Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 11:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Spørgsmål - kategorien er lukket (Forum låst Forum låst)
 HIFI4ALL Forum : Spørgsmål - kategorien er lukket
Emne Emne: Hvad gør jeg ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
snedker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 13 November 2003 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Det er med tårer i øjnene jeg skriver dette.

Jeg er den lykkelige / ulykkelige ejer af et Mark Levison anlæg. Men desværre er jeg tvunget til at skille mig af med dette, primært pga WAF (Wife Accept Factor). Har overvejet at skifte kilden til dette (Wife), men det er desværre alt for dyrt.

Hvad gør jeg, og hvor er de mest seriøse købere til et sådan anlæg. Det bliver et absolut bortsalg, hvor den der byder højest får det hele.

Til top Vis snedker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snedker

NriK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 November 2003 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

løsning 1

Du køber bare det billigste #¤%&"#medion anlæg, - får hende til at 'godkende' dets udseende først, også stiller det op ved siden af dit ML system og spiller lidt på dem begge.

løsning 2

Vi bytter lige over - jeg får dit ML, og du får mit mid-fi sytem og husfred.

løsning 3

Kvinder har kun brug for 2 ting: Tæsk og Kartofler!

Og hvis de brokker sig får de ingen kartofler....

Til top Vis NriK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NriK

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 November 2003 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

snedker skrev:

Det er med tårer i øjnene jeg skriver dette.

Jeg er den lykkelige / ulykkelige ejer af et Mark Levison anlæg. Men desværre er jeg tvunget til at skille mig af med dette, primært pga WAF (Wife Accept Factor). Har overvejet at skifte kilden til dette (Wife), men det er desværre alt for dyrt.

Hvad gør jeg, og hvor er de mest seriøse købere til et sådan anlæg. Det bliver et absolut bortsalg, hvor den der byder højest får det hele.

I det lange løb kan det da KUN blive billigere at skille sig af med kilden (Wife)!!

Står dit ML i køkkenet siden hun brokker sig????

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

Cyber-Frog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 13 November 2003 kl. 09:19 | IP-adresse registreret  

Tror nu også jeg ville skifte kilden ud :)
Til top Vis Cyber-Frog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cyber-Frog

kimj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2003
Sendt: 13 November 2003 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Skriv hvilket anlæg du har og lad os byde på det

KIMJ

Til top Vis kimj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimj

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 November 2003 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

løsning 1

Du køber bare det billigste #¤%&"#medion anlæg, - får hende til at 'godkende' dets udseende først, også stiller det op ved siden af dit ML system og spiller lidt på dem begge.

Det er værd at prøve. Selv den mest No-Fi agtige person kan selvfølgelig høre forskel. Ofte til stor overraskelse for personen selv.

Når min Elvira en sjælden gang i mellem højlydt undrer sig over hvorfor højttalerne dog skal stå "helt derude midt på gulvet" ( i den rigtige verden er det ca 60 cm fra væggen) og hvorfor de ikke kan se anderledes ud og være lidt mindre plejer jeg at vise hende et billede af en den første den bedste elektrostat og opridse dens placeringsmuligheder inkl. total ommøblering af stuen. I det hele taget forsømmer jeg ingen lejlighed til at fremvise mere eller mindre extreme opstillinger - bare så hun kan se hvor godt hun har det

Ved samme lejlighed kommer jeg gerne ind på hvorfor fjersynet dog skal stå lige der midt i stuen - det er jo ikke fordi det er kønt at se på.

Noget helt andet er at du ved at sælge dit ML udstyr, burde kunne frigøre kapital nok til at finde noget grej der tilfredsstiller jer begge:
Dine ører og hendes øjne.
Tag hende med på råd, tag hende med i forretningen når der skal købes ind - hun kan jo bare gå ud se på noget andet mens du lytter.
Lån udstyret hjem - om ikke andet så for at hun kan se om det passer ind i omgivelserne.
Hvis hun først har accepteret det, bør hun have svært ved at skifte mening. Og hvis hun gør, så er det jo bare en god grund til at finde noget nyt udstyr at lege med

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 November 2003 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Jeg er også klar til at bytte lige over og kan endda vise dig, hvad du får til gengæld:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=932&PN=6

Læg mærke til eksperternes udtalelser - der er tale om virkelig kræs !

Bortset fra det har Vilmann ret. En anden måde er, at låne et skodanlæg og sætte det til højttalerne uden at sige noget. Så vil hun helt automatisk komme og bedyre, at det i hvert fald ikke er hende, der er skyld i, at anlægget er gået i stykker....!

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

j_gerd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2003
Sendt: 13 November 2003 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Jeg holder også på den med at købe et Aldi-anlæg og så sammenligne lydkvaliteten.

Hvis dette derimod ikke virker - nogle gange er kvinder desværre ikke teknisk forstående: (muligt udbrud) "Jamen der kommer jo lyd ud af begge musikafspillerne..." - så kan det være at du bliver nød til at se efter noget nyt. og så er det jo så heldigt at der også laves hifi der er til at se på: Nad Silverline, Densen (meget overset dansk foretagende) og der er sikkert andre mærker også.

Men... giv ikke op uden kamp. Hun får sikkert også lov til at have en eller andet symaskine stående
Til top Vis j_gerd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af j_gerd

j_gerd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Oktober 2003
Sendt: 13 November 2003 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Men ellers er der jo et køb/salg sted her på hjemmesiden såvel som på dba.dk... Jeg har selv købt hifi der.
Til top Vis j_gerd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af j_gerd

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 13 November 2003 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Vær dog en MAND og behold det! Der er bare for mange mænd, her i Danmark hvor røven hænger i en elastik fra nakken. Vi må ikke have store musik anlæg, eller store biler, her klemmes vi ned i Susuki Wagon`s og Toyota Yarisèr.

Tænk lige over hvem hun blev forelsket i !!! Det var ham løven i baren, der tog hende med hjem og spillede musik for hende hele natten, og prøvede at drikke hende fuld i rødvin.

Men nu er hun begyndt at parkere ham liggende i sofaen med fjernbetjeningen i hånden, og synes at begoniaer er fede. Hvis det bliver ved så ligner man snart ikke mere den løve som man var engang. Jeg taler af bitter erfaring, og når jeg kikker mig omkring! På mine venner ser jeg mange stolte hanløver, som er ved at falme. Jeg ved at godt at et anlæg kun er lidt af det, men i livet er det kun sundt at puste sig op en gang imellem ” det styrker faktisk forholdet” at have lidt at puste sig op over. Hvis du er smittet af tøffelsyge! Kan du mærke det ved at du også selv syntes det kunne være fedt med et designer anlæg.

Peter.
Til top Vis CPH-R's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CPH-R

Bryde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2003
Sendt: 13 November 2003 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

SÅDAN - Cph-R

Man ser det hele tiden , alt hvad der er mandens skal ud -væk.

Det starter med anlægget , men det fortsætter!!!

Til sidst har du kun garagen / udhuset / værkstedet / hvad ved jeg tilbage.

Men sjovt nok er der plads til ALT hendes nips og blomster og hvad ved jeg!!

Sig stop nu , inden det er for sent!!!

Der skal være plads til jer begge eller INGEN.

Mvh Peter

Til top Vis Bryde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bryde

obi jon kenobi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 13 November 2003 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Til Peter:

Det var da omtrent det dummeste jeg længe har hørt. Hvis i ikke har andet at hænge jeres mandighed op på end jeres anlæg, står dt sku ringe til. Der er sgu da i øvrigt masser af fed hifi der ikke fylder en halv stue!!! Tænk at man kan være så blind over for andre folks prioriteringer at man kan lukke sådan noget hø ud!

På den anden side, hvis du virkelig ikke vil af med anlægget, så må du jo stå fast menneske. Du bor der jo også!!!

Undskyld det sure opstød, jeg hader bare de der drengerøve der i selvhævdelse skal påstå at andre er tøffelhelte, fordi de indgår kompromisser. Og jeg ved godt at nu har inviteret til en eller anden klovns hjemmebroderede dybdepsykoligiske analyse af mit liv, men så kan jeg trøste mig med, at han heldigvis ikke ved en skid om det, så det raver mig hvad andre folk tror!

Søren M
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 13 November 2003 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Hvis du er til ML, ender det vel op med at du skal have noget Red Rose... det må hun da for helvede kunne acceptere :-)

Og er det fordi hun er til B&O som kvinder jo mange gange tror er det ypperste, ja så få fat i et sæt 5'ere :-)

Søren

Til top Vis Søren M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren M Besøg Søren M's Websted

Essoxfly
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2003
Sendt: 14 November 2003 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

Uden kompromisser funker et parforhold næppe, medmindre man kan leve med kun den ene part er glad.
Og vi må jo nok se i øjnene at ML design mæssigt ikke falder så godt ind i et typisk dansk møblement.
Ærgeligt, men måske man skulle tænke lidt over det næste gang der skal købes møbler

Og så lige en  til Obi jon kenobi.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 November 2003 kl. 07:00 | IP-adresse registreret  

CPH-R skrev:

Vær dog en MAND og behold det! Der er bare for mange mænd, her i Danmark hvor røven hænger i en elastik fra nakken. Vi må ikke have store musik anlæg, eller store biler, her klemmes vi ned i Susuki Wagon`s og Toyota Yarisèr.

Tænk lige over hvem hun blev forelsket i !!! Det var ham løven i baren, der tog hende med hjem og spillede musik for hende hele natten, og prøvede at drikke hende fuld i rødvin.

Men nu er hun begyndt at parkere ham liggende i sofaen med fjernbetjeningen i hånden, og synes at begoniaer er fede. Hvis det bliver ved så ligner man snart ikke mere den løve som man var engang. Jeg taler af bitter erfaring, og når jeg kikker mig omkring! På mine venner ser jeg mange stolte hanløver, som er ved at falme. Jeg ved at godt at et anlæg kun er lidt af det, men i livet er det kun sundt at puste sig op en gang imellem ” det styrker faktisk forholdet” at have lidt at puste sig op over. Hvis du er smittet af tøffelsyge! Kan du mærke det ved at du også selv syntes det kunne være fedt med et designer anlæg.

Peter.

BRAVO - du rammer fandme plet 100%!

Kæmp imod overmagten - der er nemlig ikke så meget overmagt over dem så længe grejet stadig står der. Det er først når det er væk at de onde kræfter vækkes til live, og man overgår til tøffelhelte-status!

Jeg kæmper selv ihærdigt - som jeg sagde til hende "der er enten dig og anlægget eller anlægget"! Figure that one out!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 November 2003 kl. 07:02 | IP-adresse registreret  

obi jon kenobi skrev:

Til Peter:

Det var da omtrent det dummeste jeg længe har hørt. Hvis i ikke har andet at hænge jeres mandighed op på end jeres anlæg, står dt sku ringe til. Der er sgu da i øvrigt masser af fed hifi der ikke fylder en halv stue!!! Tænk at man kan være så blind over for andre folks prioriteringer at man kan lukke sådan noget hø ud!

På den anden side, hvis du virkelig ikke vil af med anlægget, så må du jo stå fast menneske. Du bor der jo også!!!

Undskyld det sure opstød, jeg hader bare de der drengerøve der i selvhævdelse skal påstå at andre er tøffelhelte, fordi de indgår kompromisser. Og jeg ved godt at nu har inviteret til en eller anden klovns hjemmebroderede dybdepsykoligiske analyse af mit liv, men så kan jeg trøste mig med, at han heldigvis ikke ved en skid om det, så det raver mig hvad andre folk tror!

Fat nu humoren idet istedet for at kæfte sådan op! Det er sgu for lirens skyld, det her! Eller du er måske blevet tøffelhelt??

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 November 2003 kl. 08:54 | IP-adresse registreret  

Det var da godt nok en ordentlig omgang, obi...

Snedker: Hvad kom først, anlægget eller din BWFH (Bitch Wife From Hell)?

Hvis BWFH kom først, så ligger du jo simpelt hen som du har redt. Kun en tåbe lister nyt udstyr ind i hytten uden at smøre BWFH´en så meget at den for evigt har pantsat taletiden.

Køb hende en lille pels i stedet for. Sig til hende at mor har sit legetøj (og det er far) og at far har sit legetøj (og det er ML).

Alternativt skulle du se dig omkring efter en integreret forstærker og et par Sonus Faber højttaler af de mindste. Den integrerede forstærker kunne være ML 383 (omend den i mine øjne er ret grim), Audio Research CA 50 (som godt nok kun er på 50 rørwatt). Der er vist også kommet nogle vellydende italienere på markedet (Pathos).

Det skulle kunne give dig en acceptabel lyd.

MHT brugtmarkedet, så prøv at poste dine varer på eksempelvis www.hififorum.nu eller www.hifimagasinet.com eller www.audio.no

Det danske brugtmarked synes at være købers marked, så der er priserne ikke særlig høje.

MVH

Mikke

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

snedker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2003 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

løsning 1

løsning 2

Vi bytter lige over - jeg får dit ML, og du får mit mid-fi sytem og husfred.

løsning 3

Kvinder har kun brug for 2 ting: Tæsk og Kartofler!

Og hvis de brokker sig får de ingen kartofler....

løsning 2

Tja´værd at overveje.....

løsning 3

Ja, og kvindens plads er i køkkenet og i sengen. Er hun så utilfreds kan hun få sengen ud i køkkenet.

snedker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 November 2003 kl. 09:53 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:

Jeg er også klar til at bytte lige over og kan endda vise dig, hvad du får til gengæld:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=932&PN=6

Læg mærke til eksperternes udtalelser - der er tale om virkelig kræs !

Bortset fra det har Vilmann ret. En anden måde er, at låne et skodanlæg og sætte det til højttalerne uden at sige noget. Så vil hun helt automatisk komme og bedyre, at det i hvert fald ikke er hende, der er skyld i, at anlægget er gået i stykker....!

Det er da nok det fedeste jeg længe har set, hvad skal jeg give i bytte ??

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Lokalitet: Århus
Sendt: 14 November 2003 kl. 09:58 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
CPH-R skrev:

Peter.

BRAVO - du rammer fandme plet 100%!

Kæmp imod overmagten - der er nemlig ikke så meget overmagt over dem så længe grejet stadig står der. Det er først når det er væk at de onde kræfter vækkes til live, og man overgår til tøffelhelte-status!

Jeg kæmper selv ihærdigt - som jeg sagde til hende "der er enten dig og anlægget eller anlægget"! Figure that one out!

Hehe ;O)

Min kæreste er jeg kommet sammen med længe nu og hun har lige for nylig fået en fed stor 80kvm lejlighed men da mit anlæg ikke måtte bestemme indretningen ville jeg ikke flytte ind med hende så nu bor hun med en veninde men vi er stadig kæerster.

Nogle mænd er nogle slapsvanse og jeg bestemmer hvor anlægget skal stå så må hun bestemme og råde alt det hun vil i køkkenet. Men mændene er jo selv ude om det, de lader jo kvinderne bestemme og så kan jeg altså ikke have ondt af dem.

Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes