Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 22:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Valg af Surround (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg købte for ½ år siden forstærker og et sæt surround-højtalere, men forstærkeren brød gentagne gange ned, og jeg fik pengene tilbage. Nu har konen og jeg(på su indkomst) fået sparet en 1500 kroner op til en surroundforstærker. Men spørgsmålet er så hvad der er bedst til de penge. Jeg har set på en JVC RX-5052 fra Tyskland til 1100 kr.

De eneste krav jeg har er at den skal have DTS, DD 5.1. og optisk indgang. Jeg regner med at købe en centerhøjtaler af bedre kvalitet snart, så hvis der er nogen som har et bud på sådan en i en rimelig prisklasse (~500) så må i da også gerne paste det.

Har som sagt ingen problemer med at bestille fra udlandet, og hvis der er nogen som skulle ligge inde med noget brugt, er det da helt sikkert også en mulighed.

På forhånd tak.

Casper
Til top Vis zolo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zolo Besøg zolo's Websted

CHTT
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Har du tjekket brugtmarkedet?

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=4506 (1500)

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=4241 (1800)

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=3495 (1800)

...og så er der jo dba.dk

Jeg er helt sikker på dine penge rækker længst på brugtmarkedet!

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Jeg vil foreslå at købe noget brugt.

tjek DBA, Hifi4all's køb-salg-bytte, gul og gratis, qxl og andre brugtsider og se om der ikke er noget.

Kig evt efter Marantz, Harman Kardon også kaldt H/K, Denon, NAD, Onkyo osv.

Det er muligt at finde en god brugt receiver med et par år på bagen til din pengepung, og der opfylder dine krav.

Mit råd er at du ikke skal købe JVC, dantax, eltax, denver osv., når det kommer til forstærkere og lyd. Det er simpelthen en gang l**t, for at sige det pænt.

Jeg købte en Onkyo TXDS 484 for 1200 kr. sidste år (brugt). Den er p***e god i betragtning af de 1200 kr jeg gav, og slår med sikkerhed den JVC du skriver om med længder.

Hvad for noget udstyr har du ellers, som det skal køre sammen med?
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

zolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Tusind tak for svarene, den JVC er droppet :) Syntes at den Yamaha RX-450 ser rimelig god ud, men den står ik på din liste Krog. Er det også noget, som er noget værd ? Tror i også at det er muligt at presse ok alm. stereo musik ud den ?

Af udstyr er det selvsagt begrænset, da vi er studerende med egen bil og med en mdl. husleje på 4000. Er igang med at opbygge et system, men indtil videre består det bare af et 28" std. fjernsyn, av-selector, vhs, random eltax surroundhøjtalere (derfor jeg også skal have en ny center som første prioritet, og dernæst fronts) og så det eneste kvalitet vores pioneer DV-370 dvdafspiller.

Til top Vis zolo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zolo Besøg zolo's Websted

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 11 Januar 2006 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Yamaha er bestemt heller ikke tosset.
Jeg har ikke hørt alle de mærker jeg nævner, men bygger det på den brede mening her på forummet. Jeg har ladet mig fortælle at H/K og Marantz skulle være gode i stereo selvom det er surround receivers, hvorimod de andre falder lidt tilbage på det punkt. Men når du har eltax speakers og sådan noget, tror jeg skam ikke det er et problem. Det er begrænset hvor godt sådan et par eltax overhovedet kan lyde hvis du forstår..
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

zolo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

yeah ved godt at det ikke er de fedeste højtalere, men det var ligesom bare for at komme igang med noget surround(hvilket jeg så ikke kom alligevel) og så udskifte med tiden. Tror alligevel at stereo kommer til at lyde bedre end mit oldgamle technics forstærker gør nu, da den godt nok er lidt rusten i det. Jeg må få adskilte hifi/surround systemer når jeg kommer ud på arbejdsmarkedet :)

Så tror jeg at jeg hopper på den Yamaha der, ved du hvordan jeg kan se om jeg evt. senere kunne sætte en (for?)forstærker på den så stereosiden bliver bedre? . Har du evt. en ide om en center der ku passe til? (i den lave prisklasse). Og hvad er den sjette kanal i 6.1 ? :) er det en centerbaghøjtaler?

igen, mange tak for hjælpen.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes