Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 06:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: "Jensen-Anlægget"? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 04 December 2005 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

DAV!!

"Jensen-Anlægget"?

Hvorfor skal denne lille provokerende sætning næsten altid hives frem, når en eller anden her på siden har købt noget som VassagoHiFi sælger..HVORFOR?? Er det for at provokere ham som sælger/importør eller eks. mig som har købt noget VassagoHiFi sælger, TapeConnetion sælger også Vienna, det kunne jo være her var nogle ejere af Vienna som havde købt deres speakers igennem dem, ÅÅÅ gud nej er det så et T.C. Anlæg?? Audia bliver også solgt af Artsound, måske her var nogle af Audia ejerne som havde købt igennem Artsound... Men det bliver der jo ikke skrevet, nej der bliver skrevet " Jensen-Anlægget"

Mit anlæg er købt igennem VassagoHiFi.com men det er ikke et "Jensen Anlæg" NEJ det er et "Bentsen Anlæg"

Har man et problem med en forhandler / importør så send ham/hende en PM lad være med at skrive det i trådene, det er sgu så barnligt  

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 December 2005 kl. 00:10 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at Jensen er en fin fyr, og har haft megen fornøjelse af at handle med ham.

Men folk har måske brugt termen Jensen Anlægget, når endnu en debattør har købet pakkeløsningen Audia + VA. Det spiller uden tvivl glimrende, men jeg kunne i et sort øjeblik måske få den tanke, at man gør det lige så meget for den accept det medfører. For så er man i manges øjne sikker på at have købt det flertallet synes er godt, og man er sikker på at få accept og anerkendelse. Og en sikker mulighed for at blive bekræftet, når man poster billedet af bæstet her på sitet. Vi sidder ofte og fletter fingre over ting, som vi per definition har besluttet er godt..

Jeg ville istedet købe noget utraditionelt, såfremt det naturligvis spiller så man kan holde ud at høre på skidtet

Citér:
Mit anlæg er købt igennem VassagoHiFi.com men det er ikke et "Jensen Anlæg" NEJ det er et "Bentsen Anlæg"

Du har set for mange køkkenreklamer..

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2005 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Jeg synes at Jensen er en fin fyr, og har haft megen fornøjelse af at handle med ham.

Men folk har måske brugt termen Jensen Anlægget, når endnu en debattør har købet pakkeløsningen Audia + VA. Det spiller uden tvivl glimrende, men jeg kunne i et sort øjeblik måske få den tanke, at man gør det lige så meget for den accept det medfører. For så er man i manges øjne sikker på at have købt det flertallet synes er godt, og man er sikker på at få accept og anerkendelse. Og en sikker mulighed for at blive bekræftet, når man poster billedet af bæstet her på sitet. Vi sidder ofte og fletter fingre over ting, som vi per definition har besluttet er godt..

Jeg ville istedet købe noget utraditionelt, såfremt det naturligvis spiller så man kan holde ud at høre på skidtet

Citér:

Du har set for mange køkkenreklamer..

Jamen hvorfor skriver folk det så ikke om B&W-DALI-DENON-HOLFI-DENSEN-SA-AUDIOVECTOR osv... osv... måske fordi man ikke kan sætte navn på?? er jo ikke specielt provo og sige " HFK Anlægget"  håber sgu ikke folk har købt Audia+Vienna for at få anerkendelse og accept, for det er dælme da en dyr form for accept, men ok alle dem med eks. DALI eller B&W speakers det er sgu nok også bare for at blive accepteret og få anerkendelse  Den holder altså ikke, folk køber da deres anlæg ud fra hvordan de syntes det lyder, jeg havde dælme da flere forskellige anlæg og speakers igennem møllen før jeg bestemte mig...

He He Invita køkkener

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2005 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Jeg håber at du har ret, og jeg tager fejl. Men det virker efterhånden som en pakkeløsning, man når til på et tidspunkt i sin Hifi-karriere, hvis man færdes her på sitet. Og gu er det lækre ting, både elektronik og speakere.

Men det virker som om man ikke kan have det ene uden at have det andet, og du må da indrømme at mange af vores "Se mit setup med VA+Audia" nærmer sig fællesonani. Det siger jeg selvfølgelig med et glimt i øjet. Og så snart man nævner termen Jensen Anlægget, så ved alle hvad det drejer sig om.

Personligt tror jeg ikke, at du skal tolke det så nedladende. Det er bare en del af det danske folkevid at man anvender disse øgenavne. Kig bare i tabloidaviserne 

znefi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 December 2005 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

intrasant tråd  i har fået startet her
Til top Vis znefi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af znefi

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 December 2005 kl. 02:21 | IP-adresse registreret  

Uuuups... Det kunne da være mig! Jeg er vist nok liiige i den der "Jensen Anlæg" gruppe...

Blackhawk: Tror du jeg, i himlens navn, nogensinde kunne finde på at investere så mange penge i anlæg for at imponere andre? Allerhøjest for at imponere mine egne ører...
Om så det kun kostede 1 kr. ville jeg heller ikke gøre det, jeg er ikke 16 mere!

Men der kunne være (er) andre grunde:

1) Jeg har ikke stødt på noget der matcher den musikalitet som, som det udstyr Vassagohifi sælger.

2) Servicen har jeg ALDRIG oplevet bedre! Prøv du at gå ned i KT-radio (Odense) og sig: "Hør kommer I ikke lige forbi med 'det' og 'det' udstyr"? "Jo da, er du hjemme om en time"? "Og ja hør lige her, udbringning, min ven, koster ikke noget"! Nej vel!?

3) Dette er næsten det vigtigste: Jeg har handlet meget med Jensen, og jeg kender efterhånden manden temmelig godt, og jeg ved at Jensen's smag i hvordan HiFi skal lyde, matcher min smag perfekt. Så er det rart at der er en inden for branchen man kan stole på...

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2005 kl. 02:28 | IP-adresse registreret  

Jeg er helt sikker på, at du ikke er ude på at imponere nogen, udover dine egne ører. Jeg henvender mig ikke til nogen specielt, har bare en tese om, at de lidt mere usikre blandt vores meddebattører måske har ladet sig påvirke. Men igen, hvis de er glade så er jeg også glad.

Jeg har selv mødt Jensens fremragende service, og var ligesom dig ganske imponeret over hans imødekommenhed. Jeg er bare bange for, at vi ender med at blive ligesom karikaturen af et parcelhuskvarter, og vasker hver vores lille hvide Toyota Corolla. Hifi er jo som bekendt mange ting, og er yderst individuelt.

Det må da være fantastisk at gå på hver vores lille opdagelsesrejse, istedet for at ende op med det samme udstyr alle sammen. En rørforstærker fra Kirgisistan kunne måske være svaret på ens bønner, eller sådan noget. Jeg er måske mere utryg ved, at man lægger sin Hifi smag i hænderne på en forhandler. Det må være ens egne ører det kommer an på, istedet for bare at købe årets forstærker sammen med årets speakere. Uanset hvor lækre de end måtte være..   

Håber at min pointe er til at gennemskue, mit spørgsmål er rettet imod det rent essenstielle fremfor nogen eller noget.

Og slet ikke Jensen, det skulle ikke undre mig hvis jeg også endte med Audia og VA. Prøver bare at udskyde beslutningen så længe som muligt 

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 December 2005 kl. 02:34 | IP-adresse registreret  

Ja de sølle 40 setup der står derude .

Mod flere 1000 af andre fra en bestemt forhandler overlever i vel nok eller ikke ?

Jeg har nu Krells setup

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2005 kl. 02:39 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Jsa de sølle 40 setup der står derude .

Mode flere 1000 af andre fra en bestemt forhandler over lever i vel nok eller ikke ?

Jeg har nu Krells setup

Det er jeg ret sikker på, at vi gør

Kender du historien om at kaste med sten, når man selv bor i glashus. Det gør jeg gerne, og må indrømme at jeg ikke har skænket det en tanke. Antager at det er mine ICE du hentyder til, der faldt jeg til patten ligesom jeg kritiserer andre for at gøre..

Ak ja..

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 December 2005 kl. 02:52 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

Jeg er helt sikker på, at du ikke er ude på at imponere nogen, udover dine egne ører. Jeg henvender mig ikke til nogen specielt, har bare en tese om, at de lidt mere usikre blandt vores meddebattører måske har ladet sig påvirke. Men igen, hvis de er glade så er jeg også glad.

Jeg har selv mødt Jensens fremragende service, og var ligesom dig ganske imponeret over hans imødekommenhed. Jeg er bare bange for, at vi ender med at blive ligesom karikaturen af et parcelhuskvarter, og vasker hver vores lille hvide Toyota Corolla. Hifi er jo som bekendt mange ting, og er yderst individuelt.

Det må da være fantastisk at gå på hver vores lille opdagelsesrejse, istedet for at ende op med det samme udstyr alle sammen. En rørforstærker fra Kirgisistan kunne måske være svaret på ens bønner, eller sådan noget. Jeg er måske mere utryg ved, at man lægger sin Hifi smag i hænderne på en forhandler. Det må være ens egne ører det kommer an på, istedet for bare at købe årets forstærker sammen med årets speakere. Uanset hvor lækre de end måtte være..   

Håber at min pointe er til at gennemskue, mit spørgsmål er rettet imod det rent essenstielle fremfor nogen eller noget.

Og slet ikke Jensen, det skulle ikke undre mig hvis jeg også endte med Audia og VA. Prøver bare at udskyde beslutningen så længe som muligt 

Jamen det er jo dejligt med en konstruktiv debat.
Og jeg vil langt hen af vejen give dig ret.
Det jeg håber på, og også du håber på kan jeg læse mig til, er at bare folk bruger deres ører og sunde fornuft, så er man jo nået et godt stykke af vejen.
Om hvad der så er det rigtige at købe, er så den enkeltes valg.
Og der er mange anlæg derude, billige som dyre, der spiller suverænt, bare det er valgt med omhu og ens egne præferencer.
Mit er f.eks. ikke valgt fordi det spiller specielt hifi rigtigt, slet ikke, men musikalitet. Og hvad er det så? Jo, det er jo når jeg, brugeren, synes det swinger...

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2005 kl. 03:04 | IP-adresse registreret  

Nej men helt ærligt så er det ikke pænt sagt om en brugers anlæg eller Rene for den sags skyld, at det er et "Jensen Anlæg" det er måske købt af ham..MÅSKE som jeg tidligere har nævnt så er der andre forhandlere der sælger samme varer som VassagohiFi.com så i mine øjne er "termen" Jensen Anlægget ikke brugbare mere, så drop det, hvorfor skal det være så personligt, skriv dog en PM istedet for, sådanne "Termer" bliver jo sjovt nok ikke brugt andre steder??

Kan godt være jeg tager det for personligt, men jeg ofre ikke +100K på at tilfredsstille andre brugere her på sitet, eller for at købe et "Jensen anlæg"

blackhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2005 kl. 03:16 | IP-adresse registreret  

Nej det kan jeg godt se, skal nok selv undlade den term fremover.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 04 December 2005 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

blackhawk skrev:

jensen skrev:
Jsa de sølle 40 setup der står derude . Mode flere 1000 af andre fra en bestemt forhandler over lever i vel nok eller ikke ? Jeg har nu Krells setup

Det er jeg ret sikker på, at vi gør

Kender du historien om at kaste med sten, når man selv bor i glashus. Det gør jeg gerne, og må indrømme at jeg ikke har skænket det en tanke. Antager at det er mine ICE du hentyder til, der faldt jeg til patten ligesom jeg kritiserer andre for at gøre..

Ak ja..

Ice hm hvorfor tro du det .

Prøv at tænk hvor mange Setup HFK KT og mange andre forhandler har solgt gemmen de sidste 20år.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 December 2005 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Jensens service er der ikke mange der kan matche
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

wrong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 04 December 2005 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Det er da lige meget hvor folk køber deres hifi, så længe de er glade for det. Jeg har ikke lagt mærke til det du skriver Bjørn B men det hænger måske sammen med, at jeg færdes i de forkerte tråde. De andre "fellow nerds" jeg til dagligt snakker med har stort set handlet deres grej i alle landets butikker. Tænk på at H4A er et lille "lokalsamfund" for os hifi/surround interesserede. Det dækker måske kun 15-20%(måske endnu mindre) af de hifi-interesserede. Ud af de 7 personer som jeg færdes sammen med er vi kun 3 der deltager på H4A. Resten er p***e ligeglade og koncentrere sig bare om deres eget.

MVH WRONG

Jean M Jarre
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 03 Oktober 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 December 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Jeg tror det er Jante Loven der spiller ind.

Jensen er skide dygtig til at finde nogle skide gode produkter, som rigtig mange kan se er super fede til prisen, ligeledes får man af Jensen en super behandling virkelig prima service, som mange andre forhandlere/butikker kunne lære noget af, derfor er der mange der handler hos Jensen, fordi han har noget af Danmarks bedste HiFi til de rigtige priser og nok Danmarks bedste service.

Ser du det er der folk for ondt i røven, fordi det går godt for jensen, og fordi dem der er misundelige måske ikke har råd til at købe Jensens fede produkter, eller så har de købt andet alt for dyrt hvor de er blevet taget lidt ved næsen af forhandleren eller butikken, som de nu ikke kan sælge uden at tabe alt for mange penge, så de kan få råd til Jensens produkter.

Ja misundelse er en grim ting.

Til top Vis Jean M Jarre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jean M Jarre

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 December 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

Verden er nu sjældent sort/hvid.

Lad mig lige slå fast, at jeg har handlet "små-ting" hos jensen og pris, leverinsgtid, servive etc. altid har været helt i top! Jensen er helt sikkert dygtig til at spotte vellydende produkter og jeg mener ikke hans salgs-talent fejler noget heller.

At de mærkerer/produkter han sælger falder i nogles smag er da helt super. At man så joker med, at det er et jensen-anlæg skal vel tages med et gram salt ligesom så meget andet. Jeg er da også tit blevet kaldt Kubik-klon og Lars von Kubik etc. - det er gas og jeg kan ta' det.

Men skal man kigge lidt overordnet på det...

• Virker mode? Ja for pokker. Ellers gik vi alle stadig i gulerodsbukser og islænder-sweatrer.
  • Kan der gå mode i mærker/produkter? Selvfølgelig kan der det!
  • Virker god service og påvirker det købs-beslutningen? Selvfølgelig går det det. Vi vil have opmærksomhed. Manglen på samme er skyld i ca. 80% af mistet gensalg i detail-handlen!
  • Virker tilbud/god pris? Selvfølgelig gør det det og kan få et til at føle lige "argh, jeg prøver sku"
  • Virker "branding"? Absolut, ellers var der sku ikke mange der købte mærketøj mv. længere.
  • Skal man tage imod råd? Ja da, og jensen er vist en af de mest kompetente til netop det.
  • Kan man føle sig godt tilpas ved en leverandør, som før har givet en god "oplevelse"? Jo, selvom vi bliver mindre og mindre loyale overfor udbydere/brands køber mange stadig det de plejer, for det giver en vis sikkerhed.

Er ovenstående noget der gælder alle mennesker? Nej da, men langt de fleste.

Bjørn du har et fedt anlæg. Er det købt hos jensen? Det tror jeg og hvad så?

Hvis folk "driller" er der fordi de enten gerne vil have det selv eller også så er det for netop at drille og det skal der da også være plads til i passelige mængder. Alting med måde.

Ha' en god søndag aften og nyd musikken!

PS. Jeg har udelukkende "kendte" produkter og jeg synes de er fantastiske!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2005 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Hej Lars..

Det er 100% iorden at drille, men det her syns jeg er for personligt og i visse sammenhæng direkte ondskabsfuldt, og så er det ikke sjovt længre...At det er nogle der kalder dig eks. Kubik-klon er jo drilleri, men ikke personligt, da det ikke er Kurt som sælger VdH kabler, han er bare vild med dem og deler gerne af sin viden om disse...

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 December 2005 kl. 06:52 | IP-adresse registreret  

Bjørn B skrev:
Det er 100% iorden at drille, men det her syns jeg er for personligt og i visse sammenhæng direkte ondskabsfuldt

Jamen helt enig. Som jeg skriver, så alting med måde og selvfølgelig skal det ikke være personligt - det hader jeg!

Man skal gå efter bolden, ikke efter manden!!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 December 2005 kl. 06:58 | IP-adresse registreret  

jeg kan hverken se det personlige og slet ikke det ondskabfulde i at kalde audia + va for et jensen anlæg.. ser det snarere som et cadeau til Rene der har fået det til landet.

når man færdes herinde og har et setup der er flere end et par stykker der os har, må man som oftest finde sig i at blive (in good spirit) påduttet et markat..

om man er i seng med hother bak

Linninist

klubmand

SA ejer

religiøs (alt efter omgangskreds) oftest, århus/herlev

sonus faber ejer

Eben/Raidho ejer

CW

eller ja faktisk ligemeget hvad man har har vi et term for det.. og nu er VA + Audia som oftest købt på fyn, og hvad skulle det provokerende være i det udsagn at det er et jensen anlæg ?

fordi det henviser til jensen ? tror det er de færreste der kan se det som provokerende !

Fordi hans priser er rimelige ? kan heller ik se det provokerende i det

fordi han efterhånden har fået rigtig meget lækkert udstyr til DK ?  ej heller ik provokerende

Fordi det er købt sammen ? jamen hvorfor ik, når det nu engang passer fantastisk sammen

eneste jeg personligt ville blive lidt fornærmet over, ku være at det henviser til at det er købt på fyn

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes