Emne: God lyd ?? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
flemming j Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu i lang tid, med fornøjelse læst om alle jeres super fede anlæg, hvor jeg jo slet ikke kan være med.
Men så er det jo jeg tænker om i ikke lige som mig,har fundet ud af at der er rigtig mange cd udgivelser som har en elendig lyd.
Jeg har for nylig anskaffet mig en cd fra et selskab som hedder OPUS 3 med en kunstner som hedder Erik Bibb,og en LP fra Storckfish med Sara K. og det åbnede da virkelig mine ører, for hvor godt det kan lade sig gøre at optage musik.
Så jer med et super anlæg må da have det værer end mig,når den dårlige lyd skurer i ørerne. 
Flemming __________________ Flemming`s grej (so far)
Vincent SA 11/ SP 331
IMF tls.80
Ariston RD 40 / vincent PHO 11
Denon DCD 3520
|
| Til top |
|
| |
Træmanden Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Flemming
Du har fuldstændigt ret i at der er utrolig stor forskel på optagekvalitet , bare fordi det er CD behøver lyden bestemt ikke at være god.
Din opdagelse med Opus 3 og Stockfisch´s optagekvalitet , er fuldstændig korrekt , det er netop pladeselskaber der sætter en ære i at yde musikken fuld retfærdighed , bla. Stockfisch udgiver adskillige virkelig god optagelser , jeg har de fleste og kan anbefale dem på det varmeste , bemærk at Stockfisch også har udgivet 2 titler på vinyl.
|
| Til top |
|
| |
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt enig... slet ikke alle optagelser egner sig til nærlytning. Lidt frustrerende, når man ved der ligger fed musik bag "gardinet".
Fede gamle højtalere du har dig forresten  __________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er sku for meget at man skal betale så mange penge for sådan noget snåt  Opus 3 skal nok afsløre en masse sjove timg og Proprius, jazz og klasisk kan lyde helt ok hvorfor ikke pop også
|
| Til top |
|
| |
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
flemming j skrev:
|
Jeg har nu i lang tid, med fornøjelse læst om alle jeres super fede anlæg, hvor jeg jo slet ikke kan være med.
Men så er det jo jeg tænker om i ikke lige som mig,har fundet ud af at der er rigtig mange cd udgivelser som har en elendig lyd.
Jeg har for nylig anskaffet mig en cd fra et selskab som hedder OPUS 3 med en kunstner som hedder Erik Bibb,og en LP fra Storckfish med Sara K. og det åbnede da virkelig mine ører, for hvor godt det kan lade sig gøre at optage musik.
Så jer med et super anlæg må da have det værer end mig,når den dårlige lyd skurer i ørerne. 
Flemming
|
|
|
Hej !.......
Min holdning er denne, at både de gode og dårlige indspilninger, gerne skulle blive repræsenteret bedre via. et såkaldt High End anlæg. Det vil med andre ord sige, at også såkaldte "dårlige indspilninger" gennem et velvalgt anlæg i den bedre/dyre ende gerne skulle lyde væsentligt bedre end via et dårligt/billigt.  __________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
| Til top |
|
| |
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
flemming j skrev:
|
Flemming
|
|
|
Hej Flemming.
Du har fuldstændigt ret, Opus3 er et rigtigt godt selskab, ligeså er StockFish utroligt hvad de kan hive ud af kunsterne, både Phillips og Decca gør det også godt, der er sikkert flere, et eks. på det modsatte kunne være R.W´s nye, damn en omgang komprimeret bæ...

|
| Til top |
|
| |
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
flemming j skrev:
|
Flemming
|
|
|
Hej !.......
Min holdning er denne, at både de gode og dårlige indspilninger, gerne skulle blive repræsenteret bedre via. et såkaldt High End anlæg. Det vil med andre ord sige, at også såkaldte "dårlige indspilninger" gennem et velvalgt anlæg i den bedre/dyre ende gerne skulle lyde væsentligt bedre end via et dårligt/billet. 
|
|
|
Enig!
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
flemming j skrev:
|
Flemming
|
|
|
Hej !.......
Min holdning er denne, at både de gode og dårlige indspilninger, gerne skulle blive repræsenteret bedre via. et såkaldt High End anlæg. Der må jeg skuffe dig, vis inspilninger er ringe fra start er det ikke til at holde ud og høre på på et godt anlæg, her taler jeg ikke om prisse på et anlæg men et godt anlæg. Det vil med andre ord sige, at også såkaldte "dårlige indspilninger" gennem et velvalgt anlæg i den bedre/dyre ende gerne skulle lyde væsentligt bedre end via et dårligt/billet.  |
|
|
|
| Til top |
|
| |
rocksound Lukket konto

Lukket efter ønske fra bruger!
Bruger siden: 05 Januar 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 358
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Carsten S Chr skrev:
flemming j skrev:
|
Flemming
|
|
|
Hej !.......
Min holdning er denne, at både de gode og dårlige indspilninger, gerne skulle blive repræsenteret bedre via. et såkaldt High End anlæg. Det vil med andre ord sige, at også såkaldte "dårlige indspilninger" gennem et velvalgt anlæg i den bedre/dyre ende gerne skulle lyde væsentligt bedre end via et dårligt/billigt. 
|
|
|
Også enig her. Jeg er selv et offer for dårlige indspilninger på mine ynglings-plader. Mit svageste led i mit setup er min cd-spille, kostede 2000kr fra ny - hvilket nok siger en del. Men gode produktioner lyder rigtig godt, hvor den lige så ærligt fremstiller dårlige indspilninger som nærmest ubehagelige at lytte til i nogle faser.
Pænt irriterende at ofre en del penge på sit anlæg, at så finde ud af hvor dårlig produceret sit ynglings-album er 
Men jeg håber da, at jo bedre grej man har, jo bedre vil dårlige produktioner lyde - inden for rimelighedens grænser. De ubehagelige faser skulle i hvert fald gerne blive mindre ubehagelige - håber jeg !  __________________ Mvh.
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
flemming J
Ja det er lidt irriterende med dårlige indspilninger, men nu optræder det lidt forskelligt det med dårlig lyd og indspilninger. Man kunne godt fristes til at sige som du, at dit anlæg som du mener ikke er så fedt som de der super fede (High End) anlæg, og så skulle det blive endnu være på et dyrt og super fedt anlæg. Først og fremmest er det svært at definere et super fedt (High End) anlæg, da ordet High End ofte er lidt fortæsket, og i mine ører bare et ord som ofte misforstås eller misbruges.
Jeg vil sige det på den måde, at et anlæg kan spille super fedt uden at være et super fedt High End anlæg til en masse penge. Jeg har oplevt det du beskriver masser af gange, at mange af CDerne lyder af H....... til. Men skal man nu tage det fra den side, at det super fede anlæg som du nævner, er sammensat rigtigt og i bedste trim, så oplever man faktisk at alle de utålelige Cder ikke længere er så utålelige at lytte til, faktisk kan man finde en masse okay detaljer og lyd på dem alle (næsten). Ikke dermed sagt, at så lyder alt bare super godt og superfedt, for så er der noget andet galt, hvis alt bliver farvet til at lyde godt.
Men som sagt, når man rammer synergien og det hele er i supertrim, hvilket kan være meget svært at ramme, så begynder mange af CDerne faktisk at blive udnyttet / lyde bedre - man får gravet det rigtige frem på den rigtige måde bag tæppet. Så taler vi samtidigt om at højtaleropstilling og lytte rummet, er nogenlunde inden for rammerne af det gode, selv om det der med det perfekte lytterum god kan være et større problem.
Jeg har personligt nogle CDer - som jeg ved og har fundet frem til spiller ganske rædselsfuldt, hvis setup ikke er i orden. Så disse banditter indgår som noget af det første hvis jeg tester setup´s / lyd. Jeg kender dem fra mine egne og andre omgivelser og setup´s, så udgangspunket er altid at få dem til at lyde bedre / godt, selv om de på andre måder er rædselsfulde. Derefter kan man så arbejde lidt mere med resten af CD samlingen og kvaliteterne. Ofte oplever man disse / nogens imponator CDer, er reference og udgangspunkt for alt, og er de første der bliver revet frem, hvis der skal testes og lyttes. Men disse CDer har det desværre også sådan, nogen af dem, at de slører, gemmer, forbedre lidt på / af virkelighedens lydbillede. Men sådan er der så meget, der findes sikkert andre og bedre måder at gøre tingene på - vejene og måderne kan være mange, på samme måde som setup´s og lyttere.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Carsten S Chr Forum Bruger

Tidl. Schmidt Audio
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 478
|
| Sendt: 01 Maj 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
nhj4 skrev:
Carsten S Chr skrev:
flemming j skrev:
|
Flemming
|
|
|
Hej !.......
Min holdning er denne, at både de gode og dårlige indspilninger, gerne skulle blive repræsenteret bedre via. et såkaldt High End anlæg. Der må jeg skuffe dig, vis inspilninger er ringe fra start er det ikke til at holde ud og høre på på et godt anlæg, her taler jeg ikke om prisse på et anlæg men et godt anlæg. Det vil med andre ord sige, at også såkaldte "dårlige indspilninger" gennem et velvalgt anlæg i den bedre/dyre ende gerne skulle lyde væsentligt bedre end via et dårligt/billet. 
|
|
|
|
|
|
Jeg taler generelt heller ikke priser når jeg snakker HiFi (er bare lidt nemmere forklare på den måde - dog er markedet af produkter noget større med flere penge på lommen !.....). Men vi er ikke enige Mht den "dårlige indspilning" via. et High End anlæg. På et "godt" anlæg lyder alt bedre, og man får også en meget bedre musikoplevelse - hvis det så af en eller anden grund skulle forholde sig anderledes, må der desværre være tale om "High End price". Sådan er den verden vi lever i desværre. At bruge mange penge på udstyr er bestemt ikke det samme som at man er garanteret bedre musik/Hifi - nærmest tværtimod !........ Jo flere penge man bruger, jo mere kan der gå galt !....... Jeg har igennem mange år set folk bruge oceaner af penge på grej, der faktisk overhovedet ikke var i stand til, at levere en bare nogenlunde formidling af musikken i materialet !......... Det er nærmest skræmmende at være vidne til !......... Så ved man ikke rigtigt hvad man laver, er mange bedre stillet ved at købe et anlæg i 20-30.000 kr. klassen i mærker såsom Rega, Linn, A.N., Heybrook, Rogers, osv, osv !.......... Og så iøvrigt bruge de resterende penge på noget fornuftigt - såsom musik !............ Men har man derimod "talentet", ørene, hjernen og pengene kan der sagtens være fornuft i at opbygge et virkeligt godt system !......... __________________ Mvh
Carsten Schmidt Christensen
|
| Til top |
|
| |
flemming j Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 53
|
| Sendt: 02 Maj 2006 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Godt at hører,at jeg ikke sidder alene med den oplevelse af dårlig lyd på visse indspilninger.
For når alt kommer til alt,så har vi vel alle ofret vores tid og penge på grej, grundet vores kærlighed til musik.
Det kunne være sjovt om der var nogen af jer der kunne komme med nogle bud på optagelser med god lyd, enten ved et tilfælde eller fra et selskab der netop gør en dyd ud af vel-lyd.
For de få jeg er i besidelse af er alle med akustisk musik, der må jo være nogle mere elektriske optagelser også.
Tak for responsen.
Flemming __________________ Flemming`s grej (so far)
Vincent SA 11/ SP 331
IMF tls.80
Ariston RD 40 / vincent PHO 11
Denon DCD 3520
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette forum er blevet låst af Administrator.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|