| Forfatter |
|
t@rkan Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2003
Status: Offline Indlæg: 19
|
| Sendt: 04 November 2003 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Het hifi-folk...!
Jeg havde for et par dage siden lagt et indlæg, hvor jeg spurgte om hjælp men har desværre ikke fået noget svar .
Så jeg vil prøve igen.
Jeg vil derfor spørge om dette ville være en god kombination da nogle af mine kammerater siger at det ikke er alle dvd'er der kan køre med alle receivere. Er dett rigtig, eller ikke?
SONY DVD/Video : SLV-D900E http://www.tronika.no/dvd/slv_d900.html
SONY Surround-højtalere : SA-VS500H http://www.tronika.no/speakers/sa_vs500h.html
SONY Receiver : STR-DE695/s http://www.tronika.no/receiver/str_de695.html
Jeg har virkelig brug for hjælp, da jeg hurtigst mulig skal ud og skaffe mig en receiver + surround-højtalere....!
På forhånd tak
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 04 November 2003 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette sæt kan sagtens fungere sammen, men hvis du vil have mulighed for DVD-audio skal du have en dvd med 5,1 udgang altså 6 kabler mellen reviver/dvd. ydermere tror jeg at du hurtigt bliver træt af højttalerne, de høre altså ikke til de bedste.
__________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2003 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg så lige at det er en norsk side du henviser til. Du skal være opmærksom på at norge ikke er et eu land og at du skal betale både told og moms af hele beløbet
__________________ Hilsen Finn / Finn29
|
| Til top |
|
| |
t@rkan Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2003 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, tak fordi du ville skrive Finn
De sider jeg henviser til er ikke der hvor jeg skal købe dem, det er bare fordi de har mange gode detaljer med. Jeg køber produkterne fra shopman.dk.
Men det med højtalerne, hvad er det der gør at de er dårlige (jeg skal nemlig bare bruge dem til at se film med, har andet grej til at høre musik med), og i givetfald hvilke kunne du anbefale!
Takker
t@rkan 
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 04 November 2003 kl. 20:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
t@rkan skrev:
|
De sider jeg henviser til er ikke der hvor jeg skal købe dem, det er bare fordi de har mange gode detaljer med. Jeg køber produkterne fra shopman.dk.
|
|
|
Vent lige lidt, jeg vil lige se hvad de ellers står til rundt omkring
|
| Til top |
|
| |
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
| Sendt: 04 November 2003 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
LINK
Højtalerne er små 600kr. billigere her
Og receiveren er et par 100kr. billigere her:
LINK2
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 04 November 2003 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad har du til at spille musik på? Dette var måske muligheden for at gøre både dit musik-anlæg og dit film-anlæg bedre på een gang.
Der findes f.eks. mange gode brugte højtalere rundt omkring der er langt bedre til at spille musik end disse Sony højtalere.
Men hvis du ikke er tændt på at købe brugt, KUN skal bruge dem til film og gerne vil have et praktisk anlæg der er lille og pænt, passer dette sæt vel perfekt til dig!
Deruvover vil det nok være smart at følge det råd Kim F kommer med. Der er mange herinde der har købt direkte i Tyskland, og det er da gået godt for dem alle indtil videre. Når du køber hos Shopman kommer varene også fra Tyskland. Her er der bare endnu en der skal tjene på varen (Shopman).
Held og lykke med at finde dit rette system!
__________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
t@rkan Forum Bruger

|
| Sendt: 04 November 2003 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Rune tak for dit indlæg
Jeg har ikke det helt store til spille musik på, og desuden er det også inde på mit værelse. Derfor kan jeg kke rigtig kombinere noget smamen der. Jeg ville af den grund have et godt surround-sound system inde i stuen, som er på ca. 60 m^2. Det skal ikke være det helt store, da jeg bor i lejlighed, og ikke vil forstyrre overbo og underbo. Jeg vil bare have et system, som skal/kan spille klart, tydeligt og fordele lyden ud i hele stuen. Sådan at man føler sig i en biograf.
Lige en ting til...!
Finn du skrev noget om DVD-audio, hvad ville det sige.
Mener du noget i retning af at kunne bruge DVD'en som en Cd'afspiller, eller hva...?
Hilsen t@rkan
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 November 2003 kl. 05:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
DVD-AUDIO
Den standard som er fastsat for DVD-plader med ren audioinformation - 24-bit/192 kHz. Giver højere lydkvalitet end CD. Standarden muliggør indspilning af musik i to eller flere kanaler.
Taget fra den fortræffelige ordbog her på hifi4all
for at gengive disse plader skal du have en 5,1 udgang på din dvdafspiller, men da du ikke vil bruge systemet til musik er det jo ikke noget problem. __________________ Hilsen Finn / Finn29
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 05 November 2003 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
| Jeg så lige at det er en norsk side du henviser til. Du skal være opmærksom på at norge ikke er et eu land og at du skal betale både told og moms af hele beløbet |
|
|
Men Norge er jo medlem af EØS!
Uden at vide det 100%, så vil jeg gå stærkt ud fra, at indkøb fra Norge behandles på samme måde, som indkøb fra et "normalt" EU land!?
|
| Til top |
|
| |