
|
| Sendt: 01 August 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
-I det prisleje kan du også tage et kig på Creatives flash-afspillere, samt deres lille harddiskbaserede Zen Micro.
Der er masser af anmeldelser/artikler om emnet på CNET.
Sennheiser laver i hvert fald nogen gode hovedtelefoner. Jeg har selv
et sæt PMX60 som jeg bruger med min bærbare CD-afspiller og er meget
tilfreds med dem. Hovedtelefoner er noget meget indivuduelt, så jeg vil
råde dig til at prøve dem på. Det er jo ligemeget om et par
hovedetelefoner lyder godt hvis du ikke kan holde ud at have dem på.
mvh Klaus
__________________ -Wer sich am kommerziellen Geschmack orientiert, dient der Reaktion!!
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 01 August 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en IRiver H40, og den spiller rigtigt rigtigt godt, så hvis de andre Iriver kommer i nærheden af deres forholdvis dyre H serie kan jeg kun anbefale dem. Vedr. Sennheiser PX200 har jeg selv lige købt et par, og jeg er mildt sagt pænt skuffet, de har en meget tynd lyd, uden nogen fylde og så mangler de i den grad bas. Ville hellere kigge efter et par Koss Porta Pro istedet, de koster ca. det samme.
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
| Sendt: 01 August 2005 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mravn Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 23
|
| Sendt: 01 August 2005 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
kig efter sonys nye 507 med 1gig og 50 timers spilletid til 1520 kr
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 01 August 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af alle de test jeg har læst i div. hifi magasiner, vinder Ipod'en hver gang på lydkvalitet. Egne erfaringer har jeg dog kun gjort med Ipod'en.
Mht. px200, så ejer jeg selv et par og er ovenud tilfreds med dem. I forhold til størrelsen og prisen, så fås de bare ikke bedre! Dynamikken er forrygende og bassen er imponerende, særligt idet der ikke er tale om "ørevarmere". De kræver dog en særdeles lang tilspilningstid, før end de åbner op og de er ligeledes meget følsomme mht. placering - åbningen skal placeres lige ud for øregangen.
Kort sagt; køb dem! 
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 01 August 2005 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
| Jeg har selv en IRiver H40, og den spiller rigtigt rigtigt godt, så hvis de andre Iriver kommer i nærheden af deres forholdvis dyre H serie kan jeg kun anbefale dem. Vedr. Sennheiser PX200 har jeg selv lige købt et par, og jeg er mildt sagt pænt skuffet, de har en meget tynd lyd, uden nogen fylde og så mangler de i den grad bas. Ville hellere kigge efter et par Koss Porta Pro istedet, de koster ca. det samme. |
|
|
Jeg havde præcis det samme indtryk i starten - dyb skuffelse!
Men jeg blev hurtigt imponeret! Det er to vigtige ting:
1. De skal spilles til og der tager mange timer!
2. De er hyperfølsomme mht. placering!!! Det er meget vigtigt at åbningen sidder lige ud for øregangen. Sidder den over eller under, så forsvinder alle dybe toner. En god måde at tjecke hvor vidt de sidder optimalt, er at presse dem ind mod øret. Bliver de dybe toner forstærket, sidder de ikke optimalt. Men hvis du ikke kan høre forskel - ja, så sidder de som de skal.
Når disse to betingelser er opfyldt, bliver du belønnet med en lydkvalitet, der kun matches af de langt dyrere modeller......og så ligner du selvfølgelig ikke en snemand med store ørevarmere 
|
| Til top |
|
| |
scubaglenn Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2005 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for nogle relevante kommentarer.
Ang. Px200 har jeg også læst at lyden som sådan er god men at de er meget placeringsfølsome som jdg1 skriver. KLart når man laver en lukket hovedtelefon der ikke kan dække ørerne.
Under alle omstændigheder skal jeg prøve et par stykker.
Mht til mp3 er jeg ved at varme lidt op over for ipod, omend den ikke har radio. plus man skal bruge itunes.
|
| Til top |
|
| |
27pH Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 685
|
| Sendt: 02 August 2005 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Klaus Kokholm skrev:
-I det prisleje kan du også tage et kig på Creatives flash-afspillere, samt deres lille harddiskbaserede Zen Micro.
|
|
|
Enig. Fik min Micro i går. Den er sørme fin.
vH pH
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 02 August 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Jesper Juul skrev:
| Jeg har selv en IRiver H40, og den spiller rigtigt rigtigt godt, så hvis de andre Iriver kommer i nærheden af deres forholdvis dyre H serie kan jeg kun anbefale dem. Vedr. Sennheiser PX200 har jeg selv lige købt et par, og jeg er mildt sagt pænt skuffet, de har en meget tynd lyd, uden nogen fylde og så mangler de i den grad bas. Ville hellere kigge efter et par Koss Porta Pro istedet, de koster ca. det samme. |
|
|
Jeg havde præcis det samme indtryk i starten - dyb skuffelse!
Men jeg blev hurtigt imponeret! Det er to vigtige ting:
1. De skal spilles til og der tager mange timer!
2. De er hyperfølsomme mht. placering!!! Det er meget vigtigt at åbningen sidder lige ud for øregangen. Sidder den over eller under, så forsvinder alle dybe toner. En god måde at tjecke hvor vidt de sidder optimalt, er at presse dem ind mod øret. Bliver de dybe toner forstærket, sidder de ikke optimalt. Men hvis du ikke kan høre forskel - ja, så sidder de som de skal.
Når disse to betingelser er opfyldt, bliver du belønnet med en lydkvalitet, der kun matches af de langt dyrere modeller......og så ligner du selvfølgelig ikke en snemand med store ørevarmere 
|
|
|
Ok, thanks det skal lige prøves, jeg tror kun jeg har spillet på dem i ca. 15-20 timer, men i går aftes lød det faktisk som om der kom noget der minder om bas ud af dem, så jeg håber du har ret  __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
scubaglenn Forum Bruger

|
| Sendt: 02 August 2005 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer stadig px200. men bryder mig ikke rigtigt om måden de sidder på...
Jeg har læst gode reviews af AKG k26p. Er der nogle af jer der har erfaringer med dem? eller andre lukkede hovedtelefoner der egner sig til rejsebrug (ikke alt for klodsede). Vil gerne give 5-600 kroner hvis pris og kvalitet hænger nogenlunde sammen.
|
| Til top |
|
| |