| Forfatter |
|
coffeepower Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 01 November 2003 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej eksperter,
Jeg har en NAD C370 forstærker, som er lige godt et år gammel. Den har lige været til reparation - den skraslede svagt når man skruer op for volumen knappen.
På værkstedet kunne de ikke konstatere noget, men lavede en "ekstra stelforbindelse" som de kaldte det.
Problemet er bare, at når jeg tænder forstærkeren så summer (strømforsyningen?) lige 2 sekunder og holder så op. Dvs. hvis jeg lægger øret tæt ved forstærkeren så kan jeg stadig høre en svag summen. Mit spørgsmål er nu om forstærkeren er gået i stykker? Skal den summe sådan når den tændes?
Før den blev sendt til reparation summede den i hvert fald ikke når jeg tændte....men måske er det den ekstra stelforbindelse?
Nogen der kan hjælpe?
På forhånd tak!
Mvh. Christian
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 01 November 2003 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Coffepower!
Slap du blot af og skænk en ekstra kop mokka!
Det betyder intet.
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 01 November 2003 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Strømforsyningen i f.eks. en forstærker vil altid kunne høres, i nogle kraftigt og i andre så svagt at man ikke tænker over det. Det er bare ikke sikkert at du har lagt mærke til det tidligere, og efter du har fået den tilbage har du bare fokuseret på alt hvad du kan finde af skavanker og tekniske problemer på den!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 01 November 2003 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
den skraslede svagt når man skruer op
Det tyder altså på støv el. snavs i potmeteret (volumenkontrollen), og bør bestemt ikke forekomme på så ny en forstærker.
Er det forsvundet efter, og ved du om de evt. har renset den __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
coffeepower Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 01 November 2003 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
sikke megen hurtig (og god) respons!
Ja, Finn29, denne skraslen er forsvundet, men jeg ved ikke om de ha renset den. Det eneste der står på tilbagemeldingen er at der er oprettet ekstra stelforbindelse.
Godt at høre at hr. Kubik mener, at det intet betyder. Jeg synes bare at det er underligt når denne summen jo ikke var der FØR den kom til rep.
Det sakl også lige siges, at jeg desværre ikke havde originalemballagen. Hifi-Klubben har derfor anvendt (eller ikke) noget andet. Det jeg spekulerer på er at den kan have fået et "bump" og som derfor er årsagen?
Ellers kan jeg blot sige at det er en suveræn, og kompetent forstærker, som jeg ikke et sekund har fortrudt...
Mvh. Coffeepower :-)
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 01 November 2003 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt du er tilfreds med din amp, grunden til mit spørgsmål var, at hvis det var urenhedder i potmeteret, og det blot er renset, så holder det normalt ikke ret længe før det kommer igen, og så er garentien måske udløbet.
__________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
Hasselhof Branchemedlem

Direktør, Earthquake Danmark
Bruger siden: 29 Juni 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 955
|
| Sendt: 02 November 2003 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det er din trafo der summer, kan det sommetider mindskes ved at vende stikket. Hvordan den far fasen ind kan have betydning.
__________________ Thomas Mygind
|
| Til top |
|
| |