Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 19:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: valg af forstærker og højtaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
frankp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg håber der er nogen her som kan svare på min første tråd på forumet. Jeg har søgt nogle tråde mht mit spørgsmål men de fleste der spørger om råd har et budget som ligger langt over mit, og jeg har defor ikke fået svar på mine spørgsmål.

Jeg vil gerne til at købe et nyt anlæg da mit nuværende anlæg er gået kold. Som budget havde jeg tænkt på max 6000kr for højtalerne og max 3000 kr for forstærkeren. Der kan måske ofres lidt mere på forstærkeren hvis det bliver nødvendigt.

Jeg vil som alle andre gerne have mest og bedst muligt for pengene men jeg aner intet om hifi så måske i kan guide mig lidt på rette vej?

Af musik hører jeg næsten kun elektronisk, fra engelsk break beat, til ambient, chill-out over i full on goa. 90% af tiden skal højtalerne ikke så højt igen da jeg hører mest musik mens jeg læser ( hvilket bliver til mange timer om dagen )

Mit gamle anlæg havde ingen power når den spillede lavt-moderat, når volumen blev sat på max kunne det sagtens give et kick, men selv ved moderate niveauer blev bassen væk, mellemtonen statisk og trommerne blev alle sammen til bongo trommer. Det jeg sigter efter er derfor nok  mest et anlæg der kan give god fylde og klar lyd ved lav til lidt over moderat volumen.

Værelset som højtalerne skal stå i er ca 16 kvadrat meter, der er plads til gulvhøjtalere, men de bliver nød til at stå tæt på væggen.

Til at starte med havde jeg tænkt på Dali suite 2.8, men jeg er gået lidt væk fra dem da jeg har læst at de ikke skulle være så gode igen. Dernæst overvejede jeg Cerwin-Vega 12F eller CLS-12 men spørgsmålet er om de vil være venlige nok imod mine ører når der skal lyttes på dem i en 6 timer om dagen hver dag i så lille et rum. Vil de være et overkill, eller er der nogen her som har erfaring med dem i så små rum?

Ellers fandt jeg en tråd hvor Dali Concept 8 blev anbefalet, og jeg må sige de ser lokkende ud. Hvad er jeres mening om Dali Concept 8, og hvad ville være den bedste forstærker til Dali 8?

på forhånd tak frankp

Til top Vis frankp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frankp

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Personligt synes jeg nu at Suite 2.8 er bedre end Concept 8. Noget mere liv i mellemtone og diskant, men de har selvfølgelig ikke to 8" basser. Men til 16kvm er det nu heller ikke nødvendigt. Som forstærker kan jeg anbefale en brugt Holfi integreret, de er til at finde i forskellige prisklasser. 3000 er måske lige i underkanten, men de er da set dernede.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

frankp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2006
Lokalitet: København
Sendt: 30 Marts 2006 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

jeg kan se jeg lige glemte en lille detalje. En lang historie, men jeg er så uheldig at jeg har permanent hul i begge mine trommehinder hvilket gør at jeg hører dårligt især nede på de dybe toner. Derfor ønsker jeg et system der kan kompensere mere nede på de lave frekvenser, end et der realistisk kan gengive de højeste da det jo er lave frekvenser jeg har svært ved at høre ordentligt.

Så dali 2.8 vil give en god kraftfuld basgengivelse i mit 16 kvadratmeter store stue?

tak for svaret.
Til top Vis frankp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frankp

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette forum er blevet låst af Administrator.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes